Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sd2100
#214845
Hvorfor LG 47lb671?
Jeg skulle/ville have nyt tv. 37 tommer var for småt og en ekstern dvb-t tuner ærlig talt for irriterende. Jeg havde læst mange anmeldelser og tråde vedrørende emnet og kommet frem til, at jeg SKULLE have et Panasonic as640 eller Sony w805. Det kunne ikke være anderledes, vel? Men det blev det. Hvorfor? Hvad er vigtigt for MIG. Sjovt nok var lige præcis Panasonics og Sonys styrker det, JEG efterspurgte mindst. Altså det optimale (vi taler budgettv) billede lige for skærmen. Jeg søgte IKKE det optimale billede, men det bedste TV til pengene. Det er ikke nødvendigvis det samme. En af grundene til, at det blev LG, var bl.a. følgende sammenligningstest:

https://www.youtube.com/watch?v=SqAew00-hRY

Der var konklusionen helt i tråd med mine præference i forhold til at vælge TV. Mange tests fokuserer udelukkende på bedste billede under optimale forhold. Og det er helt fint, hvis det er det man efterspørger. Men et TV er mere end et godt billede (for mig).

Kvalitet/design
Lever 100% op til forventningen. Flot design (eller fravær), men det er selvfølgelig individuelt og kan diskuteres. Hvad der ikke kan diskuteres er, at LG virker en klasse eller to bedre end en Panasonic as640 eller Sony W805 i materialevalg og samlekvalitet. Beklager men jeg har "pillet" ved alle TV, så det er, hvad jeg har oplevet. Om man så vægter det højt er naturligvis op en selv. For mig er det MEGET vigtigt. Holdbarheden/pålideligheden kan jeg selvfølgelig ikke sige noget om. Der var Panasonic px80 temmelig fejlfri og fantastisk. Tiden må vise om LG'en kan leve op til det.

Betjening
Genial! Smartremoten minder lidt om Apple TVs geniale remote. Når først indstillingerne til tv'et er gjort, bruger vi ikke den normale remote længere. Introduktionen til betjeningen af tv, tog ca. 1 min til min kone og det samme til børnene. Fantastisk intuitivt og let. Tv'et starter hurtigt, men det tager lidt tid inden man kan skifte kanal og få adgang til smart-delen. Den er iøvrigt super overskuelig og Netflix fungere lige så hurtigt og stabilt som via ATV. Virkelig fantastisk. Alene betjeningskomforten var næsten hele investeringen værd. De andre apps som TV2 play og Viasat virker ligeledes godt (dejligt gensyn med Seinfeld :-)).

Billede
Helt klart som forventet på godt og ondt. Farverne falmer ikke så meget som tilsvarende VA-baserede tv. Dårligere sort og kontrast, der lige som Rasmus i en anden tråd nævnte falder fra siden. Om dagen ikke så tydeligt, men ved dæmpet lys mere udtalt. Det var jeg dog klar over. Men samtidigt det virker billedet lidt mere naturligt end de Sony og Panasoncic (med VA-panel), som jeg har set. Lidt plasmaagtigt og mindre "digitalt" end konkurrenterne.

Ulemper
En indiskutabel ulempe er den spejlblanke skærm. Det er lidt irriterende. De andre ulemper som svagt sort niveua og kontrast, mørke hjørner, kan jeg fint leve med og virker ikke generende, men er noget man skal være opmærksom på.

Samlet konklusion
Alt i alt er jeg meget tilfreds med tv. Flot design og oplevet kabinetkvalitet. Nem betjening og let smart-tv del. Helt tilfredsstillende billedekvalitet.

Ville jeg anbefale det til andre? Aldrig. Og det har ikke noget med selve tv'et at gøre, men at jeg ikke kender andres præferenser. Når jeg læser andres anbefalinger, virker det næsten som om, man vil overtale andre til at gøre samme valg som en selv. Det vil jeg helst ikke ud i men med denne lille brugeranmeldelse anspore andre til at gøre et oplyst valg ud fra ens egne præferencer.
Af PeterD
#214859
Fin anmeldelse!

Bestemt. Enhver træffer sit eget valg og det bliver ligesom tyske bildblades sammenligningstest hvor der er en VW Golf med.

Den vinder ALTID.

-Fordi den er tysk og fordi det er VW..

Det betyder ikke at en Mazda 3, Ford Focus, Hyundai i30 eller Volvo V40 er MEGET dårligere.

PS.

Mazda er bedre skruet sammen end Golf og virker også efter 200.000 km

Ford kører bare bedre når vejen er snoet og friskere motorer.

Hyundai giver meget mere udstyr end Golfen og bedre garantier.

Volvo. Bedre interiør. Mere sporty.

Meningen med dette er: Det er ikke kun skærme der får topkaraktere der har noget at byde ind med..
Af sd2100
#220829
Lille update:
Tv'et er opdateret med seneste udgave af WebOs. Da tv'et er en 2014-model, så er det version 1.4. Og jeg må sige, at det var en utrolig god opdatering. Der er kommet et par ekstra feature, som jeg ikke rigtig har gjort brug af endnu. Det kan være det kommer.

Men, der hvor det for alvor rykker er hastigheden i betjeningen. Det har indtil nu ikke været det store problem, men det er blevet betydeligt bedre. Tv'et starter hurtigt, men der er ikke længere så lang tid fra, at tv'et er tændt til man kan skifte kanaler m.m. Denne ventetid er praktisk taget væk :-). Samlet set er tv'et nu hurtigere en mit gamle panasonic + setop-boks.

Og til sidst men ikke mindst - har jeg endnu ikke været udsat for, at tv'et fryser, lukker ned eller laver andre unoder. Det virker bare som det skal :-).
Af sd2100
#220833
PeterD skrev:Rart med noget som for en gangs skyld fungerer.
Jamen, det gør det. Tv'et (IPS-skærm) er selvfølgelig ikke noget for entusiasterne, men for en som mig, der "bare" vil have et tv med ok billede og nem betjening, er det tæt på ideelt.

En anden feature, der bare virker, er SmartShare. Lille app på android telefonen og wupti - hurtig, simpelt og pålideligt får man sine billeder og videoer fra mobilen på tv. For os og vore behov er LGs smart-tv PRÆCIS det, jeg altid har efterspurgt ved et tv.

Og så forøger det naturligvis ejerglæde, at tv'et er blevet bedre med tiden. Er jeg fan-boy? Aldrig i livet!!!!!!!
Om det næste tv bliver LG, Sony, Panasonic, Hisense, Prosonic eller Hutsigutsi - who cares. Det skal bare være simpelt og enkelt at betjene - og naturligvis være pænt :-).

Opfindelsen af smart-tv er bevis for, at der findes en gud, og at hun hører vore bønner ;) .