Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fredekb
#186919
Hejsa, nu har jeg fået købt dette Toshiba tv (næsten halv pris i Expert) og haft det ca 2

uger. Der er mange som mener at Toshiba tv ikke er noget værd, hverken lyd eller billede.

Besluttede mig alligevel for dette, og set nogle ting på det.

Det jeg har haft testudstyr:

Sagemcom boxer boks og
PS3

Udstyr med til tv'et (ved ikke med indpakning da min far hjalp) :

Nu ligger tv'et i den billigere ende, så der var ikke meget udstyr, men nok til mit forbrug.
- Brugermanual
- Strømkabel
- Drejefod

Opsætning:

Opsætningen er ret nemt, den spørger hvilket sprog osv. så ingen problemer her. Med at finde kanaler fandt den dem alle, som jeg havde bedt om


Førstehånds-indtrykket:


Startede med DR1 (ikke HD) Og blev lidt skuffet, lyden er til at holde ud, men der mangler

bass og fylde, især ved musik og actionfilm. Billedet på DR var ligeså godt som på mit

gamle 27'' Dantax. Derfor skal jeg lige prøve at få kalibreret det ordentligt.

Da jeg så fik den over på TV2 HD, var oplevelsen Meget bedre. Den klarer HD godt og

veludlykket, så ingen problemer her. (fra ca 1½-2 m afstand)

Mht. summelyd osv. er der ingen problemer. Kan slet ikke høre det (som andre brugere

har haft problemer med Toshiba), som jeg ellers også kunne på mit gamle tv.

Billedindstillinger er det på Auto eller normal. Andre har anbefalet Hollywood 1, men der

bliver det alt for gråt, ligemeget hvad. Så det er dem jeg har haft mest held med.

Rigtig flotte og klare farver, især sort og hvid klarer den godt.

Ser både tv i mørke og lyst, og det ser godt ud hver gang. Er glad for jeg endte med dette køb :)


Blu-ray og dvd'er:

Starter med at sætte Poppers pingviner på med Blu-ray og der er meget klare farver,

igen både om aftenen og om dagen. Den viser tydelig hvid uden blå skær og klar sort.

Intet slør har jeg lagt mærke til, og farverne ser også godt ud. Er langt fra skuffet over

det. (Har ikke pillet ved billedindstillingerne, så ved ikke om det kan blive endnu bedre)


Da jeg så går over til dvd filmen Gremlins, er det stadig godt, men langtfra ligeså godt

som blu-ray. Farverne er stadig gode, men i de mørke scener er det lidt svært at se det.


Det gode og det dårlige:

Gode ting:

Pris,
HD og Blu-ray film
designet
Drejefod
ingen summelyd

Knap så gode:

Analog tv og Dvd film
Ingen 3D briller medfølger
WiFi extender skal købes separat
Lyden



Ser ikke selv sport, så kan desværre ikke sige hvordan dette tv egner sig til dette, og før jeg kan teste smart tv og 3D skal jeg lige have købt udstyret, samt optagelse.

Har heller ikke fået spillet endnu, men vil tilføje dette i anmeldelsen senere.

Skriv gerne hvis i har spørgsmål, eller noget jeg mangler. Så skal jeg forsøge at svare på det.

Mvh. Frederik :)