Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231636
Auch, det ser ikke godt ud. Jeg ved at visse amerikanere, som var de første til at modtage afspilleren, fik defekte eksemplarer. Der var vist et helt batch, som var defekt. Hvordan deres problemer tog sig ud, aner jeg ikke, men de fik en ny afspiller fra Samsung.

Det holder jo ikke rigtig det der. Hvis den bliver ved, må det være en bytter.
Af Turbo
#231657
Som jeg skrev i går har jeg ret meget på fornemmelsen at det er chip'en på det HDMI board der sidder i den der bliver for varm og varmen er skyld i problemet.
Prøv at afspil 3-4 stk. 4k HDR film i træk for at se om I kan få jeres test model til det samme. Min begyndte på det flip efter den havde stået tændt i 6-8 timer og havde kørt et par film i det tidsrum (låste og så mærkelig ud).

Jeg har fået den byttet - han havde ikke flere hjemme i Tåstrup (HiFi klubben), så jeg måtte en tur forbi Åboulevarden for at hente den.
I Tåstrup sagde han at de havde ikke oplevet det på deres og den kørte film hele dagen (jeg viste ham tråden her på deres PC). Jeg kunne have fået pengene tilbage, men han lovede mig at hvis det også var galt på endnu en, så kunne jeg stadig få pengene tilbage, derfor prøver jeg med en ny igen. Der er jo pt. ikke andre 4k HDR afspillere.

EDIT: Jeg har aktiveret "HDMI dybe farver" på afspilleren, det kunne jeg godt formode gør at chip'en trækker en micro smule mere strøm. Og jeg bruger begge HDMI udgange (1 til TV og 2 til Receiver (ubehandlet bitstream, ingen nedsampling)).
Mit TV understøtter noget der hedder "HDMI Ultra HD Deep colour" - det går jeg ud fra er det samme som "HDMI dybe farver" på Samsung'en.
Af Turbo
#231661
Jeg har Netkabel i den, derfor ville jeg prøve at opdater den via Nettet (har 340 Mbit download) - da den havde kørt i lidt over 1 min. kun nået 6-7% og resterende tid efterhånden var steget til over 8m30s annulleret jeg og gik over på min PC - download ver. 1005 (tog 20 sek.) lagde den på et USB 3.0 stik (tog under 1 min.) - opdateringen af afspilleren via USB tog under 1 min. - altså meget hurtigere med et USB 3.0 stik end via Netværket i afspilleren.
Af Turbo
#231864
Jeg ved ikke om andre oplever det samme?

Når en film er færdig, så går den tilbage til startmenuen (der hvor du vælger undertekster, lydformat og så trykker play). Hvis den får lov til at står der, så begynder den ret hurtigt lige som at knurrer i ca. 5-8 sek. hvert 20-30 sek. Man kan meget tydeligt høre det selvom menu musikken spiller der ud ad.

Den jeg har fået byttet gjorde det også.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231881
Vores eksemplar har allerede kørt hele dage fra tidlig morgen til aften uden afbrydelsen. Det klarede den fint nok. Det skal dog nok bemærkes, at den stod frit i rummet. Jeg lagde heller ikke mærke til den særlige knurren, men den var helt sikkert ikke lydløs. Både blæsere og drev kunne høres hos os. Vi havde i øvrigt ingen problemer med softwareopdatering direkte på maskinen. Blev gjort over WiFi.

Vi har ikke prøvet at parre afspilleren med en Samsung-skærm, men det forlyder, at "HDMI UHD Color" skal aktiveres på Samsung-tv'et. "HDMI dybe farver" skal i den kombination vist deaktiveres på afspilleren, da der ellers foregår noget op/nedkonvertering af bit-dybder i mellem afspiller og skærm.
Af Turbo
#231893
Det er kun når den står og køre i disk menuen (med en 4k disk i) den kommer med den knurren med jævne mellemrum, det kommer fra drevet - når den afspiller film høre jeg den ikke overhoved (3 m. fra den), skal jeg høre blæseren skal jeg have øret meget tæt på den.
Den nye har ikke lavet noget flip med skærmbillede.

Jeg har sat "HDMI dybe farver" på AUTO på afspilleren (kan kun AUTO/FRA) - Mit TV har noget "HDMI ULTRA HD Deep Colour" som jeg kan slå til og fra på hver enkelt HDMI port (er sat til).
Det må være det samme (afspiller og TV), så jeg håber da ikke der sker nogen konvertering, hehe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231906
Jeg kan heller ikke selv bekræfte om der sker konvertering, da jeg ikke har testet, men det er bare hvad jeg hører ude i byen :) "HDMI dybe farver" på afspilleren skulle vist relatere sig til normale HD Blu-ray-skiver, hvor man på et tidspunkt åbnede for muligheden for større bit-dybde. Det forlyder, at hvis man aktiverer det på UHD Blu-ray så sker der noget uhensigtsmæssig konvertering. UHD Blu-ray sendes allerede ud i "deep color" nemlig, selv når funktionen er slukket.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#231910
Hos LG skal man også aktivere "Dybe farver" på TV'et før den vil modtage HDR på HDMI-portene.
Af Turbo
#231923
Torben Rasmussen skrev:Hos LG skal man også aktivere "Dybe farver" på TV'et før den vil modtage HDR på HDMI-portene.
Det er ikke hvad jeg oplever på mit EF950V (har lige testet det) - uanset om "HDMI ULTRA HD Deep Colour" er TIL eller FRA kommer skiltet oppe i højre hjørne når jeg sætter en 4K HDR film i afspilleren - når jeg tager disken ud så står der FRA i stedet for TIL som billedet viser.

Billede
Skiltet er gråt, men mit kamera (lumia 930) flipper i farven.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#231925
Mystisk. E6 skiftede ikke til HDR før jeg gjorde dette, men det kan også blot være handshake, som ikke var korrekt for indstillingen genstarter TV'et. Men jeg tester ikke med UBD-K8500 - jeg tester med Panasonic DMP-UB900.
Af Turbo
#231927
Jeg er spændt på at høre jeres bedømmelse af Samsung til 4k vs Panasonic til 6,5k - og om Panasonic'en er de 2,5k kr. bedre i billede og lyd, jeg tvivler ;)
Af mbm
#231985
Nu har jeg ikke selv trykket på køb knappen til samsungen..
men larm fra blæser og snurren fra drevet er et no go for mig..
Af Turbo
#231987
Som jeg skrev, så er det KUN når den står og bare står i disk menuen (der hvor du vælger lyd og undertekster) at den med jævne mellemrum kommer med en knurren fra drevet. Når den afspiller film eller står i Smart-hub'en siger den ikke en lyd.

Blæseren kan kun høres når man lægger øret til den - 30 cm væk høre du den ikke, ikke engang en hund ville høre den.
Af mbm
#231989
Ok
Dustin har den til 3200 kr.
Kunne godt være fristet at prøve.