Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273769
Hej Alle.

Jeg vil gerne købe en ny skærm og har forelsket mig lidt i Alienware 34" bøjet skærme. Men jeg kan ikke ikke finde ud af om det skal være 4k udgaven eller ej.
Min computer har pt. et Geforce 1070 kort og kommer nok til at opgradere til 1080 eller hvad det hedder på det tidspunkt men det er først et stykke ude i fremtiden.
Men det jeg er usikker på om jeg skal vælge AW3418HW som har en opløsning på 2560 x 1080 eller AW3418DW med en opløsning på 3440 x 1140.
Jeg kan ikke gennemsku om den højere opløsning kan give noget som helt nu når mit setup ikke kan køre 4K som det står lige nu.
Ser frem til at høre fra jer og lige nu er jeg mest fokuseret på de 2 nævnte skærme så vil gerne opfordre til at fokuset blive holdt på dem men vil også meget gerne høre fra jer hvis der er nogen der har dem selv og om de er så gode som de virker til på papiret.
#273770
Du skal helt sikkert gå efter 3440x1440, både mhs til gaming og arbejde (du skriver ikke noget om hvad du vil bruge den til, men gætter på gaming siden det er alienware). Den vil svare sådan nogenlunde 2,4 skærme ved siden af hinanden, pixelmæssigt, og det giver en meget bedre PPI end den anden.

Du skal dog være opmærksom på at det kræver lidt flere hestekræfter end en normal skærm og en 1080ti vil nok være at fortrække hvis du skal spille i ultra settings.

Jeg har ikke selv prøvet AW3418DW, men den bruger det nye panel i forhold til mig, som har native 100mhz som kan OC til 120, og det er noget jeg savner på min.
Bruger selv en af de første generationer der udkom, nemlig Dell u3415w. Når man lige har brugt den i et par dage og vænnet sig til det, kan man aldrig gå tilbage til alm 16:9 skærm. Spiloplevelsen er bare det meget vildere når ens synsfelt bliver fyldt helt ud.
#273802
Ja det er ikke unormalt at gamle spil ikke understøtter formatet. Men det betyder bare at du får vist billedet i en anden opløsning, med bjælker evt. Men du skal efterhånden nogle år tilbage før du løber ind i dem.
Findes også nogle enkelte nyere spil (også AAA titler som Fallout4) som ikke understøtter det i options, men her skal man blot selv redigere i en ini fil for at få det til at køre.
Med det sagt, så vil langt de fleste spil virke du køber nu til dags.