Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Odgaard
#313213
Hej!

Efter længere tids hjemmearbejde på en lille 13" skærm, har jeg endelig erhvervet mig en ekstern monitor med tilhørende vægophæng. Der er tale om disse to:
Udfordringen jeg nu har er, at jeg efter monteringen observerer, at skærmen tilter en lille smule opad. Med det mener jeg, at skærmens top er tættere på væggen end skærmens bund. Faktisk er forskellen 1,5 cm. Jeg har vedhæftet et billede for at illustrere problemet.

Billede

Med stor fare for at udstille min egen uvidenhed (det er første gang jeg monterer en skærm på denne måde) kan jeg simpelthen ikke gennemskue, om jeg har gjort noget forkert, eller om det bare er meningen? Jeg har finkæmmet manualer og internet, og kan ikke finde nogen mulige løsninger.

Nogen der har et godt bud?
#313254
@Torben Rasmussen

Jeg har smidt et link til vægbeslaget - er det dét du mener? Eller spørger du hvordan det ser ud monteret på min væg?

@MontørThomas

Skulle afstandsstykkerne følge med til vægbeslaget? Er ikke bekendt med hvordan de ser ud, så har du mulighed for at forklare hvordan de skulle monteres? Mellem beslaget og skærmen, eller?
#313256
Er der ikke et papir som angiver hvad der følger med i kassen.....altså 1 stk strøm kabel osv..? kan du tage et billed af det evt?....afstandsstykkerne hvis det er det der er løsningen, SKAL de følge med til Moniteren og er i kassen...
#313258
Det ser ud til, "beslaget" er lavet af 2 dele, der bliver sat sammen.
Måske det er muligt, at samle dem, så de danner en vinkel, så skærmen kan pege lidt nedad eller opad, alt efter, hvordan man vender dem?
#313265
@Niels E, Beslaget er helt lige, det må være skærmen der danner vinklen.

@Supergris, havde godt tænkt tanken, men var lidt nervøs from om den vil være monteret forsvarligt :-)

@MontørThomas, jeg må lige kigge kassen igennem! Jeg kig udenom en pose med skruer mm. da jeg vidste jeg ikke ville montere skærmen på standeren, men derimod væggen. Måske løsningen gemmer sig deri :-)