I FlatpanelsDKs store fødselsdagskonkurrence kan du vinde det spritnye Sony W905 tv. Svar rigtigt på et nyt spørgsmål hver dag og forøg dine vinderchancer!
Det er dine licenskroner det handler om! Den uofficielle DR NU app til Samsung og LGs Smart TV blokeres af DR. Er det et udtryk for et DR, der ikke følger udviklingen? Deltag i debatten.
Der bliver tale om meget mere end en spilkonsol og Microsoft præsenterer den som "det ultimative alt-i-ét hjemmeunderholdningssystem", der samler spil, tv, film, musik, sport og Skype. Xbox One lander senere på året.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Tilbudsjagten er et simpelt koncept. Hver uge finder vi de bedste tilbud på fladskærms-tv og tilbehør i samarbejde med jer brugere. Alle tilbuddene samles her i Tilbudsjagten. Vær med!
FlatpanelsHD
Her er du: Startside - Debatforum - Andet
Forfatter Besked

Medlem

Kan man stadig modtage en gratis udgave af avatar i 3d på bluray ved køb af Panasonic produkt?
Har netop købt et Panasonic st50 og vil så gerne se avatar i 3d herpå :-)

Ps. Nogle der ved om buzzing bliver lavere over tid? Synes den er lidt slem men sidder også kun 2,5 meter fra skærmen.
Den buzzer bare ret meget når der er mange farver i billedet O_O

Entusiast

kennethm skrev:
Kan man stadig modtage en gratis udgave af avatar i 3d på bluray ved køb af Panasonic produkt?
Har netop købt et Panasonic st50 og vil så gerne se avatar i 3d herpå :-)

Ps. Nogle der ved om buzzing bliver lavere over tid? Synes den er lidt slem men sidder også kun 2,5 meter fra skærmen.
Den buzzer bare ret meget når der er mange farver i billedet O_O

det er ulempen ved plasma skærmene. Det står på deres hjemmeside hvis du gør.
Hvad gav du for den?

Medlem

Ved godt plasma buzzer, men synes det er vidt forskelligt hvornår.
Ved min gamle lcd (en 32" grundig til 1000,-) buzzede den konstant uanset farver på skærmen, st50'eren buzzer kun indimellem ved mange forskelige farver. F.eks. Ligenu ser jeg eurosport2 og den buzzer nærmest slet ikke trods alle de forskellige farver i reklamerne, men for få timer siden så jeg ink masters på tv3+ og heri reklamen var der masser af farver og her buzzede den meget.
Synes det svinger?

Jeg fik handlet mig frem til 9500,- inkl. 2 par 3d briller :-)
Mht. Avatar 3d, kan du så linke til hvor det står?
Forsøgte at søge på google og på panas hjemmeside søgte jeg også og her fandt den intet O_O

Medlem

Den burde ikke buzze. Idet der ingen blæser er i. :o

Medlem

Hmm, går da ud fra buzzing er det at den brummer når der kommer meget lys frem i billedet? :-)

Super entusiast

Geografisk sted: LGWorld
Hjarsen skrev:
det er vist kun 42" modellen som ingen blæser har i, og det er så den omtalte model her? :)

ellers er buzzing jo både plasma støj og blæser støj. LG plasma har ingen blæsere og de buzzer da også for nogle.

Entusiast

Buzzing har intet med blæsere at gøre. Buzzing kommer fra trafoen (strømforsyningen) og varierer, alt efter hvad der vises på skærmen, dvs. hvor meget/lidt strøm der bruges for at lave billedet.

Blæserstøj er noget andet og lyder også anderledes, idet den bl.a. er konstant.

Super entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: N.Sjælland
lgowner skrev:
Hjarsen skrev:
det er vist kun 42" modellen som ingen blæser har i, og det er så den omtalte model her? :)

ellers er buzzing jo både plasma støj og blæser støj. LG plasma har ingen blæsere og de buzzer da også for nogle.

Der er ikke monteret blæsere i andre modeller end VT50 serien.

Dali Mentor 6 / Mentor Vokal
KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Medlem

Den buzzer også kun når der skal vises et lyst billede. Ligeså snart der er hvid farve i billedet så buzzer den, er dette optimalt for en plasma for synes da det er lidt voldsomt indimellem ;;)

Entusiast

kennethm skrev:
Ved godt plasma buzzer, men synes det er vidt forskelligt hvornår.
Ved min gamle lcd (en 32" grundig til 1000,-) buzzede den konstant uanset farver på skærmen, st50'eren buzzer kun indimellem ved mange forskelige farver. F.eks. Ligenu ser jeg eurosport2 og den buzzer nærmest slet ikke trods alle de forskellige farver i reklamerne, men for få timer siden så jeg ink masters på tv3+ og heri reklamen var der masser af farver og her buzzede den meget.
Synes det svinger?

Jeg fik handlet mig frem til 9500,- inkl. 2 par 3d briller :-)
Mht. Avatar 3d, kan du så linke til hvor det står?
Forsøgte at søge på google og på panas hjemmeside søgte jeg også og her fandt den intet O_O

Så køre de nok ikke med det mere, så skulle du have købt en gt50 i elgiganten så havde du fået den med der ;-)

Super entusiast

PhDream skrev:
Buzzing har intet med blæsere at gøre. Buzzing kommer fra trafoen (strømforsyningen) og varierer, alt efter hvad der vises på skærmen, dvs. hvor meget/lidt strøm der bruges for at lave billedet.

jeg tror vi kan blive enige om at buzz ikke er et fagudtryk i en fremmed ordbog. og for nogle er mislyde som buzz'r når det skrives her, kan være en blæser (på ældre panasonic skærme) eller trafo som du skriver. tvivler på alle ved forskel på mislyd 1 og 2, selvom du siger konstant, så er mislyd konstante mere eller mindre afhænging af en god hørelse.
der findes dem som hører buzzing ved 60hz og 80hz på pc skærme, som andre så ikke hører og det er skam på alle skærmene.

Entusiast

lgowner skrev:
PhDream skrev:

jeg tror vi kan blive enige om at buzz ikke er et fagudtryk i en fremmed ordbog. og for nogle er mislyde som buzz'r når det skrives her, kan være en blæser (på ældre panasonic skærme) eller trafo som du skriver. tvivler på alle ved forskel på mislyd 1 og 2, selvom du siger konstant, så er mislyd konstante mere eller mindre afhænging af en god hørelse.
der findes dem som hører buzzing ved 60hz og 80hz på pc skærme, som andre så ikke hører og det er skam på alle skærmene.

Du flueknepper unødvendigt. Jeg er endnu ikke stødt på nogen, som beskriver blæser-larm som buzzing. Har heller ikke hørt blæsere, som buzzer. Måske kun, hvis blæseren er defekt eller hvis noget sætter sig fast i den.

Derudover opfatter jeg ikke plasma buzz som en mislyd. Det er en lyd, som alle plasma har. Man kan sige, at de skal have den, for det er en sideeffekt at plasma teknologien. Har endnu ikke hørt en plasma skærm, som er helt stille. Der er kun forskel på hvor meget den enkelte skærm larmer, hvor i rummet den er placeret, hvordan folks hørelse er, osv. Jeg siger ikke, at der ikke findes skærme, som ikke buzzer vildt meget og er en gene for brugeren - og disse kan være defekte - men generelt er plasma buzz normalt.

Super entusiast

PhDream skrev:
Du flueknepper unødvendigt. Jeg er endnu ikke stødt på nogen, som beskriver blæser-larm som buzzing. Har heller ikke hørt blæsere, som buzzer. Måske kun, hvis blæseren er defekt eller hvis noget sætter sig fast i den.
så du har altid ret?, hvor lever nogen i en lille verden. :s

Hvor er det heldigt at i mange forums, er der nogen som hører dem du ikke hører på.

Ny på siden

jeg har modtaget avatar for en 4 uger sinde,har købt 55vt den 07-05-12,søg avatar på panasonic.dk

Interessent

lgowner skrev:
PhDream skrev:

Hvor er det heldigt at i mange forums, er der nogen som hører dem du ikke hører på.

I det her tilfælde har han altså.

Super entusiast
Brugeravatar

lgowner skrev:
Hjarsen skrev:

Buzzing i forbindelse med et plasma tv, har aldrig refereret til andet end trafostøj.
Denne opstår typisk ved meget lyse scener, da dette kræver mest af trafoen. En model fra Samsung, havde problemet i udpræget grad, hvor vi nærmest var i afdelingen for vinkelsliber støj.
Plasma buzzing findes på alle modeller, men skal normalt ikke være højere end "hørbart når der er helt stille i lokalet". Under normalt brug, og et ikke defekt tv, vil buzzing ikke være et problem/hørbart.
Hvad du ellers vil tolke som buzzing, må stå for din egen regning.

KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Super entusiast
Brugeravatar

lgowner skrev:
PhDream skrev:

Det må så være i de fora, hvor de ikke ved hvad der snakkes om.

KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Super entusiast

MigSelv skrev:
hvis du vil forvente at hjælpe folk i fremtiden, skal du nok se og åbne op for luften til hovedet, for den besked, lander særlig hårdt for dem som ikke ved hvad du taler om, og du gør igen grin med dem som ikke forstår dig.?

jeg fortolker ikke buzz, jeg forklarer at ikke alle ved hvad buzz,støj,summen og andre alias udtryk for de lyde er, og man skal ikke lægge ord i munden på andre, fordi man tror man har ret og det inkluderer så også dig selv. hvordan du vil fortolke det, står så for egen regning.

MigSelv skrev:
som du ikke kommer i for du har jo er bedrevidende, det er feset ind. forsæt bare ned af nedløbsrøret der.

Når dem som ved alt om ordet buzz og tv støj;
Prøv at slå eksempler på "tv noise buzz" op på google, så er der masser af forklaringer på jeres buzz, og ikke mange matcher jeres plasma buzz.
det kommer alt ialt frem til det, jeg sagde: at brugere som ikke kender buzz udtrykket, får mange forklaringer på nettet og vil let kunne forvirre selv den klogeste klogeåge her i forum, som er 100% på at det er en trafo på skærmen som laver støj, fordi brugeren så brugte et forkert udtryk. det handler alt ialt om hvordan brugeren kommer frem til buzz på tv, er det højttaleren? kablingen? etc..
Verden er meget størrere end jeres fag-semi udtryk som kun hører til i jeres små verdener. lær at forstå brugerene i vil hjælpe så kan i bedre forklare end at forvirre og virke mega-nørd agtige.

Super entusiast
Brugeravatar

lgowner skrev:
MigSelv skrev:
hvis du vil forvente at hjælpe folk i fremtiden, skal du nok se og åbne op for luften til hovedet, for den besked, lander særlig hårdt for dem som ikke ved hvad du taler om, og du gør igen grin med dem som ikke forstår dig.?

jeg fortolker ikke buzz, jeg forklarer at ikke alle ved hvad buzz,støj,summen og andre alias udtryk for de lyde er, og man skal ikke lægge ord i munden på andre, fordi man tror man har ret og det inkluderer så også dig selv. hvordan du vil fortolke det, står så for egen regning.

MigSelv skrev:
som du ikke kommer i for du har jo er bedrevidende, det er feset ind. forsæt bare ned af nedløbsrøret der.

Når dem som ved alt om ordet buzz og tv støj;
Prøv at slå eksempler på "tv noise buzz" op på google, så er der masser af forklaringer på jeres buzz, og ikke mange matcher jeres plasma buzz.
det kommer alt ialt frem til det, jeg sagde: at brugere som ikke kender buzz udtrykket, får mange forklaringer på nettet og vil let kunne forvirre selv den klogeste klogeåge her i forum, som er 100% på at det er en trafo på skærmen som laver støj, fordi brugeren så brugte et forkert udtryk. det handler alt ialt om hvordan brugeren kommer frem til buzz på tv, er det højttaleren? kablingen? etc..
Verden er meget størrere end jeres fag-semi udtryk som kun hører til i jeres små verdener. lær at forstå brugerene i vil hjælpe så kan i bedre forklare end at forvirre og virke mega-nørd agtige.

Jeg kan forklare det for dig, men ikke forstå det for dig.
Du tolkede buzz som alt fra trafostøj til blæsere, hvis du skrev hele termen i Google "PLASMABUZZ", så kommer den rigtige forklaring.
Dine forklaringer og opråb, bringer ikke andet end støj, og jeg taler ikke om buzz.
Du skriver også, ganske urigtigt, om hvilke størrelser af Panasonics tv der har blæsere ( den nye 50 serie ).
Hvis du gad læse mit tidligere indlæg, er der en ganske fornuftig forklaring på termen buzz, når vi snakker plasmatv.

KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Entusiast

lgowner skrev:

Du har skabt et problem ud af ingenting.

Du er den eneste, der er forvirret og forvirrer andre. Du vil have, at ordet buzz skal dække over alle mulige former for støj, når alle andre er enige om, at ordet bruges om trafostøj, altså den normale plasma-støj, som alle plasma tv udsender og som varierer alt efter hvilket indhold, der vises på skærmen.

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 2 [ 36 indlæg ]
Gå til side - 1, 2 - Næste