Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Ny på siden

Hej,

Jeg har netop købt et Samsung UE40EH5005 og ønsker nu at kunne se billede fra min gamle bærbare på denne.

Problemstillingen er at fladskærmen ikke har VGA udgang ud fra hvad jeg kan se. Samtidig har den bærbare som er en Lenovo T60 ikke andet end en VGA udgang.

Har i nogen ideer til hvad der ville være den nemmeste måde at få billede og lyd over på min fladskærm?

Mvh Kasper

Medlem

Geografisk sted: København
Du skal bruge en aktiv VGA til HDMI konverter.

F.eks. sådan en her: http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/vga-til-hdmi-converter/vga-til-hdmi-converter.asp.

Ny på siden

Tak for svaret.
Ville det være muligt at bruge

http://www.avxperten.dk/videokabler/vga-til-rgb-kabel/vga-til-rgb-kabel.asp?gclid=CN6_kfP10bACFZAvmAodYDOK2g

Eller vil det ikke fungere?

Medlem

Geografisk sted: København
Det vil ikke fungere fordi component indgangen på dit TV er YPbPr og ikke RGB. Så i det tilfælde skal du også ud i en aktiv konverter.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1372&ML=409

Men jeg vil anbefale du tager HDMI løsningen.

Medlem

Er din T60 med Intel GMA950 on-board grafik, eller dedikeret ATi X1300 eller X1400 ?
Hvis det er ATi, og du har en smule plads på sofabordet, vil anbefale dig en Thinkpad advanced mini dock som både har DVI-D, SPDIF og analog lydudgang. Der 2 (ny og næsten ny) på dba.dk til 275 kr stykket. Find dig et DVI-D->HDMI kabel i passende længde og så har du billede.

Hvis du også skal bruge lyd, kan man enten købe en DVI-D+SPDIF->HDMI combiner, benytte Spdif indgangen i din eksterne forstærker hvis du har sådan en, eller sætte nogle højttalere direkte til combuteren.
Af hvad jeg lige kunne se, har dit TV ingen analog eller digitale lydindgange - kun via HDMI.

Hvis din T60 har GMA950, er DVI ikke kørt ud igennem dock-stikket - fordi Intel har valgt ikke at implementere det på lige præcis GMA950. Til gengæld koster et brugt x1300 mainboard på ebay i Tyskland €48 med fragt. Så mangler der kun en ny blæser + køleplade, som vil koste ca. €25. En bund bestående af bundkort+blæser+bund+rollcage kan vist fås til €70.

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 5 indlæg ]