Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Super entusiast

Geografisk sted: Valby, Kbh
MigSelv skrev:
Det må vel alt andet lige, være at foretrække, at et produkt uanset art, er så tæt på en given reference som muligt. I min optik, vil det altid være et ekstra plus, hvis et produkt "out of the box ", nærmest er reference ydende.

Stadig enig.

Super entusiast

Geografisk sted: THY
Alle ville helst have at out of the box var optimal . Nu om dage er man tæt på, men verden så anderledes ud da Pioneer regerede. Mht reference - eller ikke reference - så ville det da være velkomment hvis der dukker et Tv op i årets løb, som performer et bedre billede end PanaVT50 , - meeen jeg tror nu chancen er større for, at Prins Henrik opretter en profil her på forummet . .

Ny på siden

Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Super fin anmeldelse af tv ellers.

Entusiast

Geografisk sted: København
edinger skrev:
Kratz skrev:
PÃ¥ det punkt er jeg 100% enig. For den almene bruger er out-of-the-box performance essentiel.
Og på denne parameter er der vist ingen tvivl om, at Panasonic med THX indstillingen slår Pioneer med flere længder.

Ellers en rigtig fin test som altid :)

Helt uenig.

En skærm må skulle bedømmes på sin performance under optimale omstændigheder – uafhængig af tilfældige out-of-the-box indstillinger.

Men I har TÆNK på jeres side 8)

Hov hov, jeg vil ikke have lagt i munden, at jeg mener TV bør bedømmes ud fra standardindstillingerne (og da slet ikke at jeg er tilhænger af TÆNK metodik!).
Min pointe er, at 90% (hvis ikke 95% eller mere) af alle brugere sætter stikkeene i TV'et, tænder for det, og... ja, det var så det!
Derfor vil jeg holde fast i, at standardindstillingerne er en uhyre vigtig parameter for hovedparten af alle købere.
Det er jo kun den meget lille nørdede del af os, som for alvor forsøger at opnå en skærms ægte potentiale.

Og nej, jeg vil heller ikke sættes i boks med de 'babyfornærmede' ;)
Jeg havde måske håbet det i år var lykkedes at nå Pioneer (og må forbløffes over det ikke er tilfældet). Jeg har stor respekt for Rasmus tests, og har ingen grund til at stille spørgsmålstegn ved resultatet.

B&W XT-serie

Ny på siden

Not danish so here we go in English:

The KRP500s Pure mode had the exact same reference in color accuray as the VT50 and better blacks, the weird thing is that without the calibration the LX5090 should have been dethroned and the KRP should be the only one left standing above the VT50 after reading the avsforums review and the hdtv.co.uks review.

Super entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: N.Sjælland
TechGeekDK skrev:
Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Nej egentlig ikke, men undres blot over, at VT50 på nogle punkter får bedre kritik end 5090. Bedre standardindstillinger, ikke uhomogen belysning af skærm i mørkt lokale, bedre shadowdetail out of the box osv.
Og når der skal findes kritik, så graver man pludselig kritik frem omkring 3D brillen og aktiv3D generelt. Dette har ikke været et problem før, og intet er ændret i forhold til tidligere modeller. Med undtagelse af en lettere brille, og bedre pasform for brillebrugere.

Dali Mentor 6 / Mentor Vokal
KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Ny på siden

Geografisk sted: Kastrup
MigSelv skrev:
TechGeekDK skrev:

Nej egentlig ikke, men undres blot over, at VT50 på nogle punkter får bedre kritik end 5090. Bedre standardindstillinger, ikke uhomogen belysning af skærm i mørkt lokale, bedre shadowdetail out of the box osv.
Og når der skal findes kritik, så graver man pludselig kritik frem omkring 3D brillen og aktiv3D generelt. Dette har ikke været et problem før, og intet er ændret i forhold til tidligere modeller. Med undtagelse af en lettere brille, og bedre pasform for brillebrugere.

Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at Rasmus mener hvad han skriver omkring hans bedømmelse af 50VT50. Det man så kan sige er jo, at VT50 serien er så tæt på Pioneer G9, at de færreste vil kunne se forskel - også i sortniveau. Og det der for mig er så væsentligt i den samlede bedømmelse af VT 50 er, at VT50 jo på alle områder er et væsentlig mere funktionelt og moderne TV end Pioneers G9 serie, som alene kunne vise et billede.

Bedømmelsen af VT50 understreger endnu engang for mig, at man skal tage alverdens anmeldelser med en gran salt, for anmeldere har deres egne fokusområder, og konklusionen er ofte langt hen ad vejen ganske subjektiv. :)

Spekulant

Hej Rasmus!

For det første, jeg forstår slet ikke at Pioneer 5090 stadig kan være referencen. Man kan sagtens finde en masse argumenter i mod dette, når man læser begge dine tests(VT50 og 5090).

Og nu kan jeg ikke lade være med at være efter dig og dit måle udstyr endnu engang. Hvor gammel er din kalibrator? Jeg mener, jeg har læst et sted, at du bruger et i1display2. Du er klar over at et sådan overtid bliver mere og mere upræcis ikke?? Hvis det er den samme måler du har brugt på hhv. 5090 og VT50. Så begynder jeg at blive bekymret.

Dali Mentor 6
Popcorn Hour A210
PS3

Super entusiast

Da det er mennesker der foretager testen kan det ikke undgås at der foretages en subjektiv vurdering. Men den er stadig baseret på objektive facts...
Og vil du mene at de seriøse tests der bliver lavet bla. Herinde afspejler virkeligheden ret godtB-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det virker lidt mærkeligt at det ikke får reference anbefalingen...

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.

Super entusiast
Brugeravatar

THM skrev:
Da det er mennesker der foretager testen kan det ikke undgås at der foretages en subjektiv vurdering. Men den er stadig baseret på objektive facts...
Og vil du mene at de seriøse tests der bliver lavet bla. Herinde afspejler virkeligheden ret godtB-)

Korrekt, objektive facts fortæller ( som hovedregel ) sandheden, men en subjektiv bedømmelse af disse, kan over tid meget let vurderes anderledes. Selv når det er samme person, der skal formidle tolkningen.

KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Bruger

Skyd ikke på Rasmus...skyd i stedet på Panasonic - der er stadig plads til forbedringer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: København
koenigs skrev:

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.

Overliggeren er Pioneers Tv. Så længe der ikke er kommet et Tv vi vurderer til at være bedre, så får det ikke en reference-award. Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.

Ny på siden

Geografisk sted: Kastrup
Torben Rasmussen skrev:
koenigs skrev:

Overliggeren er Pioneers Tv. Så længe der ikke er kommet et Tv vi vurderer til at være bedre, så får det ikke en reference-award. Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.

Nu kan jeg i bund og grund godt følge jeres holdning - men, I kunne med holdningen i teorien nu have stået med en reference award, som hed et CRT TV. Jeg har ingen bekymringer med, om I følger lidt med tiden (Pioneer er trods alt 4 år gammelt), omvendt - så kunne jeg måske frygte lidt, at jeres ellers glimrende anmeldelser taber i værdi :)

Super entusiast

problemet er vil mere at det har taget 4 år og bare komme i nærheden af at en KRP tv som jeg anser for at være en tand bedre end 5090
da den ikke har ujævn lysfordeling og har en pure indstilling
som faktisk ligger rigtig tæt på det mest korrekte billede den kan vise

er helt enig i en vt50 er et super tv og skal sikkert have en tll efteråret
fordi jeg synes 50 tommer er for lille til 2:35 film

men der er stadiig ikke dobbelt tuner, så jeg skal stadig bruge min pvr til optagelser
de er også låst hvis man optager på en vt50

så det kommer an på ens behov, men en vt50 har ikke noget som jeg kan bruge i forhold til min KRP model
har en dune Hd til film

og det bliver helt sikkert også mit sidste plasma, da jeg håber oled er til at betale om nogle år

Entusiast

Torben Rasmussen skrev:
Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.

Flatpanels.dk skrev:
Reference award

Når man sammenligner skærme må der nødvendigvis være én der skiller sig ud fra mængden. Én som alle de andre modeller skal måles imod. Referencen. Vores reference award uddeles til den skærm der pt. må betegnes som værende det bedste vi har testet i det år vi befinder os i.

Men

Flatpanels.dk skrev:
Dvs. hvis der ikke figurerer en refereneskærm for det indeværende kalenderår, så betyder det at tidligere års referencemodel endnu ikke er overgået af andre skærme.

Manuducend

Super fin test glæder mig til at få min 55 tommer :)

kan se elgigante og hifi klubben har dumpet 55vt50 nu i prisen til 20300kr det er aligevel lidt over 3000kr det var sku meget

Medlem
Brugeravatar

Har nu fået mit 50" eksemplar op og hænge og er ovenud tilfreds. Er gået fra en Pana 42X10 og forskellen er til at mærke.

Mit gamle X10 havde en del buzz, som jeg dog lærte at ignorere. Mht. til buzz på den nye VT50 kan den kun høres fra under 50cm afstand og uden lyd. Mht. blæsere kan de svagt høres fra 3m uden lyd. Med lyd, høres ingen støj gener. Så klart forbedring siden X10 :) Og slet ikke noget der kunne få mig til at returnere.

Hvad billede angår - fedt, fedt!

Et enkelt spørgsmål: Når man zapper, vises der grafisk, som det var sider i en bog - kan denne funktion slåens fra...?

Super entusiast
Brugeravatar

herbstmeister skrev:
Har nu fået mit 50" eksemplar op og hænge og er ovenud tilfreds. Er gået fra en Pana 42X10 og forskellen er til at mærke.

Mit gamle X10 havde en del buzz, som jeg dog lærte at ignorere. Mht. til buzz på den nye VT50 kan den kun høres fra under 50cm afstand og uden lyd. Mht. blæsere kan de svagt høres fra 3m uden lyd. Med lyd, høres ingen støj gener. Så klart forbedring siden X10 :) Og slet ikke noget der kunne få mig til at returnere.

Hvad billede angår - fedt, fedt!

Et enkelt spørgsmål: Når man zapper, vises der grafisk, som det var sider i en bog - kan denne funktion slåens fra...?

Ja

KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Medlem
Brugeravatar

Desuden, har du oplevet problemer med af finde trådløse netværk. Efter jeg lavede en software opdatering kan den ikke finde det trådløse netwærk. Mine andre enheder (iPad osv) kan fint se det...

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 2 af 5 [ 97 indlæg ]
Gå til side - Foregående - 1, 2, 3, 4, 5 - Næste