Disney trkker film fra Netflix for at lancere global streamingtjeneste - FlatpanelsDK
Finding Dory

Disney trkker film fra Netflix for at lancere global streamingtjeneste

09 Aug 2017 | Rasmus Larsen |

Netflix har i USA haft eksklusivitet p nye film fra Disney og Pixar, men den aftale ophrer i 2019. Disney vil lancere egen streamingtjeneste, som skal tilbyde hele kataloget. Den lanceres frst i USA og senere globalt.

Streamingtjeneste fra Disney

Disney og Netflix underskrev i 2012 en historisk aftale om at gre Netflix til eksklusiv partner. Aftalen trdte i kraft i september 2016, hvor Netflix i USA kunne begynde at tilbyde film fra Disney, Pixar, Marvel og Lucasfilm. Mindre end 1 r efter har Disney dog valgt at afslutte samarbejdet.

Nyheden blev annonceret da selskabet fremlagde regnskab. Netflix bekrfter, at de vil fjerne samtlige Disney og Pixar-film fra det amerikanske katalog i 2019. Tv-serier fra Marvel vil fortsat vre tilgngelige p Netflix.

Disney vil i stedet lancere egen streamingtjeneste i 2019. Frst i USA og derefter globalt. Bob Iger, direktr, sagde, at tjenesten vil tilbyde samtlige film, herunder kommende titler som Toy Story 4, Frozen 2 og The Lion King.

Der skal foretages betydelige investeringer med ml om at tilbyde eksklusive film og tv-serier p platformen.


Toy Story


Investerer milliarder i teknisk platform

Herudover vil Disney, der ejer EPSN, lancere en rendyrket sportstjeneste i USA under ESPN-fanen. Streamingtjenesten vil tilbyde sport fra ligaer ssom MLB, NHL, MLS og Grand Slam.

For at realisere de nye tjenester har Disney investeret yderligere $1.58 mia. dollars i selskabet BAM Tech, der har bygget en teknisk streamingplatform. Investeringen giver Disney en majoritetsandel efter de i 2016 kbte en andel p 33%.

- "This represents a big strategic shift for the company," ld det fra Bob Iger overfor CNBC.

Satsningen reprsenterer en ny strategisk retning for Disney. Ved at skre mellemmanden vk, vil Disney fremover skulle konkurrere direkte med bl.a. sin forhenvrende partner Netflix.

- This acquisition and the launch of our direct-to-consumer services mark an entirely new growth strategy for the Company, one that takes advantage of the incredible opportunity that changing technology provides us to leverage the strength of our great brands. tilfjede han.

- Kilde: CNBC, Disney



Del p:


Flere nyheder

The Frame Gallery

Samsung bner "The Frame Gallery" i Elgiganten Glostrup

17 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Netflix Hollywood

Netflix vil i 2018 bruge 50 mia. kroner p bl.a. 80 film

17 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
LG Technicolor

LG 2017 OLED har fet Technicolor-profil

16 Oct 2017 | Rasmus Larsen |

Danske tv-udbydere investerer 3-cifrede millionbelb i streaming

13 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Movies Anywhere

Hollywood & filmbutikker gr sammen om flles filmtjeneste

12 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Oculus Go

Oculus Go er et billigere VR-headset der ikke krver tilslutning

12 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Samsung TV

Samsungs salg af premium TV i frit fald, vil satse p micro-LED

11 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Motion Interpolation

Guide: Sdan undgr du "soap opera" effekten p dit TV

11 Oct 2017 | Rasmus Larsen |