Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kivi
#2060
Hej med jer.

Dette er min første anmeldelse af et produkt. Nu har jeg læst i noget tid i dette forum, og har besluttet mig får at fortælle min oplevelse indtil nu af et Samsung LE-32M51B.

Først lidt historie. Jeg har haft et Sony 25â€
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2063
Super med en tilbagemelding på dit nye Tv! Det er altid fedt at få brugernes vurdering, og jeg er sikker på det kan hjælpe mange mennesker.

Din oplevelse lyder jo generelt positiv. Jeg har hørt tilsvarende fra andre, så det ser ud til, at folk generelt er begejstrede for Samsungs R51/M51 serie.

Hvordan med gengivelsen af sort? Er den dyb eller er det stadig en smule gråligt?
Brugeravatar
Af kivi
#2070
Rasmus Larsen skrev: Hvordan med gengivelsen af sort? Er den dyb eller er det stadig en smule gråligt?
Ang. gengivelsen sort. Så har jeg fundet ud af, at der er stor forskel, når man aktiver "Dynamisk kontrast". Uden, bliver sort ikke dyb sort. Men en sort farve med en svag baggrunds lys.

Med "Dynamisk kontrast", synes jeg at sort bliver mere sort, når omgivelserne i billede også er mørk. Jeg vil prøve at tag et billede af det, med og uden.

Jeg kom til at tænke på fjernbetjeningen. Den er jeg ikke imponeret af, den virker få â€
Af sam05
#2077
Jeg har haft en anden Samsung model. LE32R41B siden september 2005 og kan overhovedet ikke klage.

Alt står knivskarpt, selv TV Danmark og TV3/TV3+, har ingen problemer med forsinkelser på bolden i fodboldkampe og farverne er utrolig ægte.

Jeg har Kabel TV med returvej.

Kan overhovedet ikke genkende alle de skrækhistorier Ekstrabladet har skrevet om grynet billede. Nul hos mig!!!

Lyden fejler ikke noget som helst, er lækker at høre, men hvis jeg sender den igennem mit stereoanlæg, så er den selvklart bedre.

De der har problemer med lyden i deres Samsung TV sku' måske kigge nærmere på deres kabler og indstillinger på selve fjernsynet.

En ovenud tilfreds ejer af et Samsung TV + den lækre SyncMaster 193P+ skærm!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2103
Dynamisk kontrast har jeg gang på gang påpeget, som værende en fordel for gengivelsen af sort på diverse fora efter folk altid snakker om, at de nye dynamiske kontrastangivelser på Philips og Samsung Tv er pjat. Så det er da rart at du kan bekræfte det.

Du må gerne prøve at tage nogle billeder, hvis du får tiden til det.

For resten, tillykke med dit nye Tv =)
Af drbob
#2465
Fik forleden sådan et Samsung 32M51B med hjem fra Fona.
Og lad mig starte med at sige at jeg er ret sikker på det ryger tilbage igen.

Ikke fordi billedkvaliteten er dårlig. Den virker faktisk lysår bedre end det Philips 26 tommer jeg havde på prøve sommeren 2004.

Næh problemet er ret kosmetisk, nemlig det blå stand-by lys i Powerknappen (den store runde knap midt på nederst).

Jeg kan leve med at den blinker når man bruger fjernkontrollen.
Men det er direkte grimt og generende at et tv skal stå og lyse stuen op når det er slukket??!!

Ok der er nogle andre små uhensigtsmæssigheder, som jeg ærligt skal indrømme er detaljer, men når man nu har betalt mange penge for det, så ville det være dejligt hvis det bare var iorden.

Jeg savner fx en direkte knap til at omstille mellem formaterne (16/9, 4/3/ auto osv)...det er nemlig en funktion man benytter ret meget, og som det er nu skal man ind i en menu for at ændre det. (med mindre jeg mangler at læse noget i manualen).

Jeg ved heller ikke helt med lyden. Det er muligt det er en indstilling jeg igen har overset, men det er som om ligegyldigt hvad man vælger så har man en nogen gange god tale men altid en støjende musik/lydeffekter, hvilket gør at jeg konstant sidder og skruer op og ned.

Men ellers er jeg ret imponeret over billedet. Ret så imponeret.
Sort er stadig ikke helt sort, men på det halvandet år siden jeg sidst havde et lcd hjemme er der tydeligt sket meget.


Hvis der er nogen der kan anbefale et ikke større end 32 tommer der IKKE lyser, bipper eller noget som helst når det er "slukket" er jeg lutter øre.


Thomas