Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bhj80
#188854
Siggehandf skrev:Her er et billede af bagsiden plus målebånd, håber det hjælper dig.

https://docs.google.com/file/d/0B-eE-qH ... sp=sharing


super mange tak det hjalp meget..

men gud hvor har den desginer der har lavet dette tv. godt nok været stiv..

de skriver selv det er 400 x 400 beslag til ophæng.
men det viser sig så at være 200 x 200 og det fuldstændig sindsygt at sætte hullerne så tæt på et 55" tv.

bliver sku spændende om det bliver på væg.
Af bhj80
#188856
Siggehandf skrev:Well, jeg tror mit gamle plasma TV vejer omkring tre gange så meget som det og det var kun 42".

Mit står på foden, så jeg har ingen ide om stabiliteten :)

det er ikke så meget vægten jeg er bange for det er mere hvor stabilt det hænger når påhænget kommer til at være så langt inde på midten .


er du ellers stadig fuld tilfreds med det?
Af Siggehandf
#188857
Ja er stadig helt tilfreds med det. For 5k får man rigtig meget TV og jeg synes billedet er helt i orden.
Af bhj80
#188933
efter møj og besvær har jeg nu endeligt fået tv op at hænge på væggen.


hvilken instillinger har du fået dig kørt ind på? (de få der nu er :D )
Af ice_hiboy
#189975
Hejsa

Jeg sidder og leder efter et billigt stort tv til gaming og film. Faldt over din anmeldelse og det virker som et ret godt tv til prisen. Jeg gider virkelig ikke give vold mange penge for noget jeg bruger maks et par timer om ugen så det lyder jo godt, plus smart er spild af penge da jeg alligevel har ps3, xbox osv sat til.

Ville bare høre nu du / i har haft det i et stykke tid om det stadig virker som et godt fjernsyn og om i har prøvet at spille op det og lagt mærke til input lag aller noget i den stil ?

Forsat god dag :)
Af Siggehandf
#189992
Jeg spiller på det dagligt og oplever intet input lag. Jeg er stadig fuldt ud tilfreds med købet. Synes det er perfekt TV til en som bare skal have en et TV til Apple TV, konsol eller andet. Jeg har intet at bruge smart TV funktioner til.

Jeg har ikke prøvet med konsol, jeg bruger min iMac -> HDMI til at spille på.
Af ice_hiboy
#190007
Fedt at høre tror jeg måske hopper på sådan en Thomson her snart. Mit gamle 40 tommer samsung er stort set dødt så det skal skiftes på et tidspunkt. :) Da jeg primært brugere det til local multiplayer med vennerne bliver det ret fedt med en kæmpe skærm.
Brugeravatar
Af A 666
#194792
Jeg tror heller ikke på det med at konen ville have et størrer TV.
Af pc-smed
#200551
Hej der...
Klar over at det er længe siden Siggehandf lavede en bruger anmeldelse af Thomson 55" LED TV. Men jeg vil da først og fremmest sige tak for en "for mig" rigtig godt og seriøs anmeldelse. Faktisk den afgørende grund til at jeg i dag også er ejer af en 55" Thomson :-)
Mit første fladskræm´s TV var en Mirai 42" som stort set havde været tændt 24/7 i næsten 5 år. Sidste sommer skulle jeg være væk i næsten en uge og derfor slukkede jeg min "mirai" Da jeg ugen efter kom hjem og tændte den... prøvede at tænde den. Øv. Den var afgået ved døden, hvilket mine unger ginede lidt af, da jeg sagde 5 år er ikke ret længe. De mente at i et normal familie og normalt TV forbrug havde min Mirai levet det der svarer til over 20 år..:-?
OK, Jeg havde en pose penge og var nød til at finde en ny. Mirai´en var fra lige før smart TV og de kom på nettet osv. Hvilket har været noget jeg manglende og ville gerne have, da jeg arbejder med det og har altid selv gået meget højt op i HTPC, mediaserver og hjemme netvæk. Til trods for jeg bor i en lille 1 værelses lejlighed ville jeg ha flest mulige " " ud af den pose penge jeg havde til det. Havde i første omgang kasseret Thomsom pga. manglende smart tv. Hov..! Det havde jeg hellere ikke før, men var i fuld gang med noget jeg kunne bruge i stedet.
Jeg lige blevet færdig med at bygge en ny HTPC, da min ældre Aopen Entertainment PC havde brændt strømforsyningen af, som ikke kunne skaffes mere.
Jeg have bygget en Antec HTPC med en i7 4770K OC op til 4600 "total lydløs".... Men jeg havde en Raspberry Pi liggende som jeg havde tænkt på at brude på den gamle... Hvorfor ikke på en Thomson 55" som smart TV. Der var nemlig XBMC på den Raspberry Pi jeg havde lavet og jeg ved at vis jeg installede forskelige addons, så vil da kunne meget mere en de bedste smart TV´s der i dag var fremme. Jeg brugte min HTPC til XBMC og har en Synology Nas server med 4x2Tb plads, hvorfor ikke lade den lille Raspberry Pi stye alt det. Den ville jeg bare "lime" fast bag på og sætte den permanet fast. Havde også købt nogle diode lyst som også skulle sættes fast bag på. 2x50cm diode strips som så ville lyse ude i siderne og ind på bagvæggen. Altså en hjemme lavet ambilight, bare med fast lys.
For noget tid siden kom google´s Chromcast til landet, hviket jeg også sætter på.
Alt dette pga. Siggehandf kone som ville ha mere en 36" og der stod i anmeldelsen at skulle man bare/kun se TV, så var det er rigtig godt køb. Det takker jeg for. Mangler lige at flytte lidt rundt, så går jeg igang med pc-smeden´s "Home Thearter" med "Smarteste Smart TV"

Have A Good One... Bjarne Hansen
Af jones31
#202345
Køb i næste uge 55fw8785 er meget imponeret over det, har selv lige købt 46" som midlertidigt tv og godt til sport og spil.