Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343003
Ak ja, det er mit dilemma :)

Min pc derhjemme bliver brugt til billedredigering, men står for en udskiftning. Skærmen er en pensioneret 19" IBM tft fra jobbet der VIRKELIG burde skiftes ud også. Det ideelle ville være en Dell el. Benq 24" til omkring 5000, men budgettet er IKKE til sådan en sag.

Jeg ville meget, meget gerne over 1280x1024, men når man nu ikke vil have TN panel (sidder med 2 x 22" TN på jobbet) så er udvalget lidt snævert. Især når det skal være så billigt som overhovedet muligt.

Er der nogen konkrete skærme jeg skal kigge efter? Evt. nogen modeller jeg kan søge efter på brugtmarkedet? Eneste krav: DVI ind, højere opløsning end 1280x1024 og S-IPS el. PVA panel.

Jeg har kalibreringsgrej til PC'en, så det hjælper da lidt på det, men især opløsningen taler for udskiftning af min IBM 19".
#343015
Højere opløsning end 1280x1024 er på ingen måde "høj opløsning", som overskriften ellers lægger op til; tværtimod en selvfølge på nyere skærme.
Overskriften siger også "ingen penge", og hvorfor ser du 24" (som er ret småt i dag) som det ideelle?
Måske du skal præcisere yderligere, hvad det er, du ønsker?

Der findes masser af fornuftige skærme derude i 24" med full-HD-opløsning, som du kan finde meget billigt til salg brugt...