Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhca
#270764
Bor du i Sverige, eller hvordan har du gjort ift. køb i Sverige?
Den webshop jeg fandt, der havde 55XE93 til~7.200 DKK sender ikke til DK, så vidt jeg kan se. Det kunne ellers friste.
Af bkp
#270769
Jeg har købt det hos netonnet.se. Pris 15900 sek som er 11400 dkr. Man skal dog hente det selv . De har 2 butikker i Malmø hvor den ene ligger ved svågerstorp første avfart efter broen.
#270771
Jeg synes det er en rigtig skarp pris. Det hvad man har kunne finde XE90 til herhjemme og hvis man lige ser bort fra den lidt højere risiko for clouding (pga. sidebelysnignen), så er XE93 overlegen på alle punkter - og så har den Dolby Vision.
Af bkp
#270778
Jeg har et lille tillægsspørgsmål om hvordan jeg skal tilslutte min denim surround receiver ,yousee boks og apple tv4k Nu kører jeg alt ind i denon og så 1 hdmi til tv. Tænkte bare om det rigtige er at sætte alle i tv og så 1hdmi til denon
#270779
Der er i hvert fald noget mht. lyden, tænker jeg.

Hvis du kobler Yousee boksen og ATV4 til tv'et, skal lyden fra de to enheder igennem tv'et og ud til surroundreceiveren. Det er vel en unødvendig omvej for lyden i fht. bare at sætte dem direkte til surroundreceiveren.

Men om det rent praktisk har nogen betydning for lyden, tør jeg ikke sige.
#270781
I princippet burde det være underordnet hvor tingene sidder, men hvis alt er sat til TV, så har du allerede brugt 3 HDMI-porte (og alle de 4K HDR kompatible), så det er lidt trist. Jeg ville nok sætte det i forstærkeren, men downside er naturligvis, at den så skal være tændt hver gang du vil se noget. Omvendt, så skulle den det jo nok alligevel, da du sikkert har slået lyden fra på TV'et.
#270782
Så kan man jo også vende den om - at sætte det hele i receiver, er en unødvendig omvej for billedsignalet. :)

Hvis muligt, så tror jeg, at jeg ville vælge at sætte tingene direkte til TV'et og så sende lyden videre herfra hvis muligt. Billedsignalet forventer jeg er mest følsom overfor signaltab eller støj.

Det kan også have noget med bekvemmelighed at gøre. Hvor ønsker man at skifte mellem enhederne - på receiver eller på TV'et. Skal receiver tændes uanset hvad man ønsker at se - måske er det okay at bruge TV'ets interne højtalere ved brug YouSee boks, hvis det bare er nyhederne, man skal se.

Under alle omstændigheder - begge måder er okay - vælg den der fungerer bedst for dig. :)

Edit: Nå, Torben var lige 2 minutter hurtigere end jeg... heldigvis ser det ud til vi er rimelig enige. :D
#270786
Vailant skrev:Så kan man jo også vende den om - at sætte det hele i receiver, er en unødvendig omvej for billedsignalet. :)
Haha :) Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg synes bare, jeg læste et sted, at det f.eks. ikke er optimalt at sende lyden ud fra en computers optiske udgang, fordi...ja hvorfor, kan jeg så ikke huske! Derfor tænkte jeg, om det var det samme mht. at sende lyd optisk ud fra et tv. At billedsignalet er mere sårbart end lydsignalet i den sammenhæng, ved I gutter mere om end jeg :)
#270792
bkp skrev:Tak. Jeg tænkte bare om billedet ville ville blive dårligere når jeg bruger recieveren men jeg fortsætte bare med alt denonen
Det kommer an på hvad din receiver er i stand til at sende videre. Den skal understøtte 4K HDR-passthrough ellers får du problemer med ATV 4K.