Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MickDK
#229839
Har fået testet med IRE fra 0...max (i et mørklagt rum).

Ved IRE 5 kan jeg se nogle ujævnheder, lidt mere i den ene side end den anden. Det er ikke noget jeg kan se når jeg bruger TV'et ellers så for mig har det nul betydning. Min KURO LX6090H (sidste Pioneer plasma generation) gjorde præcis det samme og dengang var det også noget jeg kun bemærkede i et 100% mørklagt rum og hvis hele skærmen var sat til allerlaveste gråniavu.

Ved IRE 10 er det langt bedre og ved IRE 15 er det næsten helt væk. Man skal godt nok være kræsen hvis man ikke kan leve med det, ikke mindst fordi jeg ikke kan se det ved normal brug af TV'et. Jeg tipper på at alle plasmaskærme vil gøre noget lignende, men det har ikke forhindre folk i at rose plasma til skyerne :)

Jeg har ikke kunne se nogen tint ved nogen IRE niavuer. VIl sige at jeg har et super farvesyn. Der er en online test hvor man skal adskille farvenuancer:

http://www.xrite.com/online-color-test-challenge

Det er sindssygt svært skal jeg bare sige! Og glem det hvis ikke din skærm er nogenlunde farvepræcis (kalibreret). Jeg har scoret 100% korrekt de 3 gange jeg (over flere år) har prøvet testen.

Så hvis der var nogen former for tint på mit OLED ved IRE testen er det i hvert fald ikke noget jeg lige kan se :)

En anden ting:

Der er meget stor forskel på inputniavuer (styrke) med den indbyggede SmartTV (tuner + netværk) og så det signal mit PC mediacenter leverer. Man skal mao være obs på at HDMI indgangene (bluray, MC) etc ikke kan sammenlignes. Man er nød til at indstille hver individuelt. Fx måtte jeg skrue rigtigt meget for at få tunerbilledet til at se rigtigt ud.
Af KBW
#229840
Tog du et billede?

Mit 920 har heller ikke tint, det var de tidligere modeller (hvor de fleste så ikke havde banding og vignetting), men lodret banding kan ses op til IRE 25 og kan sagtens ses ved normal fjernsyns kiggeri i mørke scener!

En fyr på diverse LG OLED forums på Avforums.com har spurgt gud og hver man om disse billeder og har endnu ikke fundet nogle uden banding og vignetting!
Af popnizzen
#229967
HM, er der nogen der kan hjælpe. Expert og billedtilstand indstillingerne er grå og jeg kan ikke lave tilpasningerne.
Af KBW
#229969
Skift picture mode til Cinema (film) eller hvad det nu er den hedder!