Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Insignia
#186635
Hei har selv 55VT60 og har hatt den nå i ca 1 uke. Jeg er strålende fornøyd med tvn. Jeg benytter meg av THX insillingen og har ikke gjort noen forandringer i den. Retention er et IKKE problem på min skjerm. Har hatt 3 PDP paneler fra Samsung som hadde et stort problem med dette. Viftene(blåsere)hører jeg når jeg står intill tvn, men er ikke noe problem når man sitter å ser på tv."BUZZ" er heller ikke noe stort problem. Det er jo mulig å fremprovokere dette med å slå av lyden og sette på lyser bilder, så hører man støyet. Men dette er ikke noe problem når man ser på tv i det daglige. Jeg kan ikke si noe annet en at jeg er superfornøyd med denne tvn. Har hatt nå Samsung sin toppmodell fra 2011 i LED og er glad for at jeg nå endelig har fått tilbake Plasma og da Pana sin. En fantastisk flott tv. Kun 1 minus med denne. Det er strømkontakten som gjør at man ikke kan henge tvn. helt flatt intill veggen da denne stikk stikker ut ca 2 cmtr.Men i følge Pana så må tvn henge litt utfra veggen grunnet varmen panelet utvikler.
Af lars-118206
#197702
Jeg har også haft samme model i lidt mere end en uge og er også rigtig glad for det. Jeg har en Yamaha 820 i stedet. Jeg brugte lidt tid på at få ARC til at fungerer

Jeg bruger 5.1 med med mine Monitor Audio højtalere

Jeg har indstillet min receiver til Cinema DSP, Movie Theater til Standard, AV4

Men man kan også indstille til surround istedet for standard ?

Hvordan har du indstillet din Yamaha ?
Af teamet
#197812
Man kan ikke slå pixel orbeting til på THX indstillingen, kan man?

Jeg vil anbefale at vælge "biograf" og så slå pixel orbeting til, det er et godt middel mod retention.

Jeg havde ingen problemer med retention på THX på mit VT30, men efter en 3-4 måneder begyndte man kunne se fastfrosne kanallogoer (især de hvis skarpt hvide - ja dig, kanal 6!). Jeg slog over på biograf og slå pixel orbeting til og alt retention forsvandt i løbet af en måneds tid.

Bare mine 5 cent
Af Van
#197978
Hej Lars

Du kan godt få billede i TV Guiden selvom du har YouSee: :) Men det kræver, at du sætter dit TV tilbage til fabriksindstillingen. Det gøres i Menuen, under Indstilling, vælg derefter System, så kommer der et punkt der hedder Fabriksindstilling. Når du så indstiller TV´et igen, skal du ikke vælge YouSee men andre, indtaste frekvensen til 143,00 MHz og Netværks ID til 100.
Ja det virker lidt underligt, at der ikke er billede i TV Guiden, når man vælger YouSee. Kun når der vælges andre, ved ikke hvorfor.
PS. Husk at fabriksindstillingen sletter alle indstillinger, også diverse billede og internet indstillinger.
Af lars-118206
#197991
Det virker :) :) :)

Mange tak for hjælpen

Man skal så bare trykke 2 gange når når man vælger program

Første gang ændre billede i vestre hjørne, anden gang kommer det store billede så
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#197997
Det med manglende Guide billede er et velkendt problem med YouSee som udbyder, det kan også rettes ved, at man sletter alle kanaler på 143 Mhz båndet, som for det meste består af kodede kanaler, så man reelt ikke mister nogen kanaler, hvis man har en af deres standard tv pakker :) Problemet består i at Guide data sendes med på flere forskellige frekvenser, så tv'et ikke ved præcist hvilke data det skal anvende - ved at slette kanalerne på 143 Mhz båndet, henter tv'et kun et sæt Guide data og det løser problemet :)
Af Van
#198002
Med hensyn til at TV kanalen kun skifter i TV Guiden, så tror jeg det er meningen. At man først får et lille billede i TV Guiden, og hvis det program så har ens interesse, så kan man trykke på Exit for at forlade TV Guiden. På alle de Panasonic 60-modeller jeg har "leget" med (og det er mange), fungerer det således. Det gælder uanset om det er YouSee, Stofa eller Waoo, som er antenneleverandør. Har dog ikke prøvet med Boxer eller Canal Digital som antenneleverandør.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#198003
Det med at vælge kanal fra Guiden ved at trykke OK, når man står på kanalen, er medtaget i de seneste firmware opdateringer til Panasonic tv - tidligere har det virket sådan, at man bare sprang tilbage til den kanal man allerede stod på !
Af Van
#198004
Det med at der springes tilbage, til den kanal du stod på, når man trykkede OK, var kun et problem, når det var et YouSee antennesignal, ikke med Stofa og Waoo, og det skulle være rettet med den opdatering, der kom i oktober måned til 60-serien. Synes dog indimellem at man stadig læser om folk, som har problemet, når de har YouSee. Det skulle dog kunne løses ved ikke at vælge YouSee men andre, når man søger kanaler. Samme fremgangsmåde som jeg skrev om lidt tidligere i tråden.
Det jeg tror Lars mener er, at TV´et godt nok skifter til kanalen, når man trykker på OK, men at TV kanalen kun vises i TV Guidens øverste venstre hjørne, og ikke som et fuldt billede, før man trykker på exit, og dermed forlader TV Guiden.
Af Insignia
#198010
lars-118206 skrev:Jeg har også haft samme model i lidt mere end en uge og er også rigtig glad for det. Jeg har en Yamaha 820 i stedet. Jeg brugte lidt tid på at få ARC til at fungerer

Jeg bruger 5.1 med med mine Monitor Audio højtalere

Jeg har indstillet min receiver til Cinema DSP, Movie Theater til Standard, AV4

Men man kan også indstille til surround istedet for standard ?

Hvordan har du indstillet din Yamaha ?
Hei Lars
Jeg kjører kun med front høytalere, så har kun bi ampet forsterkeren