Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chomper
#104754
Hvordan er sortniveauet på plasma'en? Er der nogen tal på det, så man kan sammenligne med andre TV?

Har du fået prøvet at se en 3D film på plasma'en?
Af HSKS
#104756
Chomper skrev:Hvordan er sortniveauet på plasma'en? Er der nogen tal på det, så man kan sammenligne med andre TV?

Har du fået prøvet at se en 3D film på plasma'en?
Jeg syntes sort niveauet er meget bedre end det gamle jeg havde som var en PS50A676 og er bedre en 37 PX80 som jeg også har jeg kan sammenligne med.
Men det er kun hvad jeg syntes...
Det kan være at tallene når de kommer frem er overraskende...
Jeg kan ikke finde nogle tal nogensteder på nettet,ihvertfald på den nordiske... Den amerikanske som hedder 8000 er der lidt tal på men de er jo sikkert en del forskellige på indmaden alligevel.

Jeg har ikke prøvet 3D med ordentlige film endnu,kun 3D klip fra youtube ::l
Af Larsdk
#104858
Har taget sin tid med en spil test men lover den er uploadet inden fredag formidag :) Skal bare lige sortere mellem en masse billeder og mine foto af den i 3D er ikke de bedste da jeg prøvede at tag et billiede men mit kamera igennem brillerne O_O
Af Larsdk
#104962
Larsdk skrev:Har taget sin tid med en spil test men lover den er uploadet inden lørdag formidag :) Skal bare lige sortere mellem en masse billeder og mine foto af den i 3D er ikke de bedste da jeg prøvede at tag et billiede men mit kamera igennem brillerne O_O
Af JA
#105100
Man skal lige være opmærksom på "forstørrelse effekten". Det er to forskellige skærstørrelser.

Jeg kunne også se flere detaljer på min 50" end på 32", af den primære grund at billedet bliver forstøret op.

Derudover er det jo en test af to butiks indstilninger - dvs ikke af hvad hver skærm kan præstere. Især LCD er følsomme på hvilken indstilning der bruges.

Bemærk iøvrigt at Samsungen som jeg opfatter det viser bedre detaljer i de mørke områder ( kløften ), men det kan man ikke bruge til ret meget idet de to er sat på standard/butiksindstilning.

Der findes rigtig mange eksempler på "tests" af tvivlsom brugbarhed, og denne er desværre en af dem hvad angår billede.
Af AJTHAnsen
#105109
JA skrev:Man skal lige være opmærksom på "forstørrelse effekten". Det er to forskellige skærstørrelser.

Jeg kunne også se flere detaljer på min 50" end på 32", af den primære grund at billedet bliver forstøret op.

Derudover er det jo en test af to butiks indstilninger - dvs ikke af hvad hver skærm kan præstere. Især LCD er følsomme på hvilken indstilning der bruges.

Bemærk iøvrigt at Samsungen som jeg opfatter det viser bedre detaljer i de mørke områder ( kløften ), men det kan man ikke bruge til ret meget idet de to er sat på standard/butiksindstilning.

Der findes rigtig mange eksempler på "tests" af tvivlsom brugbarhed, og denne er desværre en af dem hvad angår billede.

Hvis du opfatter dette som en direkte test af de 2 forskellige fjernsyn tager du meget fejl. Det er en brugeranmeldelse og han fortæller bare lidt om hans egne erfaringer. Der kommer ikke rigtig nogle facts på bordet, men bare en masse erfaringer, og så kan man selv bedømme det ud fra billederne.

Tænk på hvor lille en andel af befolkningen som rent faktisk får lavet en kalibrering af deres fjernsyn, eller i det hele taget bare ændre på billed indstillingerne.

Jeg tror der er rigtig mange som står i den samme situation om at skulle vælge imellem lige netop disse 2 modeller, og her er det værd at tage alle de erfaringer med som LarsDK gør sig.

En anden god ting som der også bliver taget op er støj af af plasma modellen, og lidt sammenligning af B855 modellen.

Jeg synes det er super lækkert at folk gider at bruge tid på at komme med deres erfaringer. Og når jeg ser på billederne kan det også nemt ses hvad for en der er plasma og hvad for en som er LCD. Plasmaen er bare mere naturlige og varmere i farverne.

For dem som vil have en rigtig test af disse fjernsyn, venter jo på at Rasmus får testen dem.
Af rkc
#105918
Hej jeg vil gerne høre om du oplever noget motion judder på din skærm,

jeg har selv købt ps50c6505 da jeg fik at vide at billedet var det samme men jeg oplever en del hak i billedet ved panoreringer både op,ned og sideværs er der noget galt eller er det en forskel ud over 3D på de to,

kan ikke leve med det så må se mig om efter en uden,

håber bare ps50c7705 er bedre ellers må det være pana v20
Af Nico
#105921
rkc skrev:Hej jeg vil gerne høre om du oplever noget motion judder på din skærm,

jeg har selv købt ps50c6505 da jeg fik at vide at billedet var det samme men jeg oplever en del hak i billedet ved panoreringer både op,ned og sideværs er der noget galt eller er det en forskel ud over 3D på de to,

kan ikke leve med det så må se mig om efter en uden,

håber bare ps50c7705 er bedre ellers må det være pana v20
Har du prøvet at slå alle de ekstra billede behandlings systemer fra?
Af bleze
#105938
7705 har også et filter som 6505 ikke har så vidt jeg ved. Giver færre reflektioner og bedre kontrast
Af Poloko
#106079
Jeg har købt PS50C7705 og har nemt modtaget det :)

Har dog to store problemer:

1) Jeg kan ikke få undertekster (.srt) til at fungere over DLNA. De virker hvis jeg spiller det over USB fra en harddisk, men ikke over DLNA. Kan i andre det ?

2) Jeg kan ikke få .mkv fil er at fungere over DLNA. De dur også hvis jeg spiller dem over USB fra en harddisk, men ikke over DLNA. Kan i andre spille .mkv filer over DLNA ?

Må ellers sige at fjernsynet indtil nu imponerer mig vildt meget. Det er sindsyg godt ellers. De to ovenstående punkter er dog ret vigtige for mig, så håber meget det bare er mig, der ikke kan finde ud af det ;o)

mvh
Poloko
Af lennon
#106204
Poloko skrev:Jeg har købt PS50C7705 og har nemt modtaget det :)

Har dog to store problemer:

1) Jeg kan ikke få undertekster (.srt) til at fungere over DLNA. De virker hvis jeg spiller det over USB fra en harddisk, men ikke over DLNA. Kan i andre det ?

2) Jeg kan ikke få .mkv fil er at fungere over DLNA. De dur også hvis jeg spiller dem over USB fra en harddisk, men ikke over DLNA. Kan i andre spille .mkv filer over DLNA ?

Må ellers sige at fjernsynet indtil nu imponerer mig vildt meget. Det er sindsyg godt ellers. De to ovenstående punkter er dog ret vigtige for mig, så håber meget det bare er mig, der ikke kan finde ud af det ;o)

mvh
Poloko
Mener at have hørt om samme problem på sidste års LCD lineup fra Samsung . Hvem kunne levere dit TV ?
Af Poloko
#106205
Må indrømme at der er en skrivefejl - der skulle stå "lige" og ikke "nemt". Men jeg fik det fra shg.

Bare irriterende med de 2 "problemer". Har set nogen nævne her at undertekster og mkv filer virker over dlna. Har prøvet at omdøbe mkv til m2ts men det hjælper desværre ikke. Vil derfor stadig gerne vide hvem det virker for og om de har gjort noget særligt for det (både undertekster og mkv filer).
Af ers
#106211
Hej Poloko

kan kun tilslutte mig Lennon hvor har du købt dit tv så vi ande også har en mulighed og ikke skal gå og vente
Af Poloko
#106212
Hej ers.

Jeg fik det fra shg . dk. Men som sagt, der skulle have stået "lige" og ikke "nemt" - ved ikke hvordan det skete :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11