Til diskussion og snak om computerskærme
Af BrianH
#299124 Ville i leve med det, eller tage besværet med at klage over en Dell UltraSharp U2718Q 4k skærm, når alle 4 hjørner ser ud som på billedet?

På lys baggrund lyser de i lilla farve. Der er også en meget tynd stribe langs kanten, som kun ses når der er sort baggrund.

Den er købt i computersalg "Mega Store". Ved ikke hvad de siger. Den er 9 - 10 måneder gammel
Vedhæftede filer
Billede af venstre hjørne
(795.31 KiB) Downloadet 30 gange
Af Globulus
#299131 Google-søgning:
https://www.dell.com/community/Monitors ... -p/6084532
https://www.dell.com/community/Monitors ... -p/5712679

Det ser ud til, at det er noget der er kendt på netop denne model. Svært at finde eksempler på det samme på andre modeller(?) - eller mærker(?) Ligner en meget koncentreret form for flashlighting(?)
https://www.gamingscan.com/how-to-fix-backlight-bleed/
Af Globulus
#299132
Torben Rasmussen skrev:Den havde jeg klager over. Findes Computersalg stadig?


De ser ud til at leve i bedste velgående:

https://www.computersalg.dk/

https://dk.trustpilot.com/review/www.computersalg.dk

https://www.proff.dk/regnskab/computers ... WVK5I10MJ/

Tænkte du på ComputerCity? http://computercity.dk/
Af BrianH
#299146
Torben Rasmussen skrev:Er der ikke Dell onsite garanti på den?


Hmmm... Det er jeg faktisk ikke sikker på.
Det er ikke noget jeg bevidst har betalt for, men kan det være Dell der giver garantien, så man går uden om "mellemmanden"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299152 Jeg har godt nok typisk handlet direkte med Dell, men har flere gange benyttet deres service. Husker ikke helt hvilke modeller det var, desværre og om de så kom direkte fra Dell eller ej.
Af BrianH
#303029 Jeg kunne ikke tage mig sammen til at oprette en reklamationssag før nu. Computersalg henviste mig bare til Dell, selvom jeg ikke har købt nogen special-garantier eller services hos dem.

Dell sagde at skærmen er defekt, og at de vil komme hjem til mig mig med en ny skærm, og tage den gamle med. Den kommer tirsdag. Hvis det heller fungerer, kan man ikke sige andet end at det er god service
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303036 Samme oplevelse har jeg med dem. Ingen brok. Her er en ny. Men det belønner sig så også. I min familie har vi haft mindst 20 Dell skærme efterhånden. Jeg er selv nede på kun at have én stående, men min bror har to og mine forældre har 4. Deres no-bullshit garanti er det hele værd, selvom vi har måtte bytte 3 skærme hos dem.