Amazon vil angiveligt bruge 31 mia. kroner p video i 2017 - FlatpanelsDK
Man in the High Castle

Amazon vil angiveligt bruge 31 mia. kroner p video i 2017

11 Apr 2017 | Rasmus Larsen |

Netflix har tilkendegivet, at de vil bruge ikke mindre end $6 mia. dollars p videoindhold i 2017. Amazon er angiveligt ikke s langt efter for de vil, iflge JPMorgan, hve budgettet til $4,5 mia. dollars i r. Det skriver BusinessInsider.

Mere end det dobbelte af HBO

Hvis du ikke allerede har noteret dig det, s br det efterhnden st klart, at Amazon p meget kort tid er blevet en af de tungeste drenge i tv-branchen. De har bevist, at de er villige til at spendere kmpe summer p produktioner ssom The Grand Tour, ligesom de finansierer ambitise tv-serier.

Den amerikanske mastodont vil iflge analytikere hos JPMorgan hve budgettet til videorettigheder til $4,5 mia. dollars i 2017 - eller hvad der svarer til 31 mia. danske kroner. Det dkker over bde egenproduktioner og kb af rettigheder ude i byen.

Netflix og Amazon


Det er endnu ikke p niveau med Netflixs budget p $6 mia. dollars, men det er bemrkelsesvrdigt, at Amazon udvider s aggressivt. Tallet er ikke bekrftet af hovedpersonen selv, men CFO Brian Olsavsky sagde i juli 2016, at Amazone ville nsten fordoble sine investeringer i video.

Hvis estimatet er korrekt, er Amazons budget desuden over dobbelt s hjt som HBOs, der l p cirka $2 mia. i 2016. Belbets strrelse er naturligvis ingen garanti for kvalitet, men det beviser, at Amazon er i stand og villige til at flge med Netflix, der er begyndt at dedikere en god portion af sine investeringer til film. Amazon producerer ogs film, men Netflix har strre stjerner, ssom Brad Pitt, Will Smith, Robert De Niro og Al Pacino, p plakaten.


Har ekspanderet globalt

Ligesom Netflix, har Amazon ekspanderet globalt. De lancerede som bekendt en neddroslet version af Prime Video-streamingtjenesten i Danmark og resten af verden i december 2016. Tjenesten vil senere blive skaleret op, men lige nu bruges de tidligere Top Gear-vrters The Grand Tour, som trkplaster til at lokke en global seerskare ind i butikken.

Amazon er ogs s smt begyndt at kaste sig over sport i USA. De har netop betalt $50 mio. dollars for at vise 10 NFL-torsdagskampe, iflge The Wall Street Journal.

I takt med at streamingudbydere udfordrer den klassiske tv-pakke og tager sigte mod status quo i Hollywood, kan budgetterne ges yderligere. Netflix stter stadig dagsordenen, men Amazon er lige i hlene.

- Kilde: BusinessInsider & Statista



Del p:


Flere nyheder

The Last Jedi

'The Last Jedi' er frste bekrftede Star Wars-film p UHD Blu-ray

18 Dec 2017 | Rasmus Larsen |
Netflix

Nsten en ud af tre danskere betaler nu for streaming

18 Dec 2017 | Rasmus Larsen |
YouSee nedbrud

YouSee og Blockbuster ramt af stort nedbrud

18 Dec 2017 | Rasmus Larsen |
INSIDE Apple TV

INSIDE er et skridt p vejen mod at opfylde Apple TV's spilambitioner

16 Dec 2017 | Rasmus Larsen |
DR TV

Guide: Klip kablet til tv-pakken

15 Dec 2017 | Rasmus Larsen |
Aji Pajit

USA ophver netneutralitet

15 Dec 2017 | Rasmus Larsen |
Europa Parlamentet

Geoblokering af tv/film: Hvordan de danske EU-parlamentarikere stemte

15 Dec 2017 | Rasmus Larsen |
Disney Fox

Disney kber 21st Century Fox for 330 mia. kroner

14 Dec 2017 | Rasmus Larsen |