Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars J
#311831
Hej fp'er

Har nu haft dette setup siden ultimo august 2019. Jeg har ikke fortrudt en eneste gang, det lever fuldt ud op til mine forventninger. Hænger på en hvid væg i en stor stue med masser af lys fra vinduer, blandt andet 4 store VELUX ovenlysvinduer. Jo der er genskin i dagtimerne, men ikke noget der driller mig.

Bruges udelukkende til flowtv fra Yousee(ingen Tv2 news ), film via Blockbuster, Rakuten og ITunes movies samt en del youtube. Ingen spil. Og jo jeg er måske en af de få der altid har været vældig godt tilfreds med Yousee inkl. Deres bredbåndsnet. Tv'et er kablet til mit modem via en svitch.

Har lige tjekket burnin via testkanal på Youtube og der er intet at komme efter. Heller ingen pixelsfejl eller lignenden. Tv'et kører vel 2-3 timer på en hverdag og 5-7 timer på dage i weekenden.

Jeg bruger smarttv funktionen til alt, på trods af at jeg også har den nyeste ver. Appel tv. Undtaget imovies naturligvis. Jeg synes at lg's styresystem og smarttv funktion virker super og hurtigt. Det vil jo nok ændre sig med tiden grundet manglende opdateringer i fremtiden.

Lyden kører via hdmi-ARC til lgsk9y og personligt tilfredsstiller den mit lydbehov rigeligt. Har overvejet de trådløse baghøjtalere, men det har min kone ikke :((

Det eneste jeg måske kunne savne er twintuner, men det lever jeg med.

Det var bare lige en lille beretning fra en hverdag, hvor rigtig mange jo nok bruger lidt flere timer foran "alteret" en normalt.

Jeg kom fra et Sony kdl-40W4500 + DAV dz660, der havde udtjent sin værnepligt efter 10 år på væggen.

Fortsat god dag i disse corona-tider.

Vh.
En meget tilfreds ejer
af 65"OLED + Soundbar :)
Senest rettet af Lars J 28. mar 2020, 06:43, rettet i alt 1 gang.
#311838
Lars J skrev: 27. mar 2020, 15:55 Hej fp'er

Har nu haft dette setop siden ultimo august 2019. Jeg har ikke fortrudt en eneste gang, det lever fuldt ud op til mine forventninger. Hænger på en hvid væg i en stor stue med masser af lys fra vinduer, blandt andet 4 store VELUX ovenlysvinduer. Jo der er genskin i dagtimerne, men ikke noget der driller mig.

Bruges udelukkende til flowtv fra Yousee(ingen Tv2 news ), film via Blockbuster, Rakuten og ITunes movies samt en del youtube. Ingen spil. Og jo jeg er måske en af de få der altid har været vældig godt tilfreds med Yousee inkl. Deres bredbåndsnet. Tv'et er kablet til mit modem via en svitch.

Har lige tjekket burnin via testkanal på Youtube og der er intet at komme efter. Heller ingen pixelsfejl eller lignenden. Tv'et kører vel 2-3 timer på en hverdag og 5-7 timer på dage i weekenden.

Jeg bruger smarttv funktionen til alt, på trods af at jeg også har den nyeste ver. Appel tv. Undtaget imovies naturligvis. Jeg synes at lg's styresystem og smarttv funktion virker super og hurtigt. Det vil jo nok ændre sig med tiden grundet manglende opdateringer i fremtiden.

Lyden kører via hdmi-ARC til lgsk9y og personligt tilfredsstiller den mit lydbehov rigeligt. Har overvejet de trådløse baghøjtalere, men det har min kone ikke :((

Det eneste jeg måske kunne savne er twintuner, men det lever jeg med.

Det var bare lige en lille beretning fra en hverdag, hvor rigtig mange jo nok bruger lidt flere timer foran "alteret" en normalt.

Jeg kom fra et Sony kdl-40W4500 + DAV dz660, der havde udtjent sin værnepligt efter 10 år på væggen.

Fortsat god dag i disse corona-tider.

Vh.
En meget tilfreds ejer
af 65"OLED + Soundbar :)
Fedt med en sådan vinkel på en “anmeldelse :)

Må vi se et billede af setuppet?
Af Lars J
#311881
Ja lige væggen der. Nej ikke Huscompagniet.
Jeg bryder mig ikke om at skulle kigge for meget opad når jeg kigger fjernsyn. Min øjnhøjde er vel ca. i midten af tv'et når jeg sider i lænestolen, eller lige lidt under måske. Hvordan blev det hos dig?
Af lennon
#311885
Som nævnt i en anden tråd,så er der ingen endegyldig facit for højden. Vores 65” har en afstand - fra gulv til underkant - på 64 cm ( siddeafstand knap 3m) . Og det forekommer faktisk minimum 10 cm for lavt . . .
#311889
Lars J skrev: 28. mar 2020, 21:02 Ja lige væggen der. Nej ikke Huscompagniet.
Jeg bryder mig ikke om at skulle kigge for meget opad når jeg kigger fjernsyn. Min øjnhøjde er vel ca. i midten af tv'et når jeg sider i lænestolen, eller lige lidt under måske. Hvordan blev det hos dig?
Jeg rykker den lidt ned, du kan følge procesen her..

viewtopic.php?f=2&t=49542&view=unread#unread