Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#147567
Internet er besværlig på et tv. Du kan læse om det i testen af D8005 herinde, men det er næsten for pæne ord. Folk bruger ikke browseren, er mit indtryk, og det er bedre at holde sig til de apps, der kan hentes.

Mobiltelefon som fjernbetjening kræver et hjemmenetværk, og her kan du logge på med lige så mange enheder, som du vil. Jeg har eksempelvis remote på min android telefon og på min kærestes iPhone.
Senest rettet af Mysen 15. sep 2011, 09:50, rettet i alt 1 gang.
Af flatrh
#147642
Tak for info, det er da utroligt de ikke har lavet et tastatur til det ...
Af Mysen
#147646
Det er ikke kun et tastetur der mangler. Det er også hastighed og generel brugeroplevelse, der fejler, og det vil et tastatur ikke løse. Det kræver et hurtigere tv, simpelthen.

Mobiltelefon-App er en god løsning til at styre et tv's funktioner, da den kan andet end blot fungere som tastetur.
Af msros
#157293
Endelig.. dejligt med et review på dette tv!

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på D6505 og D6507?
Af Samsung40d6505
#157449
Hej

6507 har DVB-T2 MPEG-2 / DVB-T2 MPEG-4, så tv2 kan modtages i HD på landsnettet

Men det er et rigtigt godt TV, og det kan fåes i Hifiklubben til stort set samme pris som på internettet, med 2,5 års garanti, hvis du melder dig ind :-)

Desuden er det et best buy hos tænk og har vundet officiel EISA best product
Af msros
#157500
Godt nok, tak for det.

Jeg ved godt at man ikke køber en fladskærm, for at få den gode lyd i stuen. Heller ikke på dette tv, som du selv skriver.. MEN,

Jeg var inde på bladet tænk's hjemmeside, og se på deres testresultater over nogle fladskærme. Her er der noget der undre mig..

De har givet UE40D6507 god kataker i lydkvalitet, men samtidig de har givet UE46D6507 middel karakter i lydkvalitet..

Dette undre mig. Burde det ikke være præcis samme lydkvalitet? Kan det passe at et 40" kan have bedre lyd end 46".. Hvis endelig det ene skulle være bedre end det andet, siger min logik mig at et 46" burde give bedre lyd end 40"???

Er der noget om snakken, eller er det testen den er gal med? :)


;;)
Af Lindberg47
#157763
Det må helt sikkert være testen den er galt med. Det giver ingen mening at en mindre version af samme model har bedre lyd.
Af Chimbrown
#157769
Er opsætningen af plasma tv og led tv ikke forskellige?

Jeg tænker at lysstyrken må være noget forskellig? Eller hvad? :)

Er der mulighed for at du kan poste din opsætning af dit tv. Så vil jeg afprøve det på svigerforældrenes 6505 8)
Af caxx
#158963
Chimbrown skrev:Er opsætningen af plasma tv og led tv ikke forskellige?

Jeg tænker at lysstyrken må være noget forskellig? Eller hvad? :)

Er der mulighed for at du kan poste din opsætning af dit tv. Så vil jeg afprøve det på svigerforældrenes 6505 8)
Tænker du ift. LED-belysningen?

Jeg har ikke lige fået hængt fjernsynet op, og heller ikke limet LED-belysningen ordentlig fast endnu(meningen er jeg vil klippe dem over i pasende stykker og derefter lodde dem sammen, og så lime dem fast på bagsiden af tv'et, så det lyser ind i vægen, og derfor blive meget jævnt belyst). Men du må da gerne se det - det skal siges lyset er jævnt fordelt i virkligheden, og det kan se en smule misvisende ud på billedet.

Set fra siden:
http://imageshack.us/photo/my-images/830/led1wl.jpg/

Set fra front:
http://imageshack.us/photo/my-images/560/ledjs.jpg/
Af Sunebune
#182125
05-12 update:Jeg har brugt timeshift funktionen en smule, jeg har dog oplevet problemer med undertekst sync på DRHD, udover det har det virket fint.
Tak for den detaljerede anmeldelse/gennemgang. Jeg har et Samsung UE32ES5505, hvor der også er vrøvl med underteksterne når man bruger usb-optagelsesfunktionerne, især ved timeshift. Jeg er nysgerrig efter om problemerne er de samme. Jeg havde dem nemlig også da jeg til at begynde med købte 40-tommerudgaven af samme tv, så måske er det noget generelt ved alle/mange nyere Samsung-tv.

På fx alle DR's kanaler ligger underteksterne som en særlig datastrøm, og af en eller anden grund giver det problemer med min usb-optager. Når jeg bruger timeshift, forsvinder underteksterne i perioder, fryser fast eller er ude af synk. Når jeg bare ser optaget tv, er alle teksterne der som regel, men altid 1-2 sekunder forsinkede. Det lyder måske ikke af meget, men det er det i en almindelig frisk dialog - ikke mindst hvis den er på et sprog man ikke forstår :-)
Jeg har boxertv, og forsinkelsesproblemet er der vist ikke på TV2/TV2HD, men her er der også timeshift-problemer.
På alle mine øvrige kanaler er underteksterne IKKE en separat datastrøm, dvs. de ligger som en fast del af billedet, og her optages og afspilles underteksterne naturligt også perfekt.

Jeg har spurgt lidt rundt (også her i forummet) og har ikke kunnet finde ud af hvor udbredt problemet er, om det kan løses osv., så kunne jeg lokke dig til at teste nogle af de ting jeg nævner?

De bedste hilsner, Sune
Af joachimnb
#182127
Sunebune skrev:
05-12 update:Jeg har brugt timeshift funktionen en smule, jeg har dog oplevet problemer med undertekst sync på DRHD, udover det har det virket fint.
Tak for den detaljerede anmeldelse/gennemgang. Jeg har et Samsung UE32ES5505, hvor der også er vrøvl med underteksterne når man bruger usb-optagelsesfunktionerne, især ved timeshift. Jeg er nysgerrig efter om problemerne er de samme. Jeg havde dem nemlig også da jeg til at begynde med købte 40-tommerudgaven af samme tv, så måske er det noget generelt ved alle/mange nyere Samsung-tv.

På fx alle DR's kanaler ligger underteksterne som en særlig datastrøm, og af en eller anden grund giver det problemer med min usb-optager. Når jeg bruger timeshift, forsvinder underteksterne i perioder, fryser fast eller er ude af synk. Når jeg bare ser optaget tv, er alle teksterne der som regel, men altid 1-2 sekunder forsinkede. Det lyder måske ikke af meget, men det er det i en almindelig frisk dialog - ikke mindst hvis den er på et sprog man ikke forstår :-)
Jeg har boxertv, og forsinkelsesproblemet er der vist ikke på TV2/TV2HD, men her er der også timeshift-problemer.
På alle mine øvrige kanaler er underteksterne IKKE en separat datastrøm, dvs. de ligger som en fast del af billedet, og her optages og afspilles underteksterne naturligt også perfekt.

Jeg har spurgt lidt rundt (også her i forummet) og har ikke kunnet finde ud af hvor udbredt problemet er, om det kan løses osv., så kunne jeg lokke dig til at teste nogle af de ting jeg nævner?

De bedste hilsner, Sune
Lidt offtopic, men vil gerne spørge om dit UE32ES5505 siger en hyletone ved sort skærm? Du kan fx teste med Apple TV når man er ved at loade en film (der kommer en hyletone ved loadingskærmen, fordi backlight slår fra/går ned styrke). Du kan ligeledes teste det ved at sætte backlight helt ned til 0 og gå hen til tv'et og lytte om det hyler. Mit hyler, men ved ikke om det er fælles for dem alle.