Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Ny på siden

Hej allesammen.

Jeg har en normal DVB-T zapper-boks fra Boxer TV, og har derudover ved siden af en gammel harddiskoptager.

Jeg har tilsluttet min zapper-boks til fjernsynet, og billedet er fint. Jeg tilslutter derefter harddiskoptageren til mit fjernsyn, og forsøger at optage et program (eksempelvis 6'eren) - men der kommer blot en sort skærm.

Hvad er grunden til dette? Kan det være HDCP kodningen?

Spekulant

Geografisk sted: Danmark
Du skal tilslutte optageren til DVB-T boksen
med et scartkabel og et til TVet
og indstille optageren på AV.

Eller et alm. antendekabel fra boks til optager til TV.

Senest rettet af lago9 14. nov 2011, 23:59, rettet i alt 1 gang.

Super entusiast

Forstår jeg det rigtigt... Antennen går ind i boksen og boksen tilslutter du fjernsynet med hdmi, scart eller lignende...
Derefter tilslutter du ved siden af en harddiskoptager til fjernsynet. Fjernsynet er selvfølgelig til at se optagelser på, men hvorfra skal harddiskoptageren optage? Har du sat en antenne i harddiskoptageren? Eller et output fra dvb-boksen?

Ny på siden

Jeg har nu tilsluttet min harddiskotpager til zapper boksen med scart stik - og så et HDMI kabel fra zapper-boksen og videre op til fjernsynet - men der kommer stadig sort skærm?

Det samme sker når jeg er ved mit andet fjernsyn, hvor jeg benytter mit modul i - og tilslutter harddiskoptageren med scart til fjernsynet. Kan sagtens optage licenskanaler, men den kommer med sort skærm på betalingskanaler fra Boxer. Nogen idé?

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 4 indlæg ]