Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#339375
Jeg ser dem alle vegne store monstre af 49" skærme...
De er dog for store til mig og alt alt for buede.

Nu vil jeg selv med på vognen.
I stedet for at sidde med 2 eller 3 enkle 24" skærme kunne jeg godt tænke mig en på f.eks. 38"

Men jeg ved ikke så meget om det.
Hvordan fungerer det med ens lenovo bærbar koblet til en lenovo USB-C docking, hvor den store skærm er koblet på.

Kan jeg bruge den store skærm som da jeg havde enkelt skærme og "udvidet skrivebord" ?

Formoder 34" eller 38" er det jeg skal op på for at kunne have 2 skærme på en?

Jeg har ikke noget imod buet skærm, bare det ikke er for meget. Er der en standard for hvor meget de buer? Evt. efter størrelse?
Eller kan man få de store 38" helt flade?

Så er der dybden... formoder de måler fra yderste kant på de buede og til bagerste punkt på foden.
Rigtig mange er der 25 cm og det er for meget da mit bord ikke er så dybt.

Er der nogen der har lidt erfaring med hvad der er værd at gå efter.
Som sagt er krav de der ca. tommer og gerne USB-C tilslutning.

Måske 100Hz men nok ikke så vigtigt.
En rimelig god opløsning også...

har været i power og elgiganten og kigge.
Men deres opstillede udvalg er rimelig ringe.
#339390
Der er masser at vælge mellem... den philips kunne godt være noget.

Men hvor er det dog generelt irreterende at standen skal fylde så meget bagud, så skærme får dybder på 25 cm

Ville ønske der var en butik der havde et ordentligt udvalg udstillet.
#339394
Min 34" er også en Philips. Havde egentlig slet ikke kigget i den retning da jeg først begyndte at kigge, men faldt så lidt tilfældigt ove 345B modellen, som stod til en god pris på det tidspunkt. Kiggede også efter en primært til arbejde, så gik efter en ultra wide variant. Det har jeg bestemt ikke fortrudt..:-)
#339396
Har en 43" UHD Sony (tv) skærm, den udfylder alle ønsker til masser af plads og rimelig opløsning på skrivebord til en masse. Bruges meget sjældent til spil, det er på et andet tv det foregår mest.

edit: Ville meget gerne have en bordholder til 43", da foden som andre nævner tager alt for meget plads. Den er så ikke fundet endnu.
#339400
koden skrev: 21. jan 2022, 09:07 Der er masser at vælge mellem... den philips kunne godt være noget.

Men hvor er det dog generelt irreterende at standen skal fylde så meget bagud, så skærme får dybder på 25 cm

Ville ønske der var en butik der havde et ordentligt udvalg udstillet.
Jeg kører med min på væg
#339404
jng skrev: 21. jan 2022, 13:35
bbplayer skrev: 21. jan 2022, 10:58 ...
edit: Ville meget gerne have en bordholder til 43", da foden som andre nævner tager alt for meget plads. Den er så ikke fundet endnu.
Der er en her, men den skrues fast i bordet https://www.avxperten.dk/bordbeslag/bor ... -nedis.asp.
Jeg har siddet og søgt men fejler. Kan ikke se nogen illustration af foden sættes fast i bord? Det vil ellers nok være OK at gøre hvis det er. Det virker dog mærkeligt den lille runde cirkel skulle være alt den støttes af uden at skrue fast :)
Jeg søger lidt mere, og tusind tak for link / forslag.

edit: Fandt manual på producent siden, og den skal skrues fast på bord, så det prøver jeg.
#339417
+1 til den Philips Momentum. Det er en super arbejdsskærm, som også kan bruges til casual gaming.
Bruger den selv sammen med 2stk. 21,5" Samsungskærme som står oven på hinanden til højre for 43"eren.
De har identiske pixelstørrelse, så man kan køre udvidet skrivebord. Giver 5.760x2160 i skrivebordsopløsning.

En 43" er ikke helt stor nok, men bliver for højt ved at gå op i en f.eks. 49", og opløsningen følger ikke med. Derfor det fungere godt med 43" +2stk. 21,5" :-)
#339418
ZackGem skrev: 21. jan 2022, 23:46 +1 til den Philips Momentum. Det er en super arbejdsskærm, som også kan bruges til casual gaming.
Bruger den selv sammen med 2stk. 21,5" Samsungskærme som står oven på hinanden til højre for 43"eren.
De har identiske pixelstørrelse, så man kan køre udvidet skrivebord. Giver 5.760x2160 i skrivebordsopløsning.

En 43" er ikke helt stor nok, men bliver for højt ved at gå op i en f.eks. 49", og opløsningen følger ikke med. Derfor det fungere godt med 43" +2stk. 21,5" :-)
Yes det er en lækker skærm både til spil video redigering og som brug