Waoo kaprer tv-kunder i et faldende marked - FlatpanelsDK
Waoo

Waoo kaprer tv-kunder i et faldende marked

04 May 2017 | Rasmus Larsen |

YouSee har mistet tv-kunder igennem flere kvartaler og Stofa er hårdt ramt af nedgradering til grundpakken. Waoo melder i dag, at de i 2016 tilføjede over 11.000 tv-kunder.

Vækst igennem innovation

Waoo sælger både fiberbredbånd og tv-pakker. På tv-produktet har Waoo i 2016 kapret over 11.000 nye kunder. Det står klart efter årsregnskabet for 2016 i dag er fremlagt.

Waoo mener, at forklaringen skal findes i produktinnovation, såsom webbaseret TV, frit falg af TV og 4K-opløsning.

- ”Vi har satset benhårdt på produktinnovation i 2016 for at fastholde vores vækst. I foråret havde vi fokus på mere webbaseret TV og på at få Danmarks første 4K TV-boks på gaden, og i andet halvår sendte vi både et helt nyt Smart WiFi-koncept på gaden og omlagde hele vores portefølje fra at være klassisk triple-play til at være behovs- og service-baseret. Med en vækst på 13 % tør jeg godt sige, at strategien har været rigtig,” siger Jørgen Stensgaard, administrerende direktør i Waoo

Det lader til, at særligt ”frit valg” af tv-kanaler er med til at drive væksten.

"Alene på vores Frit Valg TV-koncept er vi vækstet med 36 %."
- ”Vi sælger stadig mere TV, og vores vækst er organisk. Alene på vores Frit Valg TV-koncept er vi vækstet med 36 %. Tilgangen skyldes, at vores produkt er skruet sammen med fokus på digitale løsninger og fleksibilitet fremfor store TV-pakker alene – også selv om det jo er ved at være en kliché at tale om, at kunderne bevæger sig væk fra klassisk kabel TV over mod digitale TV-løsninger, så er det altså den megatrend, vi ser."

- "Med til historien hører også, at vi tager mange nye kunder ind, som leder efter en leverandør med både godt bredbånd og et TV-tilbud. Vi kæmper ikke på samme måde som andre med at fastholde en stor, historisk satellit- eller kabel TV-kundebase.”

Waoo kommenterer ikke på, hvor stor en andel af kundebasen, der er på den mindste tv-pakke.


Waoo tv-boks


Et faldende marked

Markedet for tv-pakker er ellers hårdt presset. Konkurrenter melder om mistede kunder og migrering til mindre pakker; typisk grundpakken for derved at supplere op med streamingtjenester. Analyser viser, at tidsforbruget af tv-kanaler faldt med 8% i 2016 og nedgangen er accelererende.

Waoo lagde for over 2 år siden an til at lancere et streaming-tv-produkt. Det er blevet forsinket, men selskabet insisterer på, at det ikke er glemt.

På trods af fremgangen har Waoo stadig underskud på bundlinjen. Det håber de på at kunne vende til et plus i 2018.

- ”Men med vores øgede vækst og markedspotentiale ser det nu ud til, at vi vil gå i plus i 2018,” afslutter Jørgen Stensgaard.



Del på:


Flere nyheder

Dunkirk

Christopher Nolan kritiserer skarpt Netflix's filmsatning

20 Jul 2017 | Rasmus Larsen |
Bedste mediebokse

Guide: Bedste mediebokse til HBO, Netflix, TV2 Play, Viaplay m.fl.

19 Jul 2017 | Flatpanels |
HLG HDR on LG 2016 OLED

LG 2016 OLED har fået HLG HDR support med seneste opdatering

19 Jul 2017 | Rasmus Larsen |
Dolby Cinema

Dolby og partnere har åbnet Dolby Cinema nummer 100

18 Jul 2017 | Rasmus Larsen |
Netflix

Netflix: Internet TV kan "genoplive filmindustrien"

18 Jul 2017 | Rasmus Larsen |
Ataribox spilkonsol

Kommende Atari spilkonsol vil byde på klassiske og nye spil

17 Jul 2017 | Rasmus Larsen |
2017 TV SHootout

LG OLED kåret 'King of TV' for 4. år i træk ved TV Shootout

14 Jul 2017 | Rasmus Larsen |
Sony Android TV

Alexa kan styre Sony Android TV før Google Assistant kan

14 Jul 2017 | Rasmus Larsen |