Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Her er du: Startside - Debatforum - Andet
Forfatter Besked

Manuducend

Hej!

Jeg har ikke så meget forstand på teknik, så har et spørgsmål, hvilken type kabel er optimal til lyd?

Jeg har et Samsung D8005 tv og panasonic 310 som bluray-afspiller. Jeg vil gerne købe en soundbar, og ville spørge hvilken type kabelforbindelse, der er den bedste til lyd? Er det også HDMI eller er det kun aktuelt, når man har billede på?
Skal jeg så forbinde soundbaren til panasonic-afspilleren (som har to HDMI-porte), eller skal den forbindes til tv'et?

Mvh

Nikolaj

Branchemedlem

nikolaj86 skrev:
Hej!

Jeg har ikke så meget forstand på teknik, så har et spørgsmål, hvilken type kabel er optimal til lyd?

Jeg har et Samsung D8005 tv og panasonic 310 som bluray-afspiller. Jeg vil gerne købe en soundbar, og ville spørge hvilken type kabelforbindelse, der er den bedste til lyd? Er det også HDMI eller er det kun aktuelt, når man har billede på?
Skal jeg så forbinde soundbaren til panasonic-afspilleren (som har to HDMI-porte), eller skal den forbindes til tv'et?

Mvh

Nikolaj

Hvilke muligheder du har er forskelligt fra produkt til produkt. HDMI er teknisk set bedst i forbindelse med blu-ray, da det er den eneste måde du kan overføre HD lyd.

Manuducend

Okay, så det vil sige at eftersom jeg har 2 HDMI porte på min Panasonic 310, så kan jeg bruge den ene til billedet på tv'et og en anden til transmission af HD-lyd på en subwoofer?

Mvh

Nikolaj

Manuducend

Jeg mente ikke en subwoofer, men soundbar+subwoofer (eller hvad ens lydanlæg nu er)

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 4 indlæg ]