Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit setup er.

Et TV (Samsung S95D) som main skærm og 2 PC skærme ved siden. Samsung er forbundet via HDMI og de 2 PC skærme via DP.
Samsung kan køre 144mhz mens de 2 skærme kan køre 165mhz men jeg kan kun vælge 60 på Samsung og 30 på de 2 skærme. Bruger Windows 11 og et 5090 RTX.
Alle kabler kan sagtens trække mere.

Nogen ideer?
Senest rettet af MartinHansen2 2. apr 2025, 19:25, rettet i alt 1 gang.
Skærmene har en opdaterings hastighed, det har ikke noget at gøre med Videosignal frekvensen det er enten 25/50 FPS eller 30/60 FPS. eller film med 24 FPS
Billede hastigheden hænger sammen med Netfrekvensen, i Nordamerika og andre lande er den 60 Hz og i EU og andre lande er den 50 Hz, derfor er et videosignal altid i enten 25/50 eller 30/60 FPS. Det kan der ikke ændres på, det skal passe sammen, ses der f.eks noget som er 60 FPS men ses på 50 Hz, så hakker billedet (Motion Judder). Det opleves f.eks på You Tube.
Brugeravatar
Af TBC
Det lyder mærkeligt.

Jeg ville selv starte på denne måde:

Frakoble de 2 mindre skærme og fejlrette derfra ved at koncentrere mig om S95D først: Er Input Signal Plus aktiveret på HDMI indgangen? Er Game mode aktiveret? Er VRR aktiveret i Nvidia Driveren? Så burde du ende med at kunne få det spille på den skærm, dernæst ville jeg tilslutte 1 af gangen af de øvrige skærme og begynde at fejlfinde efter lignende princip i forbindelse med dem. (Husk at du skal vælge den enkelte skærm i Nvidia Driveren (brug for guds skyld Nvidia driveren til at differentiere opløsnnger og refresh rates på de seperate skærme, frem for windows almene interface) Kører du udvidet skærm eller mirrored skærm osv osv, kan det også give lidt udfordringer, gå frem 1 skridt af gangen stille og roligt trin for trin og fejlsøg/fejlret hen af vejen, ind til det hele er indstillet og spiller som det skal.

Find gerne nogle kalibreringer for game modes på Samsung-TVet, det kan du vinde meget ved, særligt hvis du spiller i HDR.

Og glem lige alt om hvad Radiomanden er i gang med, det handler om TV formater ikke om PC-tilslutninger eller spil. Din QD-OLED skærm kan håndtere 144 Hz VRR i HDR fra din PC - Det er noget helt andet end det han taler om.