Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#194969
Du skylder da næsten at skrive lidt mere specifikt hvad du har skruet på i skærmen :-) man bliver jo helt nysgerrig, når nogen vover at skille tingene ad.
Af Andersss
#195077
Cyber Andy skrev:Andersss

Tak for svaret. Må sige at prisen frister og med dets størrelse taget i betragtning. Er det ikke denne her? LG 60" Plasma TV 60PN650T

Jeg har et Sony nu på 46", som er et fint tv. Jeg fristes af din anmeldelse og du ikke oplever burn in - det har skræmt mig og jeg valgte LED for 2 år siden.

Med plasmaens analoge fortolkning af signalet, så formoder jeg at tv kanaler står OK og HD godt. For mig behøver det ikke være perfekt, men bruger stuen som hjemmebio (5.1) med et efterhånden dyrt lyd setup..

Kunne dvd/ bluray (+300 film) samlingen komme til sin ret med dette tv, vil jeg se det som et godt køb.

Kan du lægge nogle billeder op af det?
- kunne være stort at se dvd vs bluray, tv kanal. Kun hvis du gider!

Jeg har personligt kikket på Panasonics ST50 & ST60, samt VT 50 i 55", men jeg oplevede billedet hakke meget på blu ray og ikke dvd.
- Hvad er din erfaring med LG'en?
- Hvad måler tv foden BxH?

Mvh Andreas
PN650T er 2013 modellen af samme tv. Reelt er der kun meget få ændringer. Jeg tror faktisk foden er lidt anderledes, så kan ikke lige give dig brugbare mål på den, men den er temmelig stor. Noget nær 50X35 cm eller lignende.
Har ikke noget kamera som retfædiggør en sammenligning af kilder, men jeg kan sige at tv kanaler står rigtig godt. Især TV2 står knivskarpt, men også DR HD. De andre står også flot - langt bedre end LCD synes jeg.
Bluray er selvfølgelig suverænt. DVD minder mest om tv-kanaler.
Umiddelbart er jeg rigtig glad for tv'et. Det volder ingen problemer. Dog fungerer HDMI CEC ikke optimalt med mit Pioneer udstyr, så det er lidt en nitte.
Af Andersss
#195078
Torben Rasmussen skrev:Du skylder da næsten at skrive lidt mere specifikt hvad du har skruet på i skærmen :-) man bliver jo helt nysgerrig, når nogen vover at skille tingene ad.
Jamen altså... der er overordnet den lette justering og den mere hardcore justering.
Der hvor man får sort-niveau for besværet, er hvor man justerer på RAMP_UP og RAMP-DOWN pots. Så er der en VSC-pot som jeg også legede lidt med. Der er desuden flere andre.
Det er en større videnskab som jeg ikke forstår, men det er alt sammen relevant for det signal som skærmen får. Der er nogle standard værdier fra LG som man bør indstille det efter, men det gad jeg ikke lige bruge tid på at finde multimeter frem for at tjekke O_O
Efter noget tid synes jeg at der er lidt problemer med 2 horisontale brede striber af grønlige nuance som ses på ensfarvede billeder. Skal på et tidspunkt havde det ned igen og justerer det om.
Generelt fulgte der øget image rentention med den større konstrast. Dog stadig ikke noget som ikke forsvinder efter få sekunder til 30 sekunder med skiftende billeder.
Af Cyber Andy
#195080
Andersss

Tak for svaret. Det næste tv skal stå ovenpå en centerhøjtaler, så det burde lige kunne gå med de mål.

Det lyder næsten for godt til at være sandt det tv - så øv det ikke er på tilbud til 5555 længere....

Har tvivlet meget på plasma, da jeg synes burn in er noget skidt. Alle reviews siger plasma er nr 1 tv valg - et eller andet må der være om det!
Af Andersss
#195081
Det er der også. I det budget synes jeg det er et godt tv. Alternativt skal du på samsungs plasma serie.