Waoo kaprer tv-kunder i et faldende marked

04 May 2017 | Rasmus Larsen |

YouSee har mistet tv-kunder igennem flere kvartaler og Stofa er hrdt ramt af nedgradering til grundpakken. Waoo melder i dag, at de i 2016 tilfjede over 11.000 tv-kunder.

Vkst igennem innovation

Waoo slger bde fiberbredbnd og tv-pakker. P tv-produktet har Waoo i 2016 kapret over 11.000 nye kunder. Det str klart efter rsregnskabet for 2016 i dag er fremlagt.

Waoo mener, at forklaringen skal findes i produktinnovation, ssom webbaseret TV, frit falg af TV og 4K-oplsning.

- Vi har satset benhrdt p produktinnovation i 2016 for at fastholde vores vkst. I forret havde vi fokus p mere webbaseret TV og p at f Danmarks frste 4K TV-boks p gaden, og i andet halvr sendte vi bde et helt nyt Smart WiFi-koncept p gaden og omlagde hele vores porteflje fra at vre klassisk triple-play til at vre behovs- og service-baseret. Med en vkst p 13 % tr jeg godt sige, at strategien har vret rigtig, siger Jrgen Stensgaard, administrerende direktr i Waoo

Det lader til, at srligt frit valg af tv-kanaler er med til at drive vksten.

"Alene p vores Frit Valg TV-koncept er vi vkstet med 36 %."
- Vi slger stadig mere TV, og vores vkst er organisk. Alene p vores Frit Valg TV-koncept er vi vkstet med 36 %. Tilgangen skyldes, at vores produkt er skruet sammen med fokus p digitale lsninger og fleksibilitet fremfor store TV-pakker alene ogs selv om det jo er ved at vre en klich at tale om, at kunderne bevger sig vk fra klassisk kabel TV over mod digitale TV-lsninger, s er det alts den megatrend, vi ser."

- "Med til historien hrer ogs, at vi tager mange nye kunder ind, som leder efter en leverandr med bde godt bredbnd og et TV-tilbud. Vi kmper ikke p samme mde som andre med at fastholde en stor, historisk satellit- eller kabel TV-kundebase.

Waoo kommenterer ikke p, hvor stor en andel af kundebasen, der er p den mindste tv-pakke.


Waoo tv-boks


Et faldende marked

Markedet for tv-pakker er ellers hrdt presset. Konkurrenter melder om mistede kunder og migrering til mindre pakker; typisk grundpakken for derved at supplere op med streamingtjenester. Analyser viser, at tidsforbruget af tv-kanaler faldt med 8% i 2016 og nedgangen er accelererende.

Waoo lagde for over 2 r siden an til at lancere et streaming-tv-produkt. Det er blevet forsinket, men selskabet insisterer p, at det ikke er glemt.

P trods af fremgangen har Waoo stadig underskud p bundlinjen. Det hber de p at kunne vende til et plus i 2018.

- Men med vores gede vkst og markedspotentiale ser det nu ud til, at vi vil g i plus i 2018, afslutter Jrgen Stensgaard.



Flere nyheder

MicroLED

LG vil afslre microLED-tv i september - rygte

23 Feb 2018 | Torben Rasmussen |
Samsung microLED

Samsung forventer at lancere sit 146" microLED TV i august

23 Feb 2018 | Torben Rasmussen |
Viasat FilmFavoritter

Viasat lancerer 'FilmFavoritter' & hver TV3 Puls til HD-kvalitet

23 Feb 2018 | Torben Rasmussen |
Viaplay

Viaplay i vkst: TV'et nu mere populrt til streaming end mobil

22 Feb 2018 | Torben Rasmussen |
Samsung OLED

Samsung udvikler 'QD-OLED' TV - rygte

21 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
The Last Jedi

'The Last Jedi' bliver Disneys frste UHD Blu-ray i Dolby Vision

21 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
Blade Runner Disc

Hollywood vil hellere slge dig film online end p UHD Blu-ray

20 Feb 2018 | Yoeri Geutskens |
YouSee Bland Selv

YouSee: Sport og streaming hitter i nyt "Bland Selv" koncept

20 Feb 2018 | Rasmus Larsen |