Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Neptun
#173092
Nu har jeg haft et Grundig 9279 i et par dage...

Gode ting:

Fint billed selv i mine lyse stue.

Remote har et godt "feel".

Passive 3d.

Movie profilen så ret fin ud(jeg har ikke mulighed for at måle). Dog skal truemotion eller MEMC slås fra.

Selvom lyden var lidt flad, hvad den nok er på de flest egde-lit tv, så kan TV spille ret højt.

Nemme menuer.

Ikke så fancy design, god stabil fod med glasplade. TV'et er nemt at dreje.

Dårlige ting:

Du kan skrue op og ned for farverne. Thats it. Det burde faktisk nok havde heddet saturation level istedet. Der er ikke nogle ekspert indstillings muligheder. Jeg skrev til Grundig's tech support, og han vidste ikke hvad 2-point controls var.

Kun 1 HDMI, 1 USB, hovedtelefon, rød/hvid/gul til analog konsol udgang vender ud mod siden (der er også hvad jeg tror er CI kort). Ikke velegnet til vægmontering.

Man har 1 user mode, og tager du et preset mode som fx. movie og ændre 1 ting så bliver det til dit nye user mode preset. Så nej du kan ikke have et preset til dag og et til nat. (med mindre jeg har misforstået noget)

Backlight level ser ikke ud til at kunne stilles på hvis jeg fx. har tilsluttet bluray via HDMI. Jeg kan godt indstill backlight level på USB afspilning. Det hjælper bare ikke hvis man vil se film om aftenen.

Grå hjørner (light leaking) og lidt clouding.

Soap-opera effekt på 2011 modellen 8270 så langt bedre ud i butikken. På 9279 så det ud til at ligemeget hvad så ville jeg få artifacts.

Selvom remote har et godt feel er fx. play/pause placeret dårligt. Subtitle og audiotrack valg er nemmere at finde da de sidder nederst og er større knapper.

Fik fortalt at jeg kunne bruge TV remote til GPB 7000 3d (Grundig bluray afspiller), men nej.

Jeg har kun prøvet youtube på smart tv delen og den tog ca. 30 sekunder om at starte. Jeg har ikek prøve de 10-20 andre apps da der var en del tyske, eller der er ting som facebook som jeg ikke har brug for på mit tv.

Forvirrende ting:

Kan afspille en del formater direkte fra USB, DTS lyd virker dog ikke.

Film mode on/off ser ikke ud til at have nogen effekt.

Der var en update til TV'et, men jeg kan ikke se på deres website hvad der er ændret. Hvad jeg kunne se kom der en game profil. Generelt er deres website ret mangelfuldt.

Der bliver skrevet 200hz panel med 400hz video processing. Ved dog ikke om de har de fordele som andre 200hz paneler har. Måske mere professionelle anmeldere kunne kaste lys over dette.

Konklusion:

Der er for mange ukendte faktorer med deres menuer, og lidt for få indstillings muligheder. Jeg tør simpelthen ikke beholde TV'et da jeg ikke ved om det er muligt at disse ting bliver fixet i fremtiden.

Desuden da jeg måske vil hænge TV'et op på væggen og har mere end 1 enhed jeg skal have tilsluttet via HDMI, ja så tror jeg at jeg skal finde et andet tv.

Kunne være interessant at se en rigtig anmeldelse af Grundig 9279 eller 8270 fra fx. flatpanels anmeldere eller på hdtvtest.co.uk.
Af Runedrengen
#173103
Fint review.. Det er de cirka de samme ting jeg har bidt mærke i. Dog er jeg utrolig glad for mit tv, sådan rent billed og lydmæssigt. Det skal også lige siges at jeg gik fra et ældre 32" Samsung tv og fik mit 9279 for 6000,- :) Jeg har vægmonteret mit, og jeg synes at det ser rigtig godt ud, men du kan godt have ret i, at hvis man vil have den 1 cm fra væggen, så er det ikke den rigtige skærm..
Af Zero-angel
#173775
Hey Runedrengen, må jeg spørge dig hvor du købte den til 6K henne?
Af Runedrengen
#173790
Zero-angel, det er en længere historie :) Den korte version, er at sælger havde lovet mig et produkt, men kunne ikke skaffe det, så de måtte give mig noget alternativt af samme mærke :)