Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Manuducend

Hej folkens

Købte mit Panasonic P50ST50 for en måneds tid siden og er godt tilfreds.

MEN jeg så en film i dag, og dér lagde jeg mærke til såkaldt "Line bleed" (vistnok også kaldet Dirty Screen Effect/DSE) i visse scener. Scenen var fra Usual Suspects, hvor der er nogle persienner i baggrunden (de er jo hvide, og mellem persiennerne var der mørke).

Det var som om at farveskiftet mellem persiennerne flød over til venstre i skærmen, så personen dér fik "streger" i fjæset lige ud fra dér, hvor persiennerne var.

Her er et eksempel på fænomenet:

[img]http://billedeupload.dk/images/0Kjqx.jpg[/img]

Det er ikke mig, der har taget billedet, men det viser samme problem - at billedet til venstre for den hvide tekst får trukket nogle "streger" over, hvor de ikke skal være.

Spørgsmålet er så:

1. Er det en defekt? (er det mere, end det bør være?)
2. Forsvinder det med tiden?
3. Er der noget, jeg kan gøre for at eliminere/begrænse det?

Håber på jeres hjælp her - og på forhånd mange tak!

Super entusiast

udfra det billede du har postet vil jeg svare nej til alle dine 3 spørgsmål...
hvis man ofte kan se det med reelt indhold som i dit film eksempel, så er det en anden snak.
mener din film scene er en klassisk scene til at spotte linebleed(som ikke er det samme som dse)

Manuducend

ST50 har linebleed, eller mit har det også. Men har kun set det makant i selvsamme trailer typer som du viser, og ellers har jeg ikke bemærket det!

Har læst i diverese anmeldelser at det er helt "normalt" for Pana´s fjernsyn og altså noget man desværre må leve med!

Så jeg tror heller ikke det er noget du kan få fixede eller byttet.

Medlem

Jeg lever med det på mit LG tv, det har store problemer under sort på hvid,

Super entusiast

- og det eksisterer ligeledes på Samsungs plasmamodeller

P.S.
Avast er pænt sur over det link fra billedupload.dk. Jeg kender ikke til siden, og det kan også bare være mit virusprogram, der skaber sig, men det kunne være du skulle overveje at bruge en anden filserver til at vise billeder.

Entusiast

Mysen skrev:
- og det eksisterer ligeledes på Samsungs plasmamodeller

P.S.
Avast er pænt sur over det link fra billedupload.dk. Jeg kender ikke til siden, og det kan også bare være mit virusprogram, der skaber sig, men det kunne være du skulle overveje at bruge en anden filserver til at vise billeder
.

Ingen problemer her. Det er vist Avast, der skaber sig. ;)

DSE eksisterer også på LCD/LED, måske i endnu højere grad. Man kan aldrig slippe helt for det.

Interessent

Linebleed er på ALLE plasma TV. Værst på LG's er min erfaring. Det blir ikke bedre med tiden og du kan ikke forhindre det. Det er den KLART største ulempe ved plasma IMO. Jeg ser det konstant på mit vt30, som jeg også så det på mit LG PQ6000, LG 550N og px80.

Medlem

jaaaaa jeg synes os det er mere merkant på mit lg tv end det er på den vt50 jeg går og lure på :P

Super entusiast

jeg syntes omvendt det er lidt tydeligere på mit g20, end på mit pz950. omend det ikke har været noget jeg jeg betragter som et problem på nogen at dem...

Medlem

Synes heller ikke det er et problem, synes bare lidt det ødelægger oplevelsen

Super entusiast

det er jo også lidt et problem så ;)
jeg bemærker det sjældent, derfor er det tæt på irrelevant for mig...

DSE er iøvrigt så minimalt at jeg ikke ser det, selv på helt hvid skærm...
har dog set en pk950 hvor det var lidt slemt, så ved godt hvordan det ser ud...

Manuducend

På ST50, har jeg kun bemærket det på de grønne trailer........det er sikkert også på rulleteksterne, men mit liv er nu for kort til at se dem alligevel :D

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 12 indlæg ]