Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mroder
#263935
Hej

Der lå desværre ingen hovedtelefoner under træet til mig i år :-( derfor må jeg selv ud og købe et par. Måske jeg kan få nogle på udsalg i januar måned.

Jeg skal bruge noget hjælp til hvilke som er de bedste. Budgettet er ca. 3.000,- og dem jeg har set på er:

- B&W px
- B&O h9 (lidt over 3.000,-)
- Bose qc35 ll
- Sony WH-1000xm2

Jeg ved de alle er gode hovedtelefoner. De vigtige ting for mig er Lyd, ANC, Comfort hvor lyd er aller vigtigst, men ANC og comfort også vægter højt.

Jeg modtager gerne tips og råd, men også bud på hvor der kan gøres en god handel i januar 2018.

På forhånd tak :-)
Senest rettet af Mroder 27. dec 2017, 22:01, rettet i alt 2 gange.
Af Ludo
#263945
Jeg har kigget lidt på QC35 II, men jeg blev lidt irriteret over, at der ikke var Bluetooth 5 i, når nu teknologien er der.
Af jilech
#263946
Så vidt jeg har kunne læse i diverse tests så er Sonys WH-1000XM2 favoritten blandt trådløse hovedtelefoner med aktiv støjreduktion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Af Mroder
#263983
@ skal det være bluetooth 5,0?

Har læst om Sony WH-1000XM2, de får rigtig gode anmeldelser. Men det afhænger af hvem der anmelder om det er Sony, Bose eller B&W der vinder. De fleste anmeldelser siger Bose er bedst.
Af kronholm
#263984
Synes nu "kun" der er enighed om at sony og bose er bedst hvad angår ANC og komfort. Byggekvalitet og lydkvalitet er de ikke i top.

Men overall vil jeg også mene sony er bedst.

Jeg valgt dog B&w px som jeg er glad for.
Af Mroder
#263986
@kronholm - Sony når det gælder ANC, B&W når det gælder lyd og Bose når det gælder comfort.

Har du været ude i samme overvejelser, hvad gjorde at du valgte B&W px, når Sony er bedst overall?
Senest rettet af Mroder 27. dec 2017, 22:04, rettet i alt 1 gang.
Af kronholm
#263988
Jeg vægtede nok bare kvalitetsfornemmelse og lydkvalitet højere end det andet. Og så er jeg glad for den har USB type c ladestik ligesom min mobil og de fleste nye mobiler.

Jeg har læst at sony forgængeren, den der koster 1500 nu her, havde noget plastik der revnede. Sådan noget magter jeg ikke. Men det må man jo forvente er løst på den nye model.

Hvis man flyver eller kører med tog ofte, så tror jeg sonyen er bedst.
Af Kaktus-burger
#263992
Jeg bruger udelukkende mine hovedtelefoner, når jeg skal rejse (fly, tog, bus), og der fandt jeg QC 35 som værende bedst overall. Jeg vægtede komfort, ANC, byggekvalitet og brugervenlighed højest.

Hvis jeg vil lytte hjemme, bruger jeg en Grado SR80.

Dengang sammenlignede jeg med Sony 1000X, Sennheiser PCX 550, BeoPlay H8 og en model fra Libratone.

Hvis jeg skulle vælge igen i dag, ville jeg tage en QC 35/QC 35 II.
Af Mroder
#264005
Da jeg startede med at kigge, var jeg overbevist om B&W px, men efter at have læst/set test af hovedetelefoner er jeg blevet i tvivl. Lige nu er jeg meget på et par Bose qc35 ll, selvom flere test siger at Sony er bedre på flere punkter. Sony og Bose virker meget ens, hvor B&W er noget helt andet især på designet.
Af kronholm
#264023
Kaktus-burger skrev:Jeg bruger udelukkende mine hovedtelefoner, når jeg skal rejse (fly, tog, bus), og der fandt jeg QC 35 som værende bedst overall. Jeg vægtede komfort, ANC, byggekvalitet og brugervenlighed højest.

Hvis jeg vil lytte hjemme, bruger jeg en Grado SR80.

Dengang sammenlignede jeg med Sony 1000X, Sennheiser PCX 550, BeoPlay H8 og en model fra Libratone.

Hvis jeg skulle vælge igen i dag, ville jeg tage en QC 35/QC 35 II.
Hvorfor når de fleste anmeldere skriver at Sony WH-1000XM2 skulle være lige så god som QC35 på ANC og have bedre lydkvalitet? Så burde du vel som minimum give den en chance? Eller hvad? Er det samtlige nye ANC hovedtelefoner i al evighed du ignorerer fordi du er tilfreds med QC35?
Af Kaktus-burger
#264029
Fordi 1000X MKII har samme skavanker som den første version: Det sorte lak på metallet skaller af, hovedpuden krakelerer med tiden, det samme med ørepuderne, og de kan ikke skiftes. Det kan de på QC 35. Derudover kan man ikke have flere enheder koblet til 1000X/1000X MkII. Det kan man på QC 35 hvor der kan skiftes i mellem dem uden problemer.

Touch control er jeg heller ikke helt vild med på hovedtelefoner. Jeg kan bedre lide fysiske knapper, og dem har Bose implementeret ret smart på QC35.

Desuden er lyden en smagssag. Jeg synes ikke, QC35 er ringere end 1000X. Anderledes ja, men ikke dårligere. Jeg synes QC35 er ret neutral, med en fin afbalanceret bas. Ikke de mest spændende at lytte til - fx sammenlignet med mine Grado SR80 - men stadig ret afbalancerede, og får selv dårlige indspilninger til at lyde nogenlunde. Her er B&W PX måske noget mere ærlige.

BeoPlay H9 er alt for tunge til flere timers brug IMO.

Skulle jeg vælge mellem to ville det være QC35 eller B&W PX.
Af Mroder
#264037
@ Kaktus - tak for rigtig fin information, det er klart brugbart. Komplet har Bose qc35 ll på tilbud til 2.490,- (Power og Elgiganten 3.149,-) kan være de kommer derned i januar 2018. Der er to Bose på DBA, helt nye i uåbnet æske, desværre uden kvittering. B&W px kommer nok ikke på tilbud. Men jeg er også okay med at betale for B&W hvis det er de rigtige for mig.

Jeg er kommet frem til at det enten skal være qc35 ll eller px, men det er ikke et let valg.
Af mathiasFMB
#271489
Kaktus-burger skrev:Fordi 1000X MKII har samme skavanker som den første version: Det sorte lak på metallet skaller af, hovedpuden krakelerer med tiden, det samme med ørepuderne, og de kan ikke skiftes. Det kan de på QC 35. Derudover kan man ikke have flere enheder koblet til 1000X/1000X MkII. Det kan man på QC 35 hvor der kan skiftes i mellem dem uden problemer.

Touch control er jeg heller ikke helt vild med på hovedtelefoner. Jeg kan bedre lide fysiske knapper, og dem har Bose implementeret ret smart på QC35.

Desuden er lyden en smagssag. Jeg synes ikke, QC35 er ringere end 1000X. Anderledes ja, men ikke dårligere. Jeg synes QC35 er ret neutral, med en fin afbalanceret bas. Ikke de mest spændende at lytte til - fx sammenlignet med mine Grado SR80 - men stadig ret afbalancerede, og får selv dårlige indspilninger til at lyde nogenlunde. Her er B&W PX måske noget mere ærlige.

BeoPlay H9 er alt for tunge til flere timers brug IMO.

Skulle jeg vælge mellem to ville det være QC35 eller B&W PX.
@ kaktus-burger

Jeg søger selv et par hovedtelefoner og i stedet for at starte en ny tråd, så syntes du at have styr på det. Er både B&W PX og QC35 lydisolerende? Jeg søger nemlig et par lydisolerende hovedtelefoner.

På forhånd tak, og god dag.
Af Kaktus-burger
#271502
Ja, både PX og QC35 har aktiv støjreduktion. Jeg synes du skal prøve at give dem begge et lyt. Jeg valgte i sin tid QC35 pga. pasformen, ANC, de fysiske knapper og fordi ørepuderne kan udskiftes. Og ja, naturligvis også pga lyden, men det er jo en smagssag. Alt i alt lød Sony MDR 1000X bedre, men det var marginaler. Dog kunne jeg ikke helt leve med dens skavanker. 1000X MKII skulle have rettet op på nogle af dem, men jeg ser stadig QC35/QC35 II som værende min fortrukne af de to.

Jeg købte desuden QC35 før PX kom på gaden. PX har fået en del positiv omtale, men i sidste ende er det din subjektive vurdering som tæller.