Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skrme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afslre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes ogs lanceret i 2013. I 2013 handler det frst og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover ogs flere forbedringer p billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil ogs lancere deres frste OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er ogs integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Ny på siden

Geografisk sted: Danmark
Hej Flatpanels.dk

Har lige investeret i et Samsung UE55D8005 :) og er ikke helt sikker på hvor meget backlight bleeding og clouding der er acceptabelt i denne skærmstørrelse.

På mit TV er der i venstre side, på midten, backlight bleeding (tror jeg det hedder) og det ser desuden ud til, at selve alu rammen ikke er monteret 100% på midten i venstre side. D.v.s den ikke er ”presset” helt på plads. (mangler 1-2 mm.)

Da jeg flere steder her på siden har læst gl. poster om UE55D8005’s problemer med clouding og backlight bleed ville jeg hører hvor meget bleeding I ville tillade på et LED TV i denne størrelse! Det er jo åbenbart ikke noget man kan komme helt udenom eller?

Jeg ved godt dette spørgsmål er meget individuelt med kunne alligevel godt tænke mig at høre jeres mening om jeg skulle få det ombyttet eller om det ikke kan svare sig!

Ønsker ikke anbefalinger af andre TV, køb plasma, o.s.v.

Har oploadet et par billeder, taget med mit 5 år gl. Fuji :(( , som nogenlunde illustrerer intensiteten og området! (særligt de to filmscener)

TV’et er kalibreret iht. Flatpanels anbefalinger, firmware v. 1021.2 og billeder er taget i fuldstændig mørke! TV er købt i sWupti.com

http://imgbox.com/g/x3i2lCIoPe

På forhånd tak!

FlatPanne

Ny på siden

Jeg har selv et plasma tv, men jeg ville ikke accepterer det backlight bleeding der er i venstre side. Det er da MEGET tydeligt, selv ved film.

Ikke til den pris man betaler for tv'et.

Medlem

Efter min mening en klar bytter!
Når man tænker på hvor mange penge du har smidt for et tv så er det der slet ikke acceptabelt, og du vil blive meget træt af det på længere sigt, især om aftenen.

Udskriv emne
Svar på emne Side 1 af 1 [ 3 indlæg ]