Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobbyboys
#37845
Jeg er ikke helt klar over hvad jeg har gjort, men jeg kunne pludselig også køre i 1680x1050 og det hjalp virkelig, for det var sløret før. Jeg fjernede den asus driver jeg havde downloadet, og mit nvidia kontrolpanel behandler skærmen som en crt skærm, lidt underligt, men nu ser alt fint ud, og jeg tør ikke lave det om :-)
Af Mates
#38910
Jeg har også anskaffet mig en vw222u fra Asus, modtaget den idag :) Jeg synes den står rigtig rigtig bright, out of the box. Farverne er meget sådan hmm hmm "dusede".

Jeg kalibrere den med en spyder2 i morgen eftermiddag. Til de interesserede vil jeg poste RGB og Brightness/contrast values her på boeardet hvis i skulle have lyst til at ændre ved jeres settings.

Mvh.
Af ReXuZ
#38915
Tja.. man kan jo altid prøve. Synes nu min står ganske godt, men nu har jeg heller ikke den store reference. :)
Af Mates
#38971
Som lovet her er mine ændringer efter at have kalibreret.

Brightness: 50
Contrast: 80

R: 86
G: 82
B: 93

Så opretter den jo også en farveprofil til skærmen baseret på disse målinger, skriv en besked hvis i vil have den tilsendt.

Mvh.

PS: jeg synes ind til videre det er en super skærm. Ingen pixelfejl ved min. Og så er den billig :)
Af tjr
#39092
Mates skrev: Så opretter den jo også en farveprofil til skærmen baseret på disse målinger, skriv en besked hvis i vil have den tilsendt.
Hej

Er en farveprofil de der billeder man ser i anmeldelser?

Hvordan er din sharpness, saturation osv. indstillet?

Jeg har haft skærmen i ca. 24 timer og er gået hen og blevet helt glad for den. Desværre er jeg nødt til at køre 1600x1200 på den. Min bærbares skærm er stået af.
Af Muntjac
#50824
Mates: Hvilke andre settings har du? Såsom sharpness og saturation

Er der nogle andre end Mates der vil poste deres indstillinger? For jeg synes ikke rigtig om billedet ved de settings.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50827
Med mindre du benytter VGA indgangen, så skal sharpness sættes på 0.