Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Migomore
#309328
Jeg vil gerne have en ny gamerskærm. Jeg har et GTX 1060 6 gb Nvidia grafikkort. Skærm må meget gerne være buet og jeg har kigget på en AOC Gaming AG273QCG som koster 1755,-. Jeg er dog i tvivl om det er den rette, da den har IPS panel. i Specs. står der :
QHD 2560 x 1440 (DisplayPort: 165 Hz HDMI: 60 Hz). Og Grå til Grå : 1ms. Kan jeg regne med at den ikke vil "hakke" i gengivelsen. Eller skal jeg ex. vælge en AOC G2790PX med TN panel. (Jeg ser også mange film på PC, og er ikke super-gamer, men vil selvfølgelig være ked af hvis spil hakker i det.
#309366
Tror det kommer meget an på, hvilke spil du spiller. Jeg vil personligt langt hellere have pæne farver end en hurtig skærm og har derfor en Dell ultrasharp, men jeg spiller eksempelvis heller ikke fps spil.
#309381
Den pris (1755kr) er ikke på den skærm du omtaler i dit indlæg. Men uden tvivl en kanon skærm og billigste pris lige nu ser ud til at være 3999kr. Har selv en AOC CQ32G1 og den kan købes til 2600kr. Det er et VA panel med AMD FreeSync, men Nvidia G-Sync vil også fungere med dit kort.

Læs anmeldelser og vurder hvor mange penge du ønsker at bruge og hvad dit behov er……
#309597
Ja mht prisen, så blev jeg slemt skuffet. Men idag (27-01-20) Står den stadig på EDBpriser till 1755,-.....FUSK.
Så jeg endte med at vælge AOC G2790PX. Og den er ganske udemærket. Især når jeg sammenligner med den jeg havde. Det var en 10 år gammel ACER X243H :-)
#309636
Er du ellers glad for din AOC CQ32G1?
Jeg har selv kig på samme, eller tilsvarende fra MSI eller Samsung, der umiddelbart ser ud til at være ret ens, og muligvis bruger samme panel...