En introduktion af B&O PLAY - nyt Tv på vej - FlatpanelsDK
 
Undersøgelse om TV og reklamationer. Deltag i vores undersøgelse om holdbarheden på tv-skærme. Vi har brug for dine svar! Det tager kun få minutter.
Fuldt overblik over Panasonic's 2014 fladskærme. Panasonic er færdig med plasma og satser nu på LCD og 4K. AX900 har "plasma-agtig" billedkvalitet. Der er desuden ny Life+ Smart TV, skærmspejling, twin-tuner og mere.
Producenterne af tv-skærme har fundet det nye sort: Buede paneler. Men hvilke problemer er det disse buede TV skal afhjælpe? Vi kigger nærmere på fakta og fiktion i debatten omkring de buede tv-skærme.
Alt hvad du skal vide om Samsung's 2014 tv, der dækker over Ultra HD, Full HD og buede skærme med masser af Smart TV funktionalitet. Der er ingen nye OLED-TV fra Samsung, og kun en enkelt plasma.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 6. marts 2014.
Opdateres løbende. Tilbudsjagten er et simpelt koncept. Hver uge finder vi de bedste tilbud på fladskærms-tv og tilbehør i samarbejde med jer brugere. Alle tilbuddene samles her i Tilbudsjagten. Vær med!
FlatpanelsHD
Her er du: Startside - Nyheder


B&O Play
En introduktion af B&O PLAY - nyt Tv på vej


Af Rasmus Larsen (@flatpanelsdk)
10 Feb 2012

Spring til Kommentarer

Bang & Olufsen annoncerede deres nye sub-brand, B&O PLAY, i januar i forbindelse med CES 2012. Nu er produkterne så småt begyndt at lande i butikkerne og FlatpanelsDK har talt med Henrik Taudorf Lorensen, Vice President for B&O PLAY, om hvorfor B&O PLAY er nødvendig og hvor brandet skal føre Struer-virksomheden hen i årene der kommer. FlatpanelsDK kan også afsløre, at der er et B&O PLAY TV på vej.

En introduktion til B&O PLAY

2012 blev året, hvor Bang & Olufsen tog et nyt og ret markant skridt. Det nye B&O PLAY-brand bygger på samme grundværdier, der har fulgt Bang & Olufsen gennem årene, såsom kvalitetsmaterialer og elegant design, men med B&O PLAY vil Bang & Olufsen fokusere mere på selvstændige produkter, med bredere appel og til lavere priser.

B&O PLAY-produkter får fremover dette logo
B&O PLAY-produkter får fremover dette logo


B&O PLAY kommer til at køre sideløbende med Bang & Olufsen-brandet, der fortsat vil repræsentere luksusprodukter i topklassen. De kan visuelt skelnes ved logoet, der på luksusprodukterne vil bære ”Bang & Olufsen”, mens B&O PLAY-produkterne alle vil bære ”B&O”.

- ”De indledende overvejelser gik på, hvordan man kan bruge B&O’s kompetencer i andre segmenter. Vores traditionelle produkter har ligget i en højere prisklasse og indgår typisk i større installationer, men vi havde et ønske om at udbrede det B&O kan, til en bredere gruppe mennesker,” siger Henrik Taudorf Lorensen, Vice President fra B&O PLAY.

B&O PLAY skal ramme de forbrugere, som Bang & Olufsen kalder den digitale generation, uden at det skal misforstås som tekniske brugere. Mens Bang & Olufsen-produkterne typisk henvender sig til folk, som ønsker fordelene ved integration i økosystemer og B&O’s eget linksystem, så er B&O PLAY-produkter mere enkeltstående produkter, der typisk kan indgå i andre producenters økosystemer; f.eks. Apples med deres AirPlay.

Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12 – men der kommer flere allerede i 2012
Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12, som taler sammen med Apples produkter


Henrik Lorensen siger:
- ”Vi tænker knap så meget alder og køn, men vi tænker mere på forbrugere, der har et andet brugsmønster end vores traditionelle kunder. Folk der har deres digitale medier på håndholdte devices; de har et helt andet behov, og det vil B&O gerne lave produkter til,”

Og han fortsætter:
- ”To brands giver os mulighed for at tale differentieret til de klassiske kunder og til de nye kunder. Konkret ønsker vi eksempelvis, at alle Bang & Olufsen-produkter har vores linksystemer. Det har B&O PLAY-produkterne ikke. De fokuserer på at tale sammen med andre produkter i brugerens hverdag,”.

Bang & Olufsen vil stadig sværge til de gode materialer og et gennemarbejdet design, hvorfor det også understreges, at der hverken bliver smidt med gloser som aluminiums-”look” eller højglans-plastik. Ser produkter i B&O PLAY-linjen ud til at være skabt i aluminium, er det fordi de er det. Bang & Olufsen mener således ikke, at den lavere pris skal opnås ved at gå på kompromis med materialevalg.

- ”Det baserer sig på samme arv og det er de samme ingeniører produkterne kommer fra. Dermed får man et ærligt Bang & Olufsen produkt med B&O PLAY,” lyder det.

B&O PLAY TV vej i 2012

Det første B&O PLAY-produkt bliver Beolit 12, som er en lille transportabel højttaler i aluminiumdesign og med AirPlay. Men også den tidligere BeoSound 8 samt tilbehør såsom høretelefoner vil blive rykket ind under B&O PLAY.

Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12 – men der kommer flere allerede i 2012
Første B&O PLAY-produkt er Beolit 12 – men der kommer flere allerede i 2012


Allerede nu løfter B&O dog lidt af sløret for, hvad der skal følge i 2012 over for FlatpanelsDK. Der skal blandt andet lanceres et B&O PLAY TV.

- ”Der lanceres en håndfuld nye B&O PLAY-produkter i 2012. Vi kommer blandt andet med nye headphones og vi kommer med et TV. Men vi holder fast i de klassiske B&O-dyder og lancerer gennemarbejdede produkter. Vi kommer ikke til at spytte nye B&O PLAY-produkter ud,” afslutter Henrik Lorensen.

Bang & Olufsen har selv store forventninger til det nye B&O PLAY subbrand, der vil blive solgt via Bang & Olufsens egne forhandlere i hele verden samt udvalgte Apple-forhandlere i USA og Europa. Senere kommer en dedikeret onlinebutik op på adressen store.beoplay.com.

FlatpanelsDK ønsker Bang & Olufsen held og lykke med B&O PLAY. Læs mere om B&O PLAY på www.beoplay.com.





Afstemning


Tilmeld dig nyhedsbrevet herunder




Annoncer





Populære
artikler