Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#199746
Har du en Panasonic Plasma af VT serien, skal du ikke regne med den er kompatibel med Danmarks største kabel TV udbyder – Yousee. Den kan ikke korrekt dekode sendesignalet fra Yousee, hvis man har installeret en CAM-modul med tilhørende Yousee-kort. Man vil få fejl pop-up beskeder på flere kanaler med 10 sekunders mellemrum på almindelige ikke betalingskanaler som e.g. DR-K, DR Ultra, etc.. I beskeden stor der:

Adgang til Viaccess
Besked
Du har ikke adgang til Program


Man kan kvittere med <OK>-knappen på fjernbetjeningen, men beskeden vender tilbage efter 10 sekunder. Selvom fjernsynet er certificeret til at være ”Yousee -godkendt”, er den ikke kompatibel med Yousee-signalet. Årsagen er at Panasonic har released deres fjernsyn med defekt software, som ikke er blevet gennemtestet.

Det har været en 5 mdr. lang kamp med Panasonic Danmark. Mit fjernsyn, en Panasonic Plasma TXP55VT60Y, har fejlet siden dag ét. Jeg har lavede utallige telefonopkald til Panasonic Danmarks support-site, men desværre til ingen nytte. Den eneste support de leverer, er ”Bruger Manual” support. Man bliver vejledt med alle mulige indstillinger og genskanning af kanalerne. Når det ikke lykkedes at løse problemet, sætter de straks skylden på Yousees sendesignal, CAM-modul eller kort. Jeg har skiftet CAM-modulet 3 gange og Yousee-kort 3 gange. Har kontaktet CAM-modulproducenten og fik tilsendt et alternativt modul. Men ingen af disse tiltag hjalp. Bagefter, fik jeg tilkaldt og betalt Yousee-teknikerne til at bringe deres avancerede udstyr til at måle sendesignalet og fik bekræftet, at den er fejlfri. I hele forløbet har jeg gentagne gange været i kontakt med Panasonic-support, bedt dem om at eskalere problemet op i deres system, og tilbudt at invitere deres tekniker hjem, så de kan lære noget af deres produkt, men Panasonic Danmark viste ingen interesse. Heldigvis er der en købelov i Danmark, så jeg sendte fjernsynet retur til forhandleren. Den blev sendt til reparation 2 gange, hvor hele indmaden blev skiftet ud, uden det hjalp noget. Til sidst gik det op for teknikerne, at der var noget galt med softwaren, da der begyndt at komme andre Panasonic Plasma med det samme problem. Teknikerne tog så kontakt med Panasonic, som indrømmede, at der er fejl med deres software. De har så lovede at undersøge software-fejlen, men d.d. er der ikke kommet nogen løsning.

Jeg har valgt at ophæve købet og få pengene retur. Dette er sidste gang, jeg vælger at købe et Panasonic fjernsyn på grund af denne erfaring. Indtil d.d. har jeg ikke fået nogen indrømmelser fra Panasonic Danmark i mine telefonsamtaler. Det sker kun på højt plan, når de bliver presset af forhandleren eller teknikeren.
Vedhæftede filer
IngenKanalAdgang.JPG
IngenKanalAdgang.JPG (261.11 KiB) Vist 42297 gange
Senest rettet af Just23 24. apr 2014, 23:43, rettet i alt 1 gang.
#199788
Hej

Jeg har siden igår samme problem idet jeg har nedgraderet til mellempakke med tilvalgskanaler med kort i tv'et.

Har du prøvet at sætte to kort i? Det kunne være sådan noget så simpelt som at kortet kun virker på dem ene tuner ad gangen...

Jeg har lagt mærke til at når jeg optager på harddisk tilsluttet tv'et på en kanal som kræver adgang via kort så kan jeg samtidigt kun se de kanaler som er med i basis af mellempakken - altså dem som ikke er tilvalgt.

Mvh Søren
#199810
Hej Søren,

Jeg har ikke prøvet at sætte 2 kort i. Yousee teknikeren har forsøgt at flytte CAM-modulet og kortet til slot 2 for at udelukke at der var fejl i soklen, men det hjalp ikke - fejlenbeskeden blev ved med at komme.

Mere info om Yousee teknikerens test:
Teknikeren opstillede sit digitale udstyr og lavede en Y-forbindelse. Signalet blev udtaget fra samme kilde, dvs. samme slutdåse. Herfra blev den grenet ud til henholdsvis, fjernsynet og digital analysatoren. Her blev tunet samme program på fjernsynet og analysatoren. Her kunne teknikeren bekræfte, at signalet var OK og programmet blev fint displayet på deres udstyr med ingen pop-up beskeder. Men på samme tid kom der pop-up beskeder på Panasonic fjernsynet. Teknikerens konklusion: fjernsynet er defekt!
#199818
Just23 skrev:Hej Søren,

Jeg har ikke prøvet at sætte 2 kort i. Yousee teknikeren har forsøgt at flytte CAM-modulet og kortet til slot 2 for at udelukke at der var fejl i soklen, men det hjalp ikke - fejlenbeskeden blev ved med at komme.

Mere info om Yousee teknikerens test:
Teknikeren opstillede sit digitale udstyr og lavede en Y-forbindelse. Signalet blev udtaget fra samme kilde, dvs. samme slutdåse. Herfra blev den grenet ud til henholdsvis, fjernsynet og digital analysatoren. Her blev tunet samme program på fjernsynet og analysatoren. Her kunne teknikeren bekræfte, at signalet var OK og programmet blev fint displayet på deres udstyr med ingen pop-up beskeder. Men på samme tid kom der pop-up beskeder på Panasonic fjernsynet. Teknikerens konklusion: fjernsynet er defekt!

Ok, men det er vel nærliggende at tv'et hopper frem og tilbage mellen de to tunere og derfor hver anden gang ikke kan vise kanaler idet det er den tuner, som er aktiv som ikke har kort tilknyttet. Dette kunne være årsagen til fejlmeddelsen.

Nåmen i mit tilfælde så optager jeg ofte samtidigt med at jeg ser alm. tv. Så jeg sætter om ikke alt for længe et ekstra yousee kort i.

Gad vide om andre tv med dobbelt tuner har samme problemer.
#199820
Dette er en kendt fejl og Panasonic arbejder på en løsning. Realistisk kan i forvente en software opdatering i slutningen af næste måned der vil rette op på det.

Også væsentligt at fortælle at alle 2014 TV vil være fri for dette problem ved lancering.
#199821
Nick_S skrev:Dette er en kendt fejl og Panasonic arbejder på en løsning. Realistisk kan i forvente en software opdatering i slutningen af næste måned der vil rette op på det.

Også væsentligt at fortælle at alle 2014 TV vil være fri for dette problem ved lancering.
Ok det lyder fint

Jeg skal vel stadig have to kort i for at kunne optage fra en kodet kanal, mens jeg gerne vil se en anden kodet kanal?

Bare lige så jeg ikke lægger 500 kr uden grund ;-)
Af Sphinx
#199823
Nick_S skrev:Ja det er nødvendigt :)
OK - tak for tippet ;-)
#199846
Nick_S skrev:Dette er en kendt fejl og Panasonic arbejder på en løsning. Realistisk kan i forvente en software opdatering i slutningen af næste måned der vil rette op på det.

Også væsentligt at fortælle at alle 2014 TV vil være fri for dette problem ved lancering.
Hej Nick_S,

Tak for dit input. Det er interessant du nævner at det er en kendt fejl. I mine samtaler med Support fra Panasonic Danmark, over en periode på 5 mdr., har jeg jævnlig spurgt, om de kender til lignende sager, men svaret er hele tiden, at de aldrig har hørt om problemet.
#200386
Så fik jeg sat to Yousee kort i mit VT60 - så nu kan jeg optage på harddisk fra en kodet kanal og se andre kodede kanaler samtdigt.

Når det gælder fejlmeddelsen om manglende adgang, som tråden startede med, i program-guiden er uændret.

Det burde være at løse for Panasonic. Hvis de f.eks. bare lader softwaren få et ekstra sekund til at få bekræftelse fra kortet at der er ret til adgang istedet for at komme med en fejlagtig fejlmeddelse...
#200990
Great news!

Umiddelbart så lader problemet til at være løst med en software update. Mit 50VT60E kunne ikke selv finde en mere up to date software end 3575, men jfr. Panasonics hjemmeside så hedder den aktuelle software 3577 (Improvement of dual tuner functions) og den er lagt ud 13. maj 2014.

Software er fundet her og lagt ind via USB stick som beskrevet ganske udførligt på siden; http://panasonic.jp/support/global/cs/t ... is_03.html


:)
#211316
Jeg har samme problem med V20, som også nogle gange er lang tid om at læse kortet i CAM-modulet og kommer frem med beskeden om at kanalen er kodet og der ikke er adgang.
Ind i mellem er der også problemer med gratis-kanalerne, som tuneren lige skal finde rigtigt (et par sekunders striber).