Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#232064
Jo jo kan sagtens se forskel superflot billede.
Det er mere selve afspilleren jo synes kvalitetsmæssigt minder om en 10 år gammel 999 kr. Afspiller.
Af Turbo
#232117
Den er da buet både foran og bagtil, det var de ikke for 10 år siden, hehe ;)

Det er en plastik kasse de har forsøgt at få til at ligne sort malet alu. hvilket jeg synes de er sluppet rimelig godt fra.

Så skal du se BD-H8900N, det ligner noget billigt plastik lort og er det hele vejen igennem - total blank sort som skinner hel vildt - skinner langt væk af plastik.

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... -H8900N/XE
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... D-K8500/XE
Af Turbo
#232882
Jeg har prøvet at smide et par DVD'er i den (bl.a. Gladiator) og det må jeg nok sige, det klare den rigtig godt. Jeg troede den ville opskalerer til 1080p men den opskaleret til 2160p 50 Hz og så ser en DVD på et 55" afstand ca. 3 m. okey ud.

Så man skal absolut ikke smide sine DVD'er ud fordi man tror 720x576 vil se ud ad h..... til - de ser faktisk okey ud opskaleret til 4k. Nej, det er ikke et 4k HDR billede, men det er okey og noget man godt kan se på :)

EDIT: På underteksten der kunne jeg se det var fra en DVD, men det var også det eneste.
Senest rettet af Turbo 29. maj 2016, 13:56, rettet i alt 1 gang.
Af mbm
#232883
Du kunne jo også afspille fra en gammeldags dvd afspiller.
Tv'et scalerer jo op til 4K.
Af Turbo
#232886
Ja, men der er en del forskel om det er Blu Ray'en eller TV'et der opskalerer. Det er K8500 bedre til end EF950V er.

Jeg har en gammel Panasonic DVD-S53 (ren DVD afspiller) jeg har haft sat til - DVD filmen så bedst ud da den blev afspillet på K8500 ;)
Af Turbo
#235844
Jeg skrev til Samsung:
Hej med jer,
For at kunne se HDR på Netflix skal SDK version være 4.2 eller højere - 1006.3 som I frigav for kort tid siden indeholder stadig kun SDK 4.1.5 - hvornår kommer I med en firmware som indeholder SDK version 4.2 eller højere til UBD-K8500 ?
En 4k HDR blu ray afspiller som ikke kan afspille HDR på Netflix virker på mig som noget halv færdig noget , hehe.
Med venlig hilsen


Svar (lige kommet):
Hej Kim,

Det kan vi godt forstå! Vi har umiddelbart ikke noget bestemt eller fast dato til opdateringen, men den er godt nok på vej! Vi arbejder så hurtigt vi kan med at få den opdatering frigivet.

Med venlig hilsen / With kind regards
Chris,
Samsung Support


Så der er håb forude.
Af Turbo
#237541
Ny firmware 1007.
http://org.downloadcenter.samsung.com/d ... KAVWWC.zip
Hvad de har lavet må guderne vide - det var i hvert fald ikke en ny SDK version så HDR understøttes på Netflix. SDK hedder stadig 4.1.5 :((

Softwareversion:
BSP-K8500WWB-1007.0/EMR Version 1.112

Netflix-version:
nrdapp 2014.1.5 / nrdlib 2014.1.5 / mdxlib 2014.1.5 / mdxjs 3.3.1-r94 / nrdjs v2.19.0

SDK-version:
SDK 4.1.5

Enhedsmodel:
Samsung_UBD-K8500
Af mbm
#237545
Turbo skrev:Jeg skrev til Samsung:
Hej med jer,
For at kunne se HDR på Netflix skal SDK version være 4.2 eller højere - 1006.3 som I frigav for kort tid siden indeholder stadig kun SDK 4.1.5 - hvornår kommer I med en firmware som indeholder SDK version 4.2 eller højere til UBD-K8500 ?
En 4k HDR blu ray afspiller som ikke kan afspille HDR på Netflix virker på mig som noget halv færdig noget , hehe.
Med venlig hilsen


Svar (lige kommet):
Hej Kim,

Det kan vi godt forstå! Vi har umiddelbart ikke noget bestemt eller fast dato til opdateringen, men den er godt nok på vej! Vi arbejder så hurtigt vi kan med at få den opdatering frigivet.

Med venlig hilsen / With kind regards
Chris,
Samsung Support


Så der er håb forude.
Sjovt en så "lille" ting kan tage så lang tid.. Mon der sidder 10 mand og programmere det i 1 år ?
Af Turbo
#254857
Endelig er der kommet ny firmware (ver. 1011) som indeholder SDK 4.2.2 så nu kan HDR fra Netflix afspilles på den.

Hvordan er det man siger - bedre sent end aldrig hehe :)