Samsung Gear VR test - FlatpanelsDK
Samsung Gear VR

Test: Samsung Gear VR

18 Dec 2015 | Rasmus Kønig Sørensen (@flatpanelsdk)


Hvordan kan en mobiltelefon levere noget, der virker strre og vildere end de bedste 3D biografer og levere mere episke spiloplevelser end nogen PC og konsol? Jeg kan lige s godt indrmme, at mine forventninger til Samsung Gear VR ikke var specielt hje, men blev p mange mder gjort til skamme p meget kort tid.

Samsung Gear VR er det frste virtual reality-produkt p forbrugermarkedet. FlatpanelsDK har tidligere testet frste og anden generation af udviklerversionen af Oculus Rift.

Pris og forhandler:



Specifikationer

2560x1440
AM OLED
FOV (Field of View) 96 grader (Note 5/Edge+)
Gyro
Accelerometer
Proximity
(HxBxD) 201.9 x 116.4 x 92.6 mm
318 gram
Mikro-USB
Ingen hjttalere indbygget, mobilens hjttalere bruges
Touchpad, Back-knap, Volume-knap, Fokus-indstilling
Kompatibel med Note 5, S6 Edge+, S6, S6 Edge
Tilmeld dig vores Nyhedsbrev, Facebook, twitter eller RSS for at modtage besked nr nye anmeldelser er online




Indledning

Gear VR er bde en underholdningsplatform i sig selv, men ogs et stykke tilbehr til Samsungs topmodeller i Samsung Galaxy S6 serien. Med andre ord S6, S6 Edge og S6 Edge+, samt til Note 5, der endnu ikke er udkommet i Danmark. Den virker ved, at man monterer mobilen direkte i brillerne med et micro USB stik, og derved udnyttes den hjoplselige skrm og relativt kraftige regnekraft, som mobilen kan levere. Gear VR er det frste egentlige VR produkt p markedet, rettet direkte mod forbrugerne, og derved startskuddet p hvad der mere og mere tegner sig til at blive en ny tidsalder for digital underholdning.

Samsung har ikke udviklet Gear VR alene, men det er resultatet af et samarbejde mellem Oculus VR (ejet af Facebook) og Samsung. Oculus VR er firmaet bag Oculus Rift, der udkommer i begyndelsen af det nye r, som er et par avancerede virtual reality briller udviklet til brug med PC. Gear VR har det seneste r vret tilgngeligt for udviklere og entusiaster under betegnelsen Innovator Edition, der i princippet er samme produkt. Den helt store forskel er at bde software og hardware nu er klar til den almindelige bruger.

Samsung Gear VR test


Teknologien bag

Gear VR har indbygget forskellige sensorer direkte i brillerne, der i prcision og responstid er hurtigere end dem der er indbygget i smartphones. Man ser skrmen gennem nogle linser, der forstrrer billeder s det fylder en ret stor del af synsfeltet. Forestil dig at kigge gennem en skimaske, det svarer nogenlunde til det synsfelt. Samsung mobilerne er p soft- og hardwaresiden tilpasset til at levere en oplevelse sammen med brillerne med lavest mulig forsinkelse (latency) fra man flytter hovedet, til det vises p skrmen, tilsammen har det en virkning, som fr det til at se ud som om, at man virkelig er der.

Man fler faktisk ikke, at man kigger p en skrm, men at den virtuelle verden er omkring en i stedet. Det er en af de ting, der skal opleves og ikke helt kan beskrives. Jeg vil opfordre til at man benytter lejligheden til at prve det selv, hvis man fr muligheden.

Samsung Gear VR test


De frste indtryk

Produktet bliver leveret i en papske, uden noget tilbehr, ikke engang en pudseklud til skrm og linser. Der flger en ekstra rem med til at have over hovedet for ekstra sttte, som jeg vil anbefale, at man monterer for bedre komfort. Det gr en stor forskel. Gear VR vejer ikke meget, men fles robust og velbygget. I hjre side er der en touchpad med en knap i midten. Foran er det volumekontrol og oven p et hjul til at justere fokus for lang- og nrsynede. Alternativt er der lavet god plads til briller indeni.

Headsettet er meget komfortabelt og det er polstret med behageligt stof, som er det eneste der er i berring med ansigtet. Man kan bruge mini jacksticket i mobilen til at tilslutte egne retelefoner, som det anbefales, eller alternativt bare bruge den indbyggede hjttaler. Begge dele virker fint, men det er klart en fordel med et par gode retelefoner.

Samsung Gear VR test


Da Gear VR passer til bde den almindelige Galaxy S6 og S6 Edge med 5,1 skrm, samt S6 Edge+ og Note 5 med 5,7 skrm, sidder der en i holderen en mulighed for at skifte mellem A og B, for at tilpasse til de to forskellige strrelser. Hvis man har en af de sm mobiler, fr man et lidt mindre synfelt, men en skarpere oplsning, og omvendt fr man med de strre mobiler et strre synsfelt, men lidt mere grovkornet oplsning. Forskellen er meget lille, s lad det ikke vre afgrende for hvilken mobil du vlger til Gear VR. Denne test blev foretaget med Galaxy S6 Edge+.

Frste gang mobilen tilsluttes, bliver man med en robotagtig kvindestemme bedt om at tage mobilen ud igen og derefter installeres softwaren fra Oculus VR automatisk. Efter endt installation bliver man spurgt om betalingsoplysninger, s man er klar til at kbe software med det samme. Hele processen tager ca. 5 minutter og det er legende let og meget strmlignet udfrt. Der krves absolut ingen IT kundskaber for at vre med her stor ros for det.

Nr man efterflgende tager mobilen ud, skifter den selv mellem Oculus VR interface og Samsungs normale Android startskrm. Det kan ikke vre lettere og mere praktisk.

Nr man tager brillerne p igen efter afsluttet installation, str man i en futuristisk virtuel lounge, hvor man bliver guidet igennem navigation med det touch panel, der sidder p hjre side af Gear VR. Hvis man har en bluetooth gamepad tilsluttet, bliver man spurgt om man vil have en introduktion til den ogs. Gear VR er kompatibel med standard bluetooth gamepads til Android, men det er ikke noget der flger med i pakken og i mange apps er det heller ikke et krav. Hvis man skal udnytte Gear VR fuldt ud, vil jeg dog anbefale, at man kber en gamepad. Navigation med touchpad tager lige et par minutter at vnne sig til, men det virker godt, nr man frst har lrt det. Alt i alt en meget brugervenlig oplevelse, der ikke skal holde nogen vk fra Gear VR uanset teknisk kunnen.


Samsung Gear VR test


Brugeroplevelsen

Brugerfladen minder om den, som vi kender fra Xbox 360 eller den nye Apple TV. Man vlger ved at kigge p det ikon man vil bne, og derefter tappe p siden af enheden. Hvis man skal skrive tekst, kigger man p et virtuelt tastatur, og vlger igen ved at tappe p siden. Det gr faktisk ret hurtigt, sammenlignet med f.eks. en fjernbetjening eller gamepad. Startmenuen bestr ogs af en butik, hvorfra man kan kbe spil og apps, samt et bibliotek over de produkter man allerede har kbt eller downloadet. Det er let og intuitivt, og man behver aldrig fjerne mobilen fra Gear VR.

Samsung Gear VR test


Nr man kber en ny app, skal man kun taste en fircifret kode, og s er det ellers bare at vente p den bliver downloadet, alt imens man kigger videre eller kber andre apps. Hvis man gr ind i et spil eller en apps imens der downloades, bliver de sat p pause imens. Dette er et nyt tiltag, og skal sandsynligvis modvirke overophedning af mobilen, som har vret et problem for flere brugere. Jeg har ikke selv oplevet det p noget tidspunkt, men ingen tvivl om den bliver virkelig varm efter lang tids brug.

Jeg savner dog noget mere dybde og flere muligheder i menuen. Der er ikke mulighed for at sge eller sortere i apps. Eller for vlge forskellige kategorier, ssom gratis eller hjeste vurdering. Da der allerede nu er mange apps til rdighed, giver der lidt udfordringer med at finde ting. Der er ratings p de forskellige apps, men jeg savner dog skrevne brugeranmeldelser ogs. Til gengld er de forskellige apps ogs mrket rating for om der er mulighed for kvalme eller ssyge af oplevelsen. I forhold til tidligere erfaring med Oculus Rift, oplevede jeg stort set ikke ubehag, hvad jeg ellers har vret plaget af tidligere. Det var faktisk kun i appen Omega Agent, at jeg blev lidt drlig, s den vil jeg ikke anbefale personligt. Af andre kritikpunkter, savner jeg lidt andet end de sm billeder fra de forskellige apps, f.eks. video. Jeg hber disse ting hurtigt bliver tilfjet, da det hele ellers ser godt ud og er meget brugervenligt. En lsning hvor udviklerne selv kan designe deres undersider til hver app, ville vre at foretrkke, sdan som vi kender det fra f.eks. Steam. I jeblikket kan Oculus Store endnu ikke mle sig med de lidt mere etablerede app butikkers funktionalitet.

Udvalget af bde gratis og apps, der koster penge, er ganske glimrende, nr man tager i betragtning, hvor nyt produktet er. Prisen svinger fra $3 til $15, hvor de fleste koster omkring $5-10. I lbet af to ugers intensiv test, har jeg ikke rigtigt manglet indhold og det ser ud til der ofte opdateres med nyt indhold. Jeg kunne godt savne nogle spil med lidt mere dybde, men det er helt naturligt, at den slags ikke kan findes fra dag 1. Man m forvente, at de kommer i fremtiden, nr platformen modnes.


Samsung Gear VR test


Oculus Video, Netflix VR & Oculus Social

Netflix VR er p mange mder, som vi kender det fra TVet, og s alligevel slet ikke. Man befinder sig nemlig i et virtuelt rum, i dette tilflde en skihytte, foran en kmpe skrm svarende til ca. 100. P skrmen er Netflix, som vi kender det. Det eneste der er forskelligt er alts, at det foregr p en virtuel skrm. Det er en oplevelse, der str i skarp kontrast til at se det p en mobiltelefon, men som mere svarer til en veludstyret hjemmebiograf. Man kan ogs se Netflix VR som en svvende skrm i et helt sort rum. Her kan man selv bestemme, hvor skrmen skal vre, hvilket er ideelt hvis man ligger ned.

Oculus Video er en afspiller som virker med film, som man selv lgger over p mobilen, og med Vimeo, Twitch m.m. Her vlger man selv om man vil se videoen i en stor biograf med kmpemssigt lrred, i en hjemmebiograf, p mnen, eller som en insekt, der kigger p en enorm mobiltelefon - eller bare med sort baggrund. Det er ret overbevisende at se sine film p det store biograflrred, men jeg savnede muligheden for at bestemme hvilket sde man ser fra, samt lrredets strrelse.

Video i VR er helt oplagt til flyrejsen, eller mske til at se noget sammen med en ven, der sidder et helt andet sted. Det kan man nemlig gennem appen Oculus Social, der lige nu desvrre ikke tilbyder meget andet end nogle f Vimeo og Twitch kanaler, der kan ses sammen. Man vlger en avatar i tegneseriestil og s kan man ellers sidde ved siden af hinanden i en virtuel biograf og snakke, mens man ser film. Det er simpelt, men potentialet er stort. Jeg havde fortrukket, hvis det var en lignende mulighed i Netflix VR appen.

Samsung Gear VR test


Oplsningen p Gear VR er tilstrkkelig til det kan g an at se film og serier p Netflix eller i Oculus Video, men det er ikke den 1080p oplevelse, som vi kender fra Blu-ray. P en meget stor virtuel skrm ser det rimeligt ud, som en god DVD, men omvendt giver en lille skrm simpelthen for f pixels til en tilfredsstillende oplevelse. Det er den omvendte verden i forhold til en almindelig skrm. Men det er jo fordi man flytter displayet rundt og derved kan afdkke mere oplsning ved at kigge rundt, frem for den lille skrm der sidder i midten af synsfeltet og alts kun udnytter relativt f pixels. Det er ogs derfor oplsningen er fin til spil og interaktive oplevelser, hvor kan kigger rundt. Jeg vil tro, at den nste generation af 4K mobiler vil kunne levere noget der ligner HD-oplsning, hvilket helt sikkert vil lfte oplevelsen af at kigge rundt i den virtuelle verden. Nr det s er sagt, vil jeg klart foretrkke at se film p Gear VR frem for p en mobilskrm, og jeg kan slet ikke vente med at se, hvad fremtiden bringer p den front.

360 video

Nr 360 videoer er lavet i gte 3D, virker det meget overbevisende i VR. Man kan dreje sig og kigge hele vejen rundt om sig selv. Potentialet for teater, sportsbegivenheder og oplevelser som f.eks. helikopterture og rutsjebaneture er langt mere virkningsfulde og naturlige end vi kender det fra 3D biografer. Man fler simpelthen man er til stede, frem for at betragte noget fra en afstand. En 360 graders 3D video lavet af holdet fra Jurassic World, er sgar blevet den demo, som jeg tager frem som det frste, nr folk uden nogen interesse i spil og lignende skal prve Gear VR. Den bringer smilet frem p lberne hver gang. Det er super fngende og meget intimt. Mange bliver faktisk bange og tager brillerne af, nr det hele bliver for overvldende.

Samsung Gear VR test


Oplsningen p S6 serien er 2560x1440 og er fuld tilstrkkelig til en god oplevelse og til at man ikke ser de enkelte pixels ret tydelige, nr de er trukket ud det meste af ens synsfelt. Men nr man ser 360 video vil man ofte opleve, at indholdet gengives i meget lavere oplsning end skrmen reelt er. Mit bud er, at S6 serien har svrt ved at klare den bndbredde, der skal til for at opretholde 360 med video i hj oplsning, og derfor m tilpasse oplsningen til processorens ydeevne i stedet for skrmen, hvilket ville vre ideelt. Jeg er spndt p at sammenligne VR produkter, nr Oculus Rift til PC frigives p markedet om f mneder. Det samme gr sig i vrigt ikke gldende med spil, som tydeligt er mere skarpe og hjere oplsning end video.

YouTube tilbyder ogs 360 videoer. Der er et lille ikon nede i hjre hjrne af videoer p YouTube, som tilbyder 360. Men man kan ogs gemme videoerne fra YouTube og bne dem i Gear VR.


Samsung Gear VR test


Spil

Samsung Gear VR test
Spil er en af de helt klare fordele ved Gear VR, da normale mobilspil mister rigtig meget ved at vre begrnset til en lille mobilskrm og til et touch interface.

Det er ikke et krav, at man skal bruge en bluetooth gamepad til Gear VR, men langt strstedelen af spillene, krver at man investerer i en. Omvendt er der mange eksempler p spil, der fungerer fint uden, men det er oftest i den simple genre.

Blandt mange testede spil, har jeg udvalgt et par spil, som skal have en anbefaling med p vejen:

Lands End er en god introduktion til VR uden brug af gamepad og super god til demonstrationer, da man hurtigt forstr konceptet og hvad VR kan prstere, som en almindelig skrm ikke kan for slet ikke at tale om en mobil eller tablet. Det er nrmere en demo end et egentlig spil, selvom der er sm opgaver p vejen, og det hele er overstet p en god times tid. Men det er sjovt s lnge det varer. Lidt mere lngde, s havde scoren vre lidt hjere. 4/6

Samsung Gear VR test


Adventure Time er et godt eksempel p hvor tiltalende et 3-persons spil kan vre i VR. Det er ofte en af de frste ting, som jeg viser til andre, nr de skal opleve VR, specielt hvis de er vant til at spille. Man overvrer en del af banen oppefra, og kigger ned p den person, som man styrer. Det er utrolig behageligt og langt mere hyggeligt end p en monitor eller et TV. Det er ogs langt mere intimt og vedkommende. Spillet er endnu ikke tilgngeligt p det europiske marked, men ved at bruge en amerikansk DNS kan man alts kbe det alligevel. 4/6

Samsung Gear VR test


Herobound: Spirit Champion er ligeledes et 3-persons platformspil. Det er fantastisk professionelt udfrt og minder i stil om Legend of Zelda spillene. Det fles lidt som at betragte et dukketeater udfolde sig omkring en, mens man kigger ned p det. Spillet er mange timer langt og fr en kraftig anbefaling med p vejen. 5/6

Samsung Gear VR test


Smash Hit VR er kendt p iPhone og Android, men er nyt til VR. Det oprindelige spil er vanedannende, men det er intet i forhold til i VR, hvor man nrmest gr i en trancelignende tilstand. Det er super flot og fngende. 4/6

Samsung Gear VR test


Demonstration

Som en del af denne test havde jeg p forhnd besluttet, at jeg ville g ud og demonstrere Gear VR for en masse mere eller mindre interesserede personer i min omgangskreds, f.eks. p min arbejdsplads og til en julefrokost. Jeg vil tro, at omkring 50 mennesker afprvede den p to uger.

Langt de fleste havde aldrig hrt om produktet fr, men stort set alle var meget positive, overraskede og interesserede i at vide, hvor og hvornr man kan kbe produktet. Jeg har fr demonstreret smartphones, tablets og spillekonsoller for folk, men jeg har aldrig oplevet samme interesse for et produkt, som med Gear VR. Det sjove ved at demonstrere VR for andre mennesker, er at det overgr forventningerne med flere lngder. Med andre ord; folk er ikke forberedte p hvad se skal til at opleve.

Jeg har tidligere demonstreret Oculus Rift Development Kit, og her blev den lave oplsning ofte nvnt samt det faktum, at man kunne se de sorte mellemrum mellem hver enkelt pixel. Det er heldigvis ikke tilfldet med Gear VR, der ser ud til at have passeret grnsen for, hvornr dette er et problem. Til gengld blev den begrnsede oplsning p 360 video nvnt flere gange.

Det er meget forskelligt, hvordan de forskellige apps og videoer virker p folk. Det der blot er imponerende for den ene, kan vre overvldende for en anden. Det er svrt at finde den ene oplevelse, der river folk med. Til gengld bliver alle revet med, nr man finder den rigtige frem, og s fr de ofte en masse ideer til hvad de kunne tnke sig at se og prve i virtual reality. Mange var dog en smule negative over, at Gear VR kun virker med Samsung Galaxy S6 serien, specielt dem med iPhone. En problematik jeg sagtens kan stte mig ind i.

Der var i vrigt ingen der fik det drligt, men en enkelt der flte, at det var anstrengende for jnene.

Konklusionen m vre, at hvis Samsung kan f folk til at prve VR, s skal de nok f solgt en masse eksemplarer.

"Frste begrnsning er manglen p positional tracking"

Gear VR eller Oculus Rift?

Det faktum, at Gear VR krer fra en mobiltelefon medfrer, at den har en rkke begrnsninger i forhold til de lsninger, som vi vil se i lbet af 2016 med Oculus Rift, HTC Vive og PlayStation VR.

Den frste begrnsning er manglen p positional tracking, som er evnen til at registrere, hvor du eller dine hnder befinder sig i rummet. Det giver sig f.eks. til udtryk, hvis du rejser dig eller stter dig ned, som ikke registreres p Gear VR. Det registreres heller ikke om du bevger dig rundt eller flytter hovedet. Dette giver en ubehagelig fornemmelse, hvis man kommer til at bevge sig for meget, s det lrer man hurtigt at undg.

Den anden begrnsning er, at mobilen naturligvis har sine begrnsninger i forhold til 3D grafik og hvor mange billeder i sekundet, der kan leveres. Det er tydeligt, at mange apps har sparet p grafikken for at opn tilfredsstillende ydelse. Selvom skrmen er 2560x1440, renderes 3D grafik i 1920x1080, og opskaleres herefter igen til 2560x1440.

Jeg er dog alligevel gang p gang blevet positivt overrasket over hvad der faktisk kan lade sig gre indenfor disse snvre rammer. Vi kommer nok til at se en voldsom udvikling p billedkvaliteten over de nste generationer af Gear VR.

Ogs strrelsen p synsfeltet, som Gear VR kan gengive, er begrnset. Det drejer sig mske om relativt f graders forskel, men det er alligevel nok til at indlevelsen ikke helt er p samme niveau som Oculus Rift. Det giver sig f.eks. til udtryk I fornemmelsen for strrelsesforhold i den virtuelle verden, eller i hvor virkelige ting fremstr; f.eks. om man fr et sug i maven, nr man kigger ud over en kant eller hopper ned et hjt punkt.

Det gjorde jeg ikke med Gear VR, men rigtig mange af dem, der fik love at prve i testperioden lod sig rive med. S det er nok meget personligt, hvad der skal til for at opn dyb indlevelse. Punktet for mig ligger lige niveauet over Gear VR, men det betyder alts ikke, at oplevelsen ikke er tiltalende eller underholdende. Den overgr stadig langt hvad en skrm eller et lrred kan rent visuelt.

Disse begrnsninger har de kommende stationre lsninger ikke, men de er til gengld begrnsede af krav til hardware, ledninger og plads. Jeg har svrt ved at se den mobile lsning som en egentlig konkurrent p nuvrende tidspunkt, da produkterne henvender sig til forskellige forml.

Omvendt er den mobile lsning faktisk lidt tttere p hvad Oculus Rift kan levere af indlevelse og kvalitet, end jeg havde troet var muligt.

Konklusion

Jeg var blandt tvivlerne da Oculus VR annoncerede, at de ville lave en mobil VR lsning i samarbejde med Samsung. Jeg var bange for, at dette samarbejde ville tage fokus fra deres kommende meget omtalte PC lsning, Oculus Rift, og jeg blev kun mere overrasket da John Carmack blev hyret til at st i spidsen for udviklingen af softwaren til Gear VR. Det mtte vre et vigtigt omrde for dem.

Nu har jeg prvet Samsung Gear VR. Nu forstr jeg, hvorfor mobilt VR er s vigtigt. P lngere sigt er jeg ikke i tvivl, at det er her fremtidens underholdning ligger, og at det er med mobilt VR, man nr ud til alverdens brugere. Man kan tage oplevelsen med sig, helt uden ledninger eller store gaming PCer, og det betyder, at man er tilbjelig til at tage brillen frem igen og igen og tage den med sig. Gear VR er super behagelig og jeg kan nemt bruge brillen i flere timer af gangen. Batteriet holder ca. 3 timer p en opladning og det kan jeg nemt tmme i n session. Der er bare et eller andet der gr, at man vil tilbage igen og igen.

Der er dog ingen tvivl om begrnsningerne i forhold til de stationre lsninger, og jeg m indrmme at jeg ikke ville kunne njes med Gear VR alene, da der stadig vk er langt op til den grad af indlevelse, som de stationre lsninger kan levere. Hvis man ikke ejer en kraftig gaming PC er Gear VR dog ikke et drligt kompromis at indg. Jeg er ogs overbevist om, at den mobile lsning vil kunne leve side om side med de stationre lsninger. Jeg vil endda tro mange vil ende med at eje begge dele, inklusiv mig selv.

P mange mder er Gear VR mere en spilkonsol end det er et stykke tilbehr. Det har sit eget interface, sin egen app butik, s p den mde er det en platform, ligesom f.eks. det nye Apple TV er en platform. Gear VRs succes afhnger derfor af det indhold, der lbende bliver udgivet p platformen, som igen afhnger af hvor mange Gear VR der slges. Jeg har svrt ved at forestille mig, at det ikke bliver en succes, s jeg tror mange udviklere vil vende blikket mod Gear VR.

Jeg vil give Gear VR stor anbefaling herfra, og skulle man vre ejer af en Samsung Galaxy S6, synes jeg ikke der er nogen vej udenom at smide de ca. 900 kr. Det er p alle mder mere vrd og giver en helt ny dimension til telefonen. Og hvis man skal ud og investere i Android-mobil, vil det vre vrd at overveje at vlge S6-serien, netop for at kunne bruge Gear VR. Der findes allerede bundles, hvor man fr Gear VR med gratis.

Valget er dog mindre benlyst for iPhone brugere, som jeg selv. Jeg str overfor et stort dilemma jeg vil ikke af med muligheden for at bruge Gear VR, men jeg vil heller ikke skifte til Android fra iOS. Det ender nok med jeg at gr det alligevel, for Gear VR er fremragende underholdning og et fantastisk supplement til mobilen. Regn dog med at bruge 200-400 kr. ekstra p en Android gamepad for fuldt udbytte.

Pris og forhandler:





Nemt interface
Udvalg af apps
God billedkvalitet
Stor indlevelse
Mobilitet
Pris


360 video er grovkornet
Gamepad skal kbes separat
Ingen positional tracking







Del p:


Flere anmeldelser

Samsung The Frame

Test: Samsung The Frame

03 Nov 2017 | Torben Rasmussen |
BeoVision Eclipse

Test: Bang & Olufsen BeoVision Eclipse

05 Oct 2017 | Torben Rasmussen |
Apple TV 4K test

Test: Apple TV 4K

03 Oct 2017 | Torben R, Rasmus L |
LG B7 OLED

Test: LG B7 OLED

28 Sep 2017 | Rasmus Larsen |