Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ser dem alle vegne store monstre af 49" skærme...
De er dog for store til mig og alt alt for buede.

Nu vil jeg selv med på vognen.
I stedet for at sidde med 2 eller 3 enkle 24" skærme kunne jeg godt tænke mig en på f.eks. 38"

Men jeg ved ikke så meget om det.
Hvordan fungerer det med ens lenovo bærbar koblet til en lenovo USB-C docking, hvor den store skærm er koblet på.

Kan jeg bruge den store skærm som da jeg havde enkelt skærme og "udvidet skrivebord" ?

Formoder 34" eller 38" er det jeg skal op på for at kunne have 2 skærme på en?

Jeg har ikke noget imod buet skærm, bare det ikke er for meget. Er der en standard for hvor meget de buer? Evt. efter størrelse?
Eller kan man få de store 38" helt flade?

Så er der dybden... formoder de måler fra yderste kant på de buede og til bagerste punkt på foden.
Rigtig mange er der 25 cm og det er for meget da mit bord ikke er så dybt.

Er der nogen der har lidt erfaring med hvad der er værd at gå efter.
Som sagt er krav de der ca. tommer og gerne USB-C tilslutning.

Måske 100Hz men nok ikke så vigtigt.
En rimelig god opløsning også...

har været i power og elgiganten og kigge.
Men deres opstillede udvalg er rimelig ringe.
Der er masser at vælge mellem... den philips kunne godt være noget.

Men hvor er det dog generelt irreterende at standen skal fylde så meget bagud, så skærme får dybder på 25 cm

Ville ønske der var en butik der havde et ordentligt udvalg udstillet.
Min 34" er også en Philips. Havde egentlig slet ikke kigget i den retning da jeg først begyndte at kigge, men faldt så lidt tilfældigt ove 345B modellen, som stod til en god pris på det tidspunkt. Kiggede også efter en primært til arbejde, så gik efter en ultra wide variant. Det har jeg bestemt ikke fortrudt..:-)
Har en 43" UHD Sony (tv) skærm, den udfylder alle ønsker til masser af plads og rimelig opløsning på skrivebord til en masse. Bruges meget sjældent til spil, det er på et andet tv det foregår mest.

edit: Ville meget gerne have en bordholder til 43", da foden som andre nævner tager alt for meget plads. Den er så ikke fundet endnu.
koden skrev: 21. jan 2022, 09:07 Der er masser at vælge mellem... den philips kunne godt være noget.

Men hvor er det dog generelt irreterende at standen skal fylde så meget bagud, så skærme får dybder på 25 cm

Ville ønske der var en butik der havde et ordentligt udvalg udstillet.
Jeg kører med min på væg
jng skrev: 21. jan 2022, 13:35
bbplayer skrev: 21. jan 2022, 10:58 ...
edit: Ville meget gerne have en bordholder til 43", da foden som andre nævner tager alt for meget plads. Den er så ikke fundet endnu.
Der er en her, men den skrues fast i bordet https://www.avxperten.dk/bordbeslag/bor ... -nedis.asp.
Jeg har siddet og søgt men fejler. Kan ikke se nogen illustration af foden sættes fast i bord? Det vil ellers nok være OK at gøre hvis det er. Det virker dog mærkeligt den lille runde cirkel skulle være alt den støttes af uden at skrue fast :)
Jeg søger lidt mere, og tusind tak for link / forslag.

edit: Fandt manual på producent siden, og den skal skrues fast på bord, så det prøver jeg.
+1 til den Philips Momentum. Det er en super arbejdsskærm, som også kan bruges til casual gaming.
Bruger den selv sammen med 2stk. 21,5" Samsungskærme som står oven på hinanden til højre for 43"eren.
De har identiske pixelstørrelse, så man kan køre udvidet skrivebord. Giver 5.760x2160 i skrivebordsopløsning.

En 43" er ikke helt stor nok, men bliver for højt ved at gå op i en f.eks. 49", og opløsningen følger ikke med. Derfor det fungere godt med 43" +2stk. 21,5" :-)
ZackGem skrev: 21. jan 2022, 23:46 +1 til den Philips Momentum. Det er en super arbejdsskærm, som også kan bruges til casual gaming.
Bruger den selv sammen med 2stk. 21,5" Samsungskærme som står oven på hinanden til højre for 43"eren.
De har identiske pixelstørrelse, så man kan køre udvidet skrivebord. Giver 5.760x2160 i skrivebordsopløsning.

En 43" er ikke helt stor nok, men bliver for højt ved at gå op i en f.eks. 49", og opløsningen følger ikke med. Derfor det fungere godt med 43" +2stk. 21,5" :-)
Yes det er en lækker skærm både til spil video redigering og som brug
koden skrev: 21. jan 2022, 12:06 det er netop et hæve/sænke
Tænker ikke armen giver mere plads ind mod væggen?
Det kommer lidt an på hvilken fod, den erstatter. Jeg synes at mange buede skærme har en kæmpe fod, der fylder op mod 30cm i dybden og også en del i bredden.

En gasarm skruet på bordet fylder kun ca. 10x10cm.

Der er selvfølgelig grænser for, hvor tæt du kan få bagsiden af skærmen/vesa-interfacet ind mod væggen. På min arm er det ca. 8cm. De fleste skærmfødder går længere bagud end det, tror jeg.
jng skrev: 21. jan 2022, 13:35 Der er en her, men den skrues fast i bordet https://www.avxperten.dk/bordbeslag/bor ... -nedis.asp.
Nu er den monteret, og det var bare perfekt til formålet.
Ca. 10cm's luft under skærmen, synsvinkel perfekt , når man ser lige ind i midt på ens 43" skærm. Så den hjalp nok også på højden.

hæve/sænkebordet er 15år+ , så de huller går nok.
Super forslag :)
koden skrev: 24. jan 2022, 16:16 kigger lidt på den her...

https://www.dell.com/da-dk/shop/kurvet- ... beh%C3%B8r

men de er jo ikke til at få fat i :-)
Der står den er 25 dyb men jeg har en i 24 tommer og den er slet ikke så dyb ind mod væg.
Computersalg har den Dell U3821 på lager.
https://www.computersalg.dk/i/7470253/d ... -ms-2xhdmi

Synes dog denne Lenovo ThinkVision P40w-20 virker mere interessant:
https://www.pricerunner.dk/pl/25-320017 ... ign-Priser

Screen Resolution 5120 x 2160 vs 3840 x 1600
Screen Pixel Pitch 0.182 mm vs 0.229 mm
Screen Pixel Density 140 ppi vs 109 ppi
DCI P3 98% vs 95%
Frekvens 75hz vs 60hz

Førstnævnte værdier er fra Lenovo'en og sidstnævnte er værdier er fra Dell'en. Lenovo vinder i alle de nævnte discipliner.

Begge er monitorer af meget høj klasse og du bliver glad for at have en hvilken som helst af dem stående på skrivebordet.

*EDIT*
Hvad angår tilslutninger så byder Lenovo ThinkVision P40w-20 bl.a også på:

For connectivity there are 2x Thunderbolt 4 (1 with 100W power delivery, 1 for daisy chaining) along with a USB type-C (27W), DisplayPort 1.4, HDMI 2.0, headphone and even a GbE LAN port. There are 4x USB 3.2 hub ports provided as well.
https://tftcentral.co.uk/news/lenovo-th ... -4-monitor
koden skrev: 27. jan 2022, 13:05 enig og har kigget på den lenovo
Men den er lige 3 cm dybere...
Tjaa....hvis du vil have den fedeste monitor med superb opløsning, opdateringsfrekvens, tilslutninger med ultrahøj datahastighed/lademuligheder og semi-prof farvegengivelse, som skal tjene dig i mange år og samtidig være en fryd for øjet, så er det lige før du skal overveje udskift af skrivebord :D