Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Per
#4350
Når specificationerne er sammenlignet i de forskellige produktblade så ser det ud som om at de to modeller kan præcist det samme. Men prisforskellen er væsentlig - 71B er set til kr 11.495 og 61B til kr 13.375.

Selv mener jeg at hvis det er samme bilede og tilslutningsmulighder, så er næsten kr 2.000 nok til at købe en DVD - HR 725 (set til kr 3.325)

Hvad er anbefalingen fra panelet ;)
Af kstoffer
#4367
Snakkede med en fra Samsungs som sagde at der er kommet et nyt panel i R71B'eren, men det var gjort på bekostning af nogle andre ting som han ikke nævnte, men at M61B'eren stadigvæk var flagskibet af de to. Derfor nok også prisforskellen.

Jeg vil råde dig til, at se dem ved siden af hinanden, hvis du kan komme til det og selv bedømme om du synes det er værd at spare de par tusinde.

---
Kristoffer Tonning
Af zenne
#4673
Udfra hvad jeg har hørt, så har 71'eren betydeligt flere farver, men tilgengæld har man ik mulighed for at sætte ned for lysstyrken. TV'et justere automatisk hvor kraftigt lyset på skærmen skal være, denne funktion kan man slå fra på 61'eren men ikke på 71'eren. Dvs. sider du i et meget mørkt eller lyst lokale kan dette give problemer. Er igen selv blevet lidt i tvivl, men holder dog fast i mit køb på 61'eren som jeg modtager mandag :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4679
De ekstra farver er det man kalder den interne behandling af farverne. Dette eksempel har jeg tidligere brugt til at illustrere det:

Billede

Mængden af farver, som de to skærme kan vise, er den samme. Der kan blot arbejdes med lidt flere før signalet når ud til brugeren.

Efter at have set begge live er jeg heller ikke i tvivl om, at M61 stadig giver det bedste billeder, herunder også en bedre kontrast. Jeg har nogle gamle kollegaer, som har gjort sig samme observation. Jeg skal ikke kunne sige om en kalibrering forbedrer R71 betydeligt, men hvis I stadig ser markedet an i det kommende stykke tid, så overvej også den kommende M71, hvor der skulle være forbedringer i forhold til M61. Den kommer dog nok først om et par måneder, og hvis I står og skal bruge et nyt nu, ser jeg absolut intet i vejen for at købe M61. Det er et rigtig lækkert Tv.
Af johnnie_schmidt
#4888
Læste på et tysk forum, at der er en skjult service menu på R71, hvor man kan slå den automatiske kontraststyring fra. Denne mulighed skulle man have på M61, men ikke umiddelbart på R71, hvilket er blevet fremhævet som en ulempe for den nye model.

Har måske interesse for de af jer, som allerede har investeret i en R71.

"ICH HABE DIE LÖSUNG !!!!!!!

Jungs, ihr werdet es nicht glauben....aber ich habe es hinbekommen. Ich habe vorhin in einem anderen Forum gestöbert und jemand hat berichtet, wie man in das Servie-Menü kommt. Fernseher ausschalten, Tasten INFO, MENU und MUTE nacheinander drücken und einschalten. Und schon ist man im Servicemenü. Nach etwas suchen habe ich im 2. Unterpunkt OPTION TABLE den Unterpunkt DYNAMIC DIMMING gefunden und ausgeschaltet. Seit dem ist mein Fehler weg !!!! "