En introduktion af B&O PLAY - nyt Tv på vej - FlatpanelsDK
 
I en serie af artikler kigger vi nærmere på de tendenser, som vil præge tv-markedet i 2015 og årene herefter. Vi lægger ud med at kigge på styresystemer – eller software – og hvordan kampen om styresystemerne skal stå i 2015.
Januarudsalget er i gang! Herinde samler vi alle de bedste januartilbud på fladskærms-tv, lyd, spilkonsoller, mediebokse og meget andet. Oversigten opdateres løbende, så kig ind ofte, hvis du vil spare penge.
En række danske ejere af Samsungs topmodeller, der koster op imod 20.000 kroner, har manglet Netflix siden november, selvom det er en af de mest profilerede funktioner i tv'et. Og nu kommer ny platform eksklusivt til 2015-modeller.
Vi mødte igen i år Netflix på CES til en snak. I år gik snakken på 4K, HDR (high dynamic range), billedkvalitet, Netflix-logo og Netflix’s kommende brugerflade og funktionalitet på PC, iPad og Smart TV. Kom med indenfor.
I en serie af artikler kigger vi nærmere på de tendenser, som vil præge tv-markedet i 2015 og årene herefter. I denne omgang kigger vi på Ultra HD, som i de kommende år vil handle om andet end blot flere pixels. I 2015 tager vi de første spæde skridt imod "bedre pixels".
I vores serie af artikler om tendenserne på tv-markedet kigger vi nu på tv-hardware. I 2015 vil vi høre mere om quantum dots, buede tv, OLED og naturligvis Ultra HD. Vi vil høre mindre om 3D. Hovedtendensen er dog total forvirring.
FlatpanelsHD
Her er du: Startside - Nyheder


B&O Play
En introduktion af B&O PLAY - nyt Tv på vej


Af Rasmus Larsen (@flatpanelsdk)
10 Feb 2012

Spring til Kommentarer

Bang & Olufsen annoncerede deres nye sub-brand, B&O PLAY, i januar i forbindelse med CES 2012. Nu er produkterne så småt begyndt at lande i butikkerne og FlatpanelsDK har talt med Henrik Taudorf Lorensen, Vice President for B&O PLAY, om hvorfor B&O PLAY er nødvendig og hvor brandet skal føre Struer-virksomheden hen i årene der kommer. FlatpanelsDK kan også afsløre, at der er et B&O PLAY TV på vej.

En introduktion til B&O PLAY

2012 blev året, hvor Bang & Olufsen tog et nyt og ret markant skridt. Det nye B&O PLAY-brand bygger på samme grundværdier, der har fulgt Bang & Olufsen gennem årene, såsom kvalitetsmaterialer og elegant design, men med B&O PLAY vil Bang & Olufsen fokusere mere på selvstændige produkter, med bredere appel og til lavere priser.

B&O PLAY-produkter får fremover dette logo
B&O PLAY-produkter får fremover dette logo


B&O PLAY kommer til at køre sideløbende med Bang & Olufsen-brandet, der fortsat vil repræsentere luksusprodukter i topklassen. De kan visuelt skelnes ved logoet, der på luksusprodukterne vil bære ”Bang & Olufsen”, mens B&O PLAY-produkterne alle vil bære ”B&O”.

- ”De indledende overvejelser gik på, hvordan man kan bruge B&O’s kompetencer i andre segmenter. Vores traditionelle produkter har ligget i en højere prisklasse og indgår typisk i større installationer, men vi havde et ønske om at udbrede det B&O kan, til en bredere gruppe mennesker,” siger Henrik Taudorf Lorensen, Vice President fra B&O PLAY.

B&O PLAY skal ramme de forbrugere, som Bang & Olufsen kalder den digitale generation, uden at det skal misforstås som tekniske brugere. Mens Bang & Olufsen-produkterne typisk henvender sig til folk, som ønsker fordelene ved integration i økosystemer og B&O’s eget linksystem, så er B&O PLAY-produkter mere enkeltstående produkter, der typisk kan indgå i andre producenters økosystemer; f.eks. Apples med deres AirPlay.

Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12 – men der kommer flere allerede i 2012
Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12, som taler sammen med Apples produkter


Henrik Lorensen siger:
- ”Vi tænker knap så meget alder og køn, men vi tænker mere på forbrugere, der har et andet brugsmønster end vores traditionelle kunder. Folk der har deres digitale medier på håndholdte devices; de har et helt andet behov, og det vil B&O gerne lave produkter til,”

Og han fortsætter:
- ”To brands giver os mulighed for at tale differentieret til de klassiske kunder og til de nye kunder. Konkret ønsker vi eksempelvis, at alle Bang & Olufsen-produkter har vores linksystemer. Det har B&O PLAY-produkterne ikke. De fokuserer på at tale sammen med andre produkter i brugerens hverdag,”.

Bang & Olufsen vil stadig sværge til de gode materialer og et gennemarbejdet design, hvorfor det også understreges, at der hverken bliver smidt med gloser som aluminiums-”look” eller højglans-plastik. Ser produkter i B&O PLAY-linjen ud til at være skabt i aluminium, er det fordi de er det. Bang & Olufsen mener således ikke, at den lavere pris skal opnås ved at gå på kompromis med materialevalg.

- ”Det baserer sig på samme arv og det er de samme ingeniører produkterne kommer fra. Dermed får man et ærligt Bang & Olufsen produkt med B&O PLAY,” lyder det.

B&O PLAY TV vej i 2012

Det første B&O PLAY-produkt bliver Beolit 12, som er en lille transportabel højttaler i aluminiumdesign og med AirPlay. Men også den tidligere BeoSound 8 samt tilbehør såsom høretelefoner vil blive rykket ind under B&O PLAY.

Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12 – men der kommer flere allerede i 2012
Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12 – men der kommer flere allerede i 2012


Allerede nu løfter B&O dog lidt af sløret for, hvad der skal følge i 2012 over for FlatpanelsDK. Der skal blandt andet lanceres et B&O PLAY TV.

- ”Der lanceres en håndfuld nye B&O PLAY-produkter i 2012. Vi kommer blandt andet med nye headphones og vi kommer med et TV. Men vi holder fast i de klassiske B&O-dyder og lancerer gennemarbejdede produkter. Vi kommer ikke til at spytte nye B&O PLAY-produkter ud,” afslutter Henrik Lorensen.

Bang & Olufsen har selv store forventninger til det nye B&O PLAY subbrand, der vil blive solgt via Bang & Olufsens egne forhandlere i hele verden samt udvalgte Apple-forhandlere i USA og Europa. Senere kommer en dedikeret onlinebutik op på adressen store.beoplay.com.

FlatpanelsDK ønsker Bang & Olufsen held og lykke med B&O PLAY. Læs mere om B&O PLAY på www.beoplay.com.







Afstemning






Annoncer





Populære
artikler