Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg har et mindre problem men det er voldsomt træls.

En af mine børn er kommet til at sætte et finger aftryk på min ret så nye AW3225QF.

Det kan ske.

Men problemet er at jeg bare IKKE kan få den væk?

Det jeg kan læse er at dette QD-OLED panel er ultra følsomt overfor fedt, støv og ridser. Så jeg er også en smule nervøs for at tørre løs.

Men jeg har prøvet følgende:

1: Bruge den microfiber klud som var med skærmen og steriliseret vand.
2: Screen saver fra IFix it
https://eustore.ifixit.com/products/ifixit-screen-saver
(Den skulle ikke indeholde noget acetone osv)
3: En meget hårdt opvredet klud med en smule sulfo. Skyllet godt igennem og tørret efter med en tør.

Har i nogen andre gode forslag?
Er ikke så vild med de forslag på reddit :)
20240703_190600.jpg
20240703_190600.jpg (3.14 MiB) Vist 8637 gange
Mange tak
/Daniel
Er du sikker på at det kun er et fingeraftryk, og ikke et tryk mærke, er det et trykmærke, så er det der permanent. har selv ved et uheld fået et sådan på TVet, det kan ikke fjernes. Det der er prøvet skulle have fjernet det hvis det sidder på skærmen, så det tyder mere på en permanent skade.
Radiomanden skrev: 3. jul 2024, 20:34 Er du sikker på at det kun er et fingeraftryk, og ikke et tryk mærke, er det et trykmærke, så er det der permanent. har selv ved et uheld fået et sådan på TVet, det kan ikke fjernes.
Hej :)

Det er jeg da ret så sikker på. Jeg har ikke haft fat i panelet.
Mine døtre siger de intet har gjort. Men har svært ved at forstille mig de har haft fat i skærmen sådan hårdt.
Der skal ikke så meget til for at det sker, var ikke hård ved min skærm, skulle fjerne noget flue møj, og ved en af dem gik det galt, det ses heldigvis ikke så meget, kun ved et ret lyst billede, ikke noget der egentligt fanger øjet.
Har også en alienware qd-oled monitor. Jeg bruger demineraliseret vand og en fiberklud, det virker rigtig godt.. Lidt vand og cirkelbevægelser, og resultatet er virkelig godt........ Kommer pletten ikke af, så må du jo tale med din forskring, for så har dine børn haft mere fat i skærmen end du tror :)