Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malke
#104257
Aknot skrev:Jeg har været så heldig at få lov at komme forbi Larsdk for at se på de 2 modeller, da jeg selv står overfor at købe nyt TV. Mit nuværende er et "gammelt" Philips PW9527 CRT 32" tv som jeg har været glad for, men nu er det på tide at få full HD ind i stuen :). Jeg er temlig neutral hvad angår TV typer (Plasma, LED, LCD) og vil blive ovenud lykkelig når CRT skrumlet går på pension ^^. Jeg kommer til at bruge TV'et i dagligstuen hvor det nok kommer til at køre fra når jeg kommer hjem, til når konen eller jeg hopper i seng. Konen skal primært se TV udsendelser og jeg skal se Film og nørde Xbox med knægten.

Jeg har haft disse 2 modeller i søgelyset:
PS50C7705 (plasma)
UE46C8705 (LED)

Når man umidelbart kigger på Størrelse kontra pris er det en no brainer da Plasma'en er godt 4" større og PT koster det ca. 3000kr mindre end LED modellen.

I mørke gør plasma'en sig bedre end LED'en mht. kontrast og sort dybde. Men i dagslys bliver sort mørkegrå på plasma TV'et mens sort forbliver sort på LED'en.

Der er dog en uvigelig faktor som spiller ind i det valg jeg har foretaget efter at havde set de 2 TV side om side, jeg har ikke set det nævnt før i denne tråd men for mig har det været udslagsgivende og det er at billedet på Plasma TV'et "hopper", som om frekvensen er 60Hz, det er især de lyse (hvide) områder hvor det er værst. Det lyder jo helt vanvitigt i betragtning af at TV'et køre 600Hz, men for mit vedkomende ødelægger det hele oplevelsen da jeg ikke kan flytte fokus fra de "hoppende" linier. Vi prøvede nogle forskellige indstillinger men lige meget hjalp det, måske det er et tilvendings spørgsmål men selv efter 1½ times TV kiggen "hoppede" billedet stadigt derudaf. Jeg havde også været i HIFI klubben et par dage forinden og set på plasma modellen, hvor det var det samme problem, så det kan næsten ikke være en fejl i det pågældende TV desværre ;(.

Så grundet "hoppende" billed på Plasmaen, og grundet anvendelse af TV'et i natte såvel som dagtimerne er mit valg faldet på LED modellen.

Endnu engang tak til Larsdk for fremvisningen :).
Super fedt med dét input :)
Jeg ved godt at Lars har skrevet at plasma-buzz ikke er bemærkelsesværdig på denne model, men hvordan oplevede du det?
Tacko skrev:Tak for dit indlæg, Aknot.
Jeg har selv bestilt Samsungs UE46C7705 (LED) men pga denne tråd kom jeg i stor tvivl om plasma-modellen var bedre. Det ser jo overbevisende ud på de vedlagte fotos.
Med dit indlæg er der ingen tvivl længere - jeg fastholder mit valg af LED og må så bare væbne mig med tålmodighed mht levering
Jeg kom også ret meget i tvivl om hvorvidt mit bestilte UE46C6005 skulle annuleres - men efter at have læst Aknot's indlæg er jeg efterhånden blevet enig med mig selv i at jeg godt kan finde noget andet at bruge de ekstra 6k, som plasma'en koster, på noget andet :)
Af Aknot
#104259
Jeg ved godt at Lars har skrevet at plasma-buzz ikke er bemærkelsesværdig på denne model, men hvordan oplevede du det?
Hej Malke,
Det eneste Buzz jeg lod mærke til kom fra PS3'en. Så nej det er skam ikke bemærkelsesværdigt.
Af HSKS
#104277
malke skrev:
Aknot skrev:Jeg har været så heldig at få lov at komme forbi Larsdk for at se på de 2 modeller, da jeg selv står overfor at købe nyt TV. Mit nuværende er et "gammelt" Philips PW9527 CRT 32" tv som jeg har været glad for, men nu er det på tide at få full HD ind i stuen :). Jeg er temlig neutral hvad angår TV typer (Plasma, LED, LCD) og vil blive ovenud lykkelig når CRT skrumlet går på pension ^^. Jeg kommer til at bruge TV'et i dagligstuen hvor det nok kommer til at køre fra når jeg kommer hjem, til når konen eller jeg hopper i seng. Konen skal primært se TV udsendelser og jeg skal se Film og nørde Xbox med knægten.

Jeg har haft disse 2 modeller i søgelyset:
PS50C7705 (plasma)
UE46C8705 (LED)

Når man umidelbart kigger på Størrelse kontra pris er det en no brainer da Plasma'en er godt 4" større og PT koster det ca. 3000kr mindre end LED modellen.

I mørke gør plasma'en sig bedre end LED'en mht. kontrast og sort dybde. Men i dagslys bliver sort mørkegrå på plasma TV'et mens sort forbliver sort på LED'en.

Der er dog en uvigelig faktor som spiller ind i det valg jeg har foretaget efter at havde set de 2 TV side om side, jeg har ikke set det nævnt før i denne tråd men for mig har det været udslagsgivende og det er at billedet på Plasma TV'et "hopper", som om frekvensen er 60Hz, det er især de lyse (hvide) områder hvor det er værst. Det lyder jo helt vanvitigt i betragtning af at TV'et køre 600Hz, men for mit vedkomende ødelægger det hele oplevelsen da jeg ikke kan flytte fokus fra de "hoppende" linier. Vi prøvede nogle forskellige indstillinger men lige meget hjalp det, måske det er et tilvendings spørgsmål men selv efter 1½ times TV kiggen "hoppede" billedet stadigt derudaf. Jeg havde også været i HIFI klubben et par dage forinden og set på plasma modellen, hvor det var det samme problem, så det kan næsten ikke være en fejl i det pågældende TV desværre ;(.

Så grundet "hoppende" billed på Plasmaen, og grundet anvendelse af TV'et i natte såvel som dagtimerne er mit valg faldet på LED modellen.

Endnu engang tak til Larsdk for fremvisningen :).
Super fedt med dét input :)
Jeg ved godt at Lars har skrevet at plasma-buzz ikke er bemærkelsesværdig på denne model, men hvordan oplevede du det?
Tacko skrev:Tak for dit indlæg, Aknot.
Jeg har selv bestilt Samsungs UE46C7705 (LED) men pga denne tråd kom jeg i stor tvivl om plasma-modellen var bedre. Det ser jo overbevisende ud på de vedlagte fotos.
Med dit indlæg er der ingen tvivl længere - jeg fastholder mit valg af LED og må så bare væbne mig med tålmodighed mht levering
Jeg kom også ret meget i tvivl om hvorvidt mit bestilte UE46C6005 skulle annuleres - men efter at have læst Aknot's indlæg er jeg efterhånden blevet enig med mig selv i at jeg godt kan finde noget andet at bruge de ekstra 6k, som plasma'en koster, på noget andet :)
Hejsa.
Jeg har PS50c7705 og opdagede det samme hopperi eller små pauser i bevægelserne :o men jeg har fået det fjernet det som du snakker om....
Jeg har slået alle billedforbedringer fra.
Jeg sad også og legede med det og det var løsningen ved mig.
Jeg skal så have prøvet at slå tingene til en for en for at se hvad det er der forårsager det.
Men jeg er superglad for fjernsynet ellers,specielt mediaplayeren :p
Af lennon
#104283
Tror roligt i kan regne med at billedet på plamaen overall er bedre/mere korrekt end 7705/8705 LED . Men individuelle behov kan stadig gøre LCD/LED til det rigtige valg . Har selv været meget tiltrukket af C8705, men de lidt lunkne test den har fået driver mig mere og mere over mod Samsung plasma . .
Af abe
#104288
kommer der en sammenligning af HD konsol spilleri på de to TV?
Af noxity
#104293
Lars:
Når FP har fået begge TV ind til test, vil du så være den flinke man som prøver at stille de to TV op imod hinanden med kalibrerede indstilinger ?

Så tror jeg du bliver dagens mand i skysovs :D
Af wium
#104297
HSKS
Hejsa.
Jeg har PS50c7705 og opdagede det samme hopperi eller små pauser i bevægelserne men jeg har fået det fjernet det som du snakker om....
Jeg har slået alle billedforbedringer fra.
Jeg sad også og legede med det og det var løsningen ved mig.
Jeg skal så have prøvet at slå tingene til en for en for at se hvad det er der forårsager det.
Men jeg er superglad for fjernsynet ellers,specielt mediaplayeren
Det ville være fedt hvis du gad poste hvad du har slået fra. Når du siger hakker er det så lidt som at køre 24 p fra blue ray? Jeg syntes at jeg lagde meget mærke til hakken hvis jeg f.eks. så "Vores Planet" dokumentar filmen på mit gamle 855
Af lennon
#104302
Tror faktisk at der snakkes om, at vedkommende kan se en form for "blinken" i billedet, - hvilket før har været et fænomen for enkelte brugere . Vi andre aner ikke hvad de ser . .
Af HSKS
#104303
wium skrev:HSKS
Hejsa.
Jeg har PS50c7705 og opdagede det samme hopperi eller små pauser i bevægelserne men jeg har fået det fjernet det som du snakker om....
Jeg har slået alle billedforbedringer fra.
Jeg sad også og legede med det og det var løsningen ved mig.
Jeg skal så have prøvet at slå tingene til en for en for at se hvad det er der forårsager det.
Men jeg er superglad for fjernsynet ellers,specielt mediaplayeren
Det ville være fedt hvis du gad poste hvad du har slået fra. Når du siger hakker er det så lidt som at køre 24 p fra blue ray? Jeg syntes at jeg lagde meget mærke til hakken hvis jeg f.eks. så "Vores Planet" dokumentar filmen på mit gamle 855
Den hakken jeg observerede kom ca hver halve til hele sekund men efter alt efter hvilken scener der blev vist(Le mans vist på Tv2/Zulu/Eurosport 1 og 2 leveret af Yousee DVB-C).
Det gjorde at små lyse (biler der bevæger sig i baggrunden) objekter bliver revet/streget og hakker(svært at forklarer O-O )
Nogle gange var der ingen ting.
Jeg tror at det er forårsaget af ventetid på udregninger i de digitale kredsløb.
Jeg prøver stadig og se hvad indstillinger der har indvirkning.
Jeg kører på Tilstanden:Standard

Under økoløsning er energibesparelse og økosensor slået fra

Avancerede indstillinger:
Sort tone:mørkest
Gamma+2
Ekspertmønster og RGB tilstand Fra
Farverum:Indbygget
Hvidbalance er ikke rørt ved.
Hudfarve 0
Kantforbedring :Fra


Under Billedinstillinger:
Farvetone :kold
Størrelese: Auto-Bred
Skærmtilstand: 16:9
Digitalt støjfilter:Medium (har prøvet at slå det fra,men har ingen negativ indvirkning)
Mpeg-støjfilter:Fra (efter afprøvning har den heller ikke noget at sige)
Film:Fra
Motion Judder Cancel:Fra
Dynamisk kontrast fra

YESSS: :)
Jeg har lige prøvet at slå indstillingen Film på Auto1 og der gik det galt,så ved mig er det det der går galt. :o

Update:slå digitalt og MPEG støjfilter fra,det bliver billedet pænest af... ;)
Af Larsdk
#104307
Aknot skrev:Jeg har været så heldig at få lov at komme forbi Larsdk for at se på de 2 modeller, da jeg selv står overfor at købe nyt TV. Mit nuværende er et "gammelt" Philips PW9527 CRT 32" tv som jeg har været glad for, men nu er det på tide at få full HD ind i stuen :). Jeg er temlig neutral hvad angår TV typer (Plasma, LED, LCD) og vil blive ovenud lykkelig når CRT skrumlet går på pension ^^. Jeg kommer til at bruge TV'et i dagligstuen hvor det nok kommer til at køre fra når jeg kommer hjem, til når konen eller jeg hopper i seng. Konen skal primært se TV udsendelser og jeg skal se Film og nørde Xbox med knægten.

Jeg har haft disse 2 modeller i søgelyset:
PS50C7705 (plasma)
UE46C8705 (LED)

Når man umidelbart kigger på Størrelse kontra pris er det en no brainer da Plasma'en er godt 4" større og PT koster det ca. 3000kr mindre end LED modellen.

I mørke gør plasma'en sig bedre end LED'en mht. kontrast og sort dybde. Men i dagslys bliver sort mørkegrå på plasma TV'et mens sort forbliver sort på LED'en.

Der er dog en uvigelig faktor som spiller ind i det valg jeg har foretaget efter at havde set de 2 TV side om side, jeg har ikke set det nævnt før i denne tråd men for mig har det været udslagsgivende og det er at billedet på Plasma TV'et "hopper", som om frekvensen er 60Hz, det er især de lyse (hvide) områder hvor det er værst. Det lyder jo helt vanvitigt i betragtning af at TV'et køre 600Hz, men for mit vedkomende ødelægger det hele oplevelsen da jeg ikke kan flytte fokus fra de "hoppende" linier. Vi prøvede nogle forskellige indstillinger men lige meget hjalp det, måske det er et tilvendings spørgsmål men selv efter 1½ times TV kiggen "hoppede" billedet stadigt derudaf. Jeg havde også været i HIFI klubben et par dage forinden og set på plasma modellen, hvor det var det samme problem, så det kan næsten ikke være en fejl i det pågældende TV desværre ;(.

Så grundet "hoppende" billed på Plasmaen, og grundet anvendelse af TV'et i natte såvel som dagtimerne er mit valg faldet på LED modellen.

Endnu engang tak til Larsdk for fremvisningen :).
Tror det er forskelligt fra person til person. Kan ikke se noget på min egen plasma. Men det kan nok sammenlignes lidt med nogle kan se slør og nogle kan ikke tåle de 3D effekter som skærmene kan lave.

Men folk bør lige meget hvad de forskellige teste siger, selv gå ned og tjekke skærmene i en butik :D Det er trods alt det mest bedste man kan gør.

abe skrev:kommer der en sammenligning af HD konsol spilleri på de to TV?
Ja der kommer en sammenligning i løbet af søndag. Med og uden 3D :)
noxity skrev:Lars:
Når FP har fået begge TV ind til test, vil du så være den flinke man som prøver at stille de to TV op imod hinanden med kalibrerede indstilinger ?

Så tror jeg du bliver dagens mand i skysovs :D
Det skal jeg gøre. jeg gør det allerede så snart at Rasmus har lavet sin test af UE40C8705 som han har inden nu :) Er gået i gang med at kalibrere Plasma.
Af wium
#104324
HSKS skrev:
wium skrev:HSKS
Hejsa.
Jeg har PS50c7705 og opdagede det samme hopperi eller små pauser i bevægelserne men jeg har fået det fjernet det som du snakker om....
Jeg har slået alle billedforbedringer fra.
Jeg sad også og legede med det og det var løsningen ved mig.
Jeg skal så have prøvet at slå tingene til en for en for at se hvad det er der forårsager det.
Men jeg er superglad for fjernsynet ellers,specielt mediaplayeren
Det ville være fedt hvis du gad poste hvad du har slået fra. Når du siger hakker er det så lidt som at køre 24 p fra blue ray? Jeg syntes at jeg lagde meget mærke til hakken hvis jeg f.eks. så "Vores Planet" dokumentar filmen på mit gamle 855
Den hakken jeg observerede kom ca hver halve til hele sekund men efter alt efter hvilken scener der blev vist(Le mans vist på Tv2/Zulu/Eurosport 1 og 2 leveret af Yousee DVB-C).
Det gjorde at små lyse (biler der bevæger sig i baggrunden) objekter bliver revet/streget og hakker(svært at forklarer O-O )
Nogle gange var der ingen ting.
Jeg tror at det er forårsaget af ventetid på udregninger i de digitale kredsløb.
Jeg prøver stadig og se hvad indstillinger der har indvirkning.
Jeg kører på Tilstanden:Standard

Under økoløsning er energibesparelse og økosensor slået fra

Avancerede indstillinger:
Sort tone:mørkest
Gamma+2
Ekspertmønster og RGB tilstand Fra
Farverum:Indbygget
Hvidbalance er ikke rørt ved.
Hudfarve 0
Kantforbedring :Fra


Under Billedinstillinger:
Farvetone :kold
Størrelese: Auto-Bred
Skærmtilstand: 16:9
Digitalt støjfilter:Medium (har prøvet at slå det fra,men har ingen negativ indvirkning)
Mpeg-støjfilter:Fra (efter afprøvning har den heller ikke noget at sige)
Film:Fra
Motion Judder Cancel:Fra
Dynamisk kontrast fra

YESSS: :)
Jeg har lige prøvet at slå indstillingen Film på Auto1 og der gik det galt,så ved mig er det det der går galt. :o

Update:slå digitalt og MPEG støjfilter fra,det bliver billedet pænest af... ;)

Tak for svar.

Så er der lidt indstillinger at gå efter :)

Tror jeg er med på hvilken flimmer der er tale om.

Jeg kan se den hvis den står side om side med en LCD/LED men ikke noget jeg lagde mærke til på mit gamle 855.
Af de tv jeg har set rundt om i butikkerne syntes jeg at Panas flimre lidt mere end hvad 855 gør (måske det bare er mig).

Nu er jeg mere rolig og er sikker på at PS50C7705 er det rigtige tv for mig ;)
En anden ting er så bare om jeg kan få det leveret :/
Af Aknot
#104344
Den hakken jeg observerede kom ca hver halve til hele sekund men efter alt efter hvilken scener der blev vist(Le mans vist på Tv2/Zulu/Eurosport 1 og 2 leveret af Yousee DVB-C).
Så kan det ikke være det samme som jeg har observeret, da det er adskillige gange i sekundet. Som jeg prøvede at beskrive det tideligere er det som at se på et CRT TV der køre 60Hz.

Men kan kun være enig med Larsdk mht. at man skal se TV'et i aktion og bedømme selv, da vi jo alle har forskellig smag hvad angår TV billed.
Af Gargazol
#104346
Kan man zoome ud, så billedet ikke fylder hele skærmen? hvis de kan, hvor meget? evt et billede af det

Grunden er jeg selv går og overvejer et af de 2, men min afstand til tv'et svinger mellem 4M og 1.5M, og så tæt på vil et 50" være extremt.

På forhånd tak
Af Figgaro
#104358
Har selv haft 855'eren før dette C7705. Ja det støjer langt mindre end 855 men jeg syntes også kontrasten er blevet svagere desværre.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11