Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Spekulant

hej med jer - håber i kan hjælpe mig med mine lidt uforstående iagttagelser i elgiganten.

Mit problem er bare når jeg står som i dag i elgiganten og ser dem køre den samme scene fra en demo, så kører det bare mere flydende på ES 8005.... :o

Der kører i elgiganten, sikkert landet over, en demo med nogle højhuse med en masse glasfasader og nogle skibe osv. Når kameraet panorere forbi skibenes master eller flyver lodret ned mens der er fokus på højhusenes ruder, ja så kan jeg bare se at det ikke kører lige så flydende på VT50 som på Samsung (og LGs nye top model)

Er det lidt "kejserens nye klæder" med hensyn til plasma og dets uovertruffende billed kvalitet? lever billedet op til de specs plasmaet har?

Jeg er enig i at, specielt Samungs top model kører det vildeste lys show som kan virke lige lovligt voldsomt i et hjem og skide godt vedsiden af andre lidt mørkere skærme, men det jeg ikke forstår er det "hakkeri" jeg ser på VT50 når den panorere i demoen (nogle steder).

nogen forklaring eller er det kun mig der kan se det? :)

Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Det er den såkaldte soap-opera effekt du er faldet for på Samsung :)

Sætter du IFC (intelligent frame creation) på Panasonic VT50 vil du kunne lave samme effekt. Jeg kører selv med det på minimum, mere end det og det virker alt for unaturligt :) hvilket jeg synes det gør på Samsung

Spekulant

det er ikke lys showet du mener vel? det jeg ser og spørg tiol er små-hakken ved nogle elementer på skærmen når der panoreres (stolper, master og andre mindre objekter)

lidt 50hz agtigt, blot kun nogle steder på skærmen

Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Nej snakker om hakken i billedet :-)

Kan også være IFC er sat for højt op, og det du så oplever er fejl forudsaget af IFC.

Prøv at leg med indstillingerne nede i butikken

Senest rettet af Inside 16. maj 2012, 19:05, rettet i alt 1 gang.

Spekulant

ok super godt. jeg vil læse mere om IFC så.

Men er det ikke godt da?
har det minuser også som jeg ikke lige lægger mærke til?

Super entusiast

ja

Interessent

Jeg har set det samme problem på diverse panasonic tv.

Jeg havde selv et og det skulle efter sigende være bedst til sport.
Men vorherre bevares - banderne der var i baggrunden i f.eks en fodboldkamp kunne den ikke vise når billede bevægede sig hurtigt. Når så billedet blev stille, kunne man se hvad der stod på reklameskiltene.

Spekulant

hvad mener du om det? kan det justeres til bedre billed?

Super entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: N.Sjælland
pipper skrev:
Jeg har set det samme problem på diverse panasonic tv.

Jeg havde selv et og det skulle efter sigende være bedst til sport.
Men vorherre bevares - banderne der var i baggrunden i f.eks en fodboldkamp kunne den ikke vise når billede bevægede sig hurtigt. Når så billedet blev stille, kunne man se hvad der stod på reklameskiltene.

Alle kredsløb til billedbehandling skal slukkes, så står alt snorlige, ingen hakken eller utydelig rulletekst.

Dali Mentor 6 / Mentor Vokal
KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Spekulant

jeg forstiller mig selv ligge bag skærmen med en bidtang... "red or blue wire?"

men det nok ikke sådan det forgår?

Super entusiast

Geografisk sted: THY
Modellen er lige blevet reference på AVforums.com .
Altså vurederes PanaVT 50 i 55" udgaven, som markedets absolut bedste billedperformer netop nu, - i følge en af nettets mest kritiske og kyndige testsites.

Bruger

Geografisk sted: Ã…rhus
Jeg har VT50 til at hænge på min væg. Den blev indviet igår aftes sammen med en ven med lidt bluray film.
Jeg vil ikke kalde mig ekspert indenfor området, men jeg synes selv jeg går en del op i det. Men jeg er så ovenud tilfreds med det. Det er et af de pæneste billeder jeg nogensinde har set. Og jeg kørte endda med thx profil og ikke en calibreret indstilling, som jeg også glæder mig til at prøve.
Desuden var jeg også lettet over hvor lydløst det var. Jeg er SÅ glad for det valg jeg tog. Jeg kan kun sige super SUPER tv.

Manuducend

Geografisk sted: Slagelse
Jeden skrev:
Jeg har VT50 til at hænge på min væg. Den blev indviet igår aftes sammen med en ven med lidt bluray film.
Jeg vil ikke kalde mig ekspert indenfor området, men jeg synes selv jeg går en del op i det. Men jeg er så ovenud tilfreds med det. Det er et af de pæneste billeder jeg nogensinde har set. Og jeg kørte endda med thx profil og ikke en calibreret indstilling, som jeg også glæder mig til at prøve.
Desuden var jeg også lettet over hvor lydløst det var. Jeg er SÅ glad for det valg jeg tog. Jeg kan kun sige super SUPER tv.

Det tv må jeg have. Håber Rasmus snart får lavet testen færdig. Er det et 50", du har købt?

Bruger

Geografisk sted: Ã…rhus
PJ skrev:
Jeden skrev:

Det tv må jeg have. Håber Rasmus snart får lavet testen færdig. Er det et 50", du har købt?

Ja det er 50". Og godt nok er det smag og behag, men Panasonic har endelig formået at lave et fedt design

Manuducend

thoms skrev:
hej med jer - håber i kan hjælpe mig med mine lidt uforstående iagttagelser i elgiganten.

Mit problem er bare når jeg står som i dag i elgiganten og ser dem køre den samme scene fra en demo, så kører det bare mere flydende på ES 8005.... :o

Der kører i elgiganten, sikkert landet over, en demo med nogle højhuse med en masse glasfasader og nogle skibe osv. Når kameraet panorere forbi skibenes master eller flyver lodret ned mens der er fokus på højhusenes ruder, ja så kan jeg bare se at det ikke kører lige så flydende på VT50 som på Samsung (og LGs nye top model)

Jeg var også i el-giganten fornylig og havde dog kun adgang til alm. tv som kilde, men der kunne jeg ikke få et tilfredsstillende billed på Samsungs top model i LED ved at vælge blandt profilerne på det. LG´erne var lidt bedre men VT50 havde klart det bedste billed omend jeg observeret lidt problemer med panoreringerne men var på et niveau jeg formentlig godt kan leve med - ville dog gerne have set noget fodbold på det da det jo tit er en go "sladrehank" - mangler kun at se Sony' s 2 topmodeller i LED men indtil da har jeg lagt mig fast på VT50 :)

Entusiast

Geografisk sted: København
Husk nu at den latterlige Philips demo de insisterer på at bruge i de fleste Elgiganten butikker INTET siger om billedkvalitet - udelukkende frame interpolation, hvilket de fleste alligevel ender med at slå fra (specielt når TV'et skal bruges til sport).

Spekulant

jeg snakkede med en gut i Fona der selv havde et GT30 (mener det var navnet) og han sagde at tv2 logoet var brændt fast i hans skærm.

jeg troede det var forbi med det problem for længe siden, eller det bliver de ved at sige det er - men det lader ikke til det?

Super entusiast

Har jeg også på mit g20, det er dog ikke så slemt mere efter vi har fået flere kanaler;-) man skal virkelig kigge efter det nu for at se det
Ser man kun en kanal vil det komme. Men ved blandet brug er de ikke du problem

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: København
thoms skrev:
jeg snakkede med en gut i Fona der selv havde et GT30 (mener det var navnet) og han sagde at tv2 logoet var brændt fast i hans skærm.

jeg troede det var forbi med det problem for længe siden, eller det bliver de ved at sige det er - men det lader ikke til det?

Hvem er "de"? Vi har en artikel om emnet som stadig er aktuel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

Ny på siden

thoms skrev:

Mit Panasonic TX-P50VT30y har TV2 og TV2 NEWS nydeligt brændt ind.......... men jeg lægger ikke mærke til det mere. Ser det kun når skærmen er helt ensfarvet eller noget. Min egen fejl, lod mig falde i søvn til de 2 kanaler og det skulle man åbenbart ikke gøre med et nyt Plasma....... ved ikke om det kan optræde når først skærmen er kørt ind. Jeg havde Panasonic i røret og det var hvad der kunne ske............ men i alle de år jeg indtil nu har observeret skærme er der ikke noget der har kunne flytte min holdning fra plasma. Så må man tage de små finurligheder med, indbrænding og lysreflekser

Mvh Thomas

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 2 [ 23 indlæg ]
Gå til side - 1, 2 - Næste