Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Spekulant

hvad kan jeg forlange for det ..
det er 4 mdr gammelt og fejler absolut intet.

alt medfølger dog ikke kassen det kom i

Spekulant

duster skrev:
hvad kan jeg forlange for det ..
det er 4 mdr gammelt og fejler absolut intet.

alt medfølger dog ikke kassen det kom i

Der var en tilsvarende til salg på et andet dansk av forum for 10.000 kr (dette var godt nok højeste bud over 10.000 kr.)

Men set i lyset af de nye modeller der kommer her fra marts og frem til maj, er det nok efterhånden max prisen. Men prøv dba der kan man være heldig.

Interessent

hvor befinder det sig?

Super entusiast

Nyprisen idag er 17.000 hos de billige og 19.000 hos de dyre, så hvis det er i perfekt stand burde et 4 måneder gammelt tv kunne give 11 - 12.000

Spekulant

det var godt nok ikke meget .. noget af et tab på kun 4 mdr ...

kronholm det står på als ved sønderborg

Bruger

Da modellen var på sit højeste kunne man købe den til kr. 15000 i elmutanten...lige nu kan du købe E-modellen til kr. 14000 fra ny...

Spekulant

Hvorfor vil du sælge den? Spørger, fordi jeg selv overvejer at købe VT50-modellen og derfor er lidt nysgerrig på, hvad du ikke har været tilfreds med ved netop den model :)

PS: kan nogen oplyse mig om foskellen på E- og Y-modellen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: København
duster skrev:
det var godt nok ikke meget .. noget af et tab på kun 4 mdr ...

Det øjeblik du forlader butikken er dit produkt 10% mindre værd i gensalg. Hvad ville du - hånden på hjertet - selv betale for et brugt TV?

Spekulant

den eneste grund til evt at sælge det er for at prøve deres led tv istedet for .. og hånden på hjertet man vil self give så lidt som muligt meen at smide 5000 væk på 4 mdr er måske lige i overkanten .. så godt er deres led tv garanteret ikke

Medlem

Hvis du har været heldig at få et eksemplar, der intet fejler, dvs ikke er plaget af langvarig retention, så kan jeg ikke se nogen fordel i at udskifte det. Jeg skiftede til WT50, men kun fordi mit VT50 var helt håbløst mht retention.

Super entusiast

Geografisk sted: Valby, Kbh
zappedronningen skrev:
Hvis du har været heldig at få et eksemplar, der intet fejler, dvs ikke er plaget af langvarig retention, så kan jeg ikke se nogen fordel i at udskifte det. Jeg skiftede til WT50, men kun fordi mit VT50 var helt håbløst mht retention.

Jeg kunne ikke være mere enig.

Med tanke på, hvor fremragende VT50 performer – sammenlignet med enhver anden LCD-skærm – lyder det ikke videre troværdigt, at man måtte ønske at "prøve deres LED".

Frem for alt lyder det ikke særlig gennemtænkt.

Interessent

Hvordan oplever du skiftet Zappedronning? Fordele og ulemper, hvordan synes du panelet i WT yder/opfører sig? :)

Medlem

Man kan godt få et ret naturligt og behageligt billed ud af det, hvis man skynder sig at slå væk fra den selvlysende normalindstilling man mødes med første gang, man tænder tv'et. Jeg skal ikke kunne sige, om målinger vil vise, at det er helt skævt, men så længe jeg synes, det ser naturligt ud, gør det ikke så meget. Jeg synes ihvertfald ikke det ser så "fladt" og kunstigt ud, som det Sony HX720, jeg først købte. Der hvor jeg synes, den største forskel i forhold til VT50 er, er i naturudsendelser, hvor især græs og træer ser "forkert" ud uden jeg helt kan sætte fingeren på, hvad der er galt. Måske er det bare mine indstillinger, der ikke er optimale.

Største ulempe for mig er den spejlblanke skærm, der i dagtimerne giver mange refleksioner trods lukkede persienner. Jeg er heller ikke imponeret over sortniveauet om aftenen (har altid haft alt lys slukket), men det hjalp meget at få lys op bag skærmen. Baglyskontrollen er ikke for god. Den "overreagerer" på f.eks logoer, så det er ikke kun på plasmaskærme kanal 6 logoet volder mig problemer. Desuden er funktionen slet ikke tilgængelig i flere af indstillingerne.
Derudover er der et par småting som ujævnt lys/skygger langs især øverste kant ved lys skærm (der er billeder af det i ejertråden på AVForums). Ikke det store problem, da det primært ses i reklamer. Men pinligt for en topmodel. Dog vist kun på 55" udgaven, det ses. Reklamer med hvid baggrund kan også se ret grumsede/beskidte ud.

Største fordel er selvfølgelig, at tv'et kan tåle at blive brugt, hvilket mit VT50 ikke kunne. DFC, blæsere og buzzing savner jeg heller ikke. Ikke at mit var slemt mht buzzing.

Interessent

Ja, okay. Altså alt i alt en lidt blandet fornøjelse.
Du har ikke oplevet problemer med at billedet ligesom bliver strukket i siderne og står mest klart i midten ved panorering f.eks.?

Sortniveauet er jo en af ulemperne ved IPS panelet som der sidder i WT kontra VA som så har lidt dårligere betragtningsvinkler.

Tjae, der går nok lidt endnu inden der kommer skærme uden (alt for) mange kompromisser.

Jeg er ellers meget begejstret for Panasonic men må nok erkende at Samsung, Sony og Sharp er blevet ret skarpe konkurrenter efterhånden, ihvertfald hvad min næste skærm angår.

Medlem

Nej jeg har ikke lagt mærke til problemer med panoreringer. Ikke værre end VT50, der også kunne blive sløret/miste fokus og så oveni havde DFC. Men ja lidt en blandet fornøjelse. Hvor det primært er den alt for blanke skærm, der generer mig. Anmelderne er heller ikke enige. Enkelte er meget begejstrede andre lidt lunkne, dog havde den høje intropris vist en del at sige der. De fleste i ejertråden på AVForums er tilfredse og forstår ikke anmeldernes kritik.

Bruger

Hva skal du have istedet??
Spørger fordi jeg står med et vt30 50" og søger et 55"

Interessent

bromberg skrev:
Hva skal du have istedet??
Spørger fordi jeg står med et vt30 50" og søger et 55"

Det står i tråden.

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 17 indlæg ]