Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kronholm
#181116
Så har jeg været den lykkelige ejer af LG 50PM680T i et par timer, og indtil videre er jeg godt tilfreds.

Sortniveauet er fint til mig. Det er bedre end det gamle samsung PS50B650 jeg havde, men formentlig ikke lige så godt som panasonics nyeste. Er igang med den første bluray film, og jeg er imponeret. Man får sgu noget for pengene i dag.Installation af tv kanaler m.m. gik forholdsvist smertefrit. Man kan vælge hvilken kabel-tv udbyder man har, og så findes kanalerne automatisk. Den ville dog ikke logge på mit trådløse netværk i start-setup menuen, så det sprang jeg over. Da jeg så var færdig med setup var den alligevel logget på, så det var jo fint nok.

Jeg har endnu ikke set sport eller spillet fifa på det, men det får jeg nok gjort i løbet af weekenden, og så skal jeg nok lige følge op med lidt flere informationer. Jeg vil også lige se om det WIDI er noget værd, da jeg til min overraskelse fandt ud af at min bærbar rent faktisk understøttede det... weee.

3d-briller medfølger ikke, men de kan købes på amazon til ca. 300 stykket. Til gengæld medfulgte der en vinkel-adapter til kabel-ledningen. Hurra!

Jeg har ikke set nogen retention indtil videre. (Det har jeg så nu efter jeg har anvendt den lidt som pc-monitor via widi - ikke noget foruroligende men man bør nok stadig passe på i starten.) Widi virker fint nok, men virker ikke som om den var alt for glad for at sende 720p direkte streamet ned på min bærbar og så sendt videre til tv'et. Mon ikke det virker acceptabelt hvis man har hd materialet placeret direkte på computeren.

Har i spørgsmål, så fyr løs! :p

- Efter at have set lidt mere tv kan jeg konstatere at den almindelige SD-kvalitet er forbedret gevaldigt i forhold til det gamle samsung. Skærmen har desværre også lidt mere genskin, så den er ikke ideel til en stue med masser af lys fra vinduerne. kanalskift er heller ikke det hurtigste jeg har oplevet, men det er ok.

Spil

Har spillet lidt Fifa13, og det fungerer fint, så længe man har indstillet det til game-profilen. Lige så snart man ændrer det,f.eks. til THX-profilen, så kommer der meget delay på. Farverne trænger også til lidt justering, men det har jeg ikke lige haft tid til at rode for meget med endnu.

Anmeldelser

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... cleContent
Senest rettet af kronholm 3. feb 2013, 12:45, rettet i alt 5 gange.
Af anse
#181188
Fedt med en melding.

Glæder mig til at få mit.

Skriv endelig mere, lapper det i mig

Vh. Anders
Af kronholm
#181279
Har oplevet lidt problemer med lip-sync, men det kan justeres i menuen.
Af teel
#181599
Har netop modtaget dette tv, og førstehåndsindtrykket er rigtig godt.

Nogle der har forslag til kalibrering af dette tv ?

Hvordan løste du problematikken med lip-sync?
Af kronholm
#181617
inde i en af indstillingerne kan man flytte lidt frem og tilbage på hvornår lyden skal afspilles. Men har læst i et andet forum, at det muligvis kan være pga. den stemmeforbedrings-indstilling der er i tv'et, af der kommer problemer med lip-sync, så sørg for at have det slået fra.

"Settings" -> "Lyd" -> "Klar stemme II" -> "Sluk"

Hvis det ikke fikses af det, så kan du justere det lidt inde under;

"Settings" -> "Lyd" -> "AV-synkronisering"
Af kronholm
#181651
Den har lidt mere retention end først antaget. TV2-news er ikke en kanal man bør se for meget de første mange timer.
Af mtl
#181652
hej Kronholm
har du fundet nogen steder hvor den skærm kan se live ?, hat søgt og søgt men uden held, så kunne du ikke lokkes til at smide nogle fotos op af skærmen, både med billede på og af detaljerne på rammen osv
Af kronholm
#181656
Jeg så den i elgiganten Aalborg, men det er et par uger siden nu, så kan selvfølgelig ikke garantere at den stadig er der. Jeg kan godt tage lidt billeder hvis det ønskes, men jeg har kun det kamera på min smartphone, så det er ikke sikkert de bliver så gode.
Af THM
#181667
kronholm skrev:Den har lidt mere retention end først antaget. TV2-news er ikke en kanal man bør se for meget de første mange timer.
der kommer også retention fra denne kanal på mit pz950w, det forsvinder dog forholdsvist hurtigt igen, og selvom jeg har set en del news er det ikke noget der har manifesteret sig som burn in...
Af teel
#181668
Jeg har nu haft mit tv kørende i 5-6 timer, og kan se burn in fra volume animationen. Så det som det sidste igår inden jeg slukkede.. Går sådan noget væk igen? Altså det kan jo ikke have været mere en 2-3 sek det er blevet vist hver gang jeg har skruet lidt op og ned?
Af kronholm
#181672
Det er formentligt ikke burn-in, men "kun" retention. Er sikker på det nok skal gå væk igen, bare fyr op for tv'et, så der kommer nyt, skiftende, billede der hvor volume-indikatoren sidder.

Ofte så bliver plasma-tv mindre følsomme overfor retention når de har været brugt i et stykke tid. :) Bare vær lidt forsigtig til at starte med.
Af kronholm
#181688
THM skrev:
kronholm skrev:Den har lidt mere retention end først antaget. TV2-news er ikke en kanal man bør se for meget de første mange timer.
der kommer også retention fra denne kanal på mit pz950w, det forsvinder dog forholdsvist hurtigt igen, og selvom jeg har set en del news er det ikke noget der har manifesteret sig som burn in...
Super, godt at høre. :) Så længe det forsvinder igen, ingen ko på isen!

Kan se elgiganten igen har sat prisen op til 8.999 på 50pm680t. Dem sælger de sgu nok ikke mange af til den pris, nu den har været på 5.555
Af THM
#181693
kronholm skrev:
THM skrev:
kronholm skrev:Den har lidt mere retention end først antaget. TV2-news er ikke en kanal man bør se for meget de første mange timer.
der kommer også retention fra denne kanal på mit pz950w, det forsvinder dog forholdsvist hurtigt igen, og selvom jeg har set en del news er det ikke noget der har manifesteret sig som burn in...
Super, godt at høre. :) Så længe det forsvinder igen, ingen ko på isen!

Kan se elgiganten igen har sat prisen op til 8.999 på 50pm680t. Dem sælger de sgu nok ikke mange af til den pris, nu den har været på 5.555
det har de da lige gjort idag. det var da noget af en prisstigning
Af mtl
#181980
så har Elgiganten igen sat den ned til 5500, 00 underligt hop lige at lave