Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Anmeldelsen af Canal Digitals HD Entertain Center-boks er nu online. HD Entertain Center kommer med 500GB harddisk, optagelsesfunktioner, remote recording, Canal Digital GO-filmudlejningstjeneste mm.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1329921924

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)

Manuducend
Brugeravatar

Geografisk sted: Haslev
Jeg har haft boxen siden den kom på markedet og er rigtig godt tilfreds.
DOG, virker fjernoptagelse og tilgang fra i-devices ikke med min helt nye router fra TDC.
Som jeg har fået forklaret, efter at have rodet med det længe, understøtter Homebox ikke multicast, hvorfor disse features ikke kan benyttes.
Er der nogen som står i samme situation - og har løst problemet?
mvh.
Niels

Spekulant

Niels Johansen skrev:
Jeg har haft boxen siden den kom på markedet og er rigtig godt tilfreds.
DOG, virker fjernoptagelse og tilgang fra i-devices ikke med min helt nye router fra TDC.
Som jeg har fået forklaret, efter at have rodet med det længe, understøtter Homebox ikke multicast, hvorfor disse features ikke kan benyttes.
Er der nogen som står i samme situation - og har løst problemet?
mvh.
Niels

Hvad med at købe et andet, billigt access point og bruge dette til dit wireless i stedet for homeskod? Jeg har også en TDC adsl, men valgte med vilje en business da deres home løsning stinker. Alt virker hos mig.

Manuducend
Brugeravatar

Et andet acces?
Kan man smide sådan et op ved siden af det eksisterende? Eller skifter man den helt nye boks ud?
Business? Er det en opgradering af homebox? Er det dyrt?

Manuducend
Brugeravatar

Prøver at rulle i den lokale pusher for at se om der er noget jeg kan bruge.

Manuducend
Brugeravatar

Tilbage fra Computer City med helt ny d-link router.......

Og næh, den kan heller ikke! Manden (chefen i bixen) kunne ikke garantere skidtet kunne det ønskede - og det fik han jo så ret i.

Ved at være liiiidt træt af elektronik O_O

Ny på siden

Hvad er egentligt boksens korrekte navn - jeg tænker på dem der fx benytter Logitech Harmony fjernbetjeninger? Virker boksen overhovedet med en Harmony?

Manuducend
Brugeravatar

HD PVR 5720 SX fra Advanced Digital Broadcast.
Og den virker fint med min mindste harmony - tror den hedder 525.
Men jeg var nødt til at "lære" den de fleste ting, det tager lidt tid.

Manuducend

Er der nogen der kender ADB-5723CX (samme firma), der skulle have 2 DVB-C tunere og harddisk på 500GB med option op til 2TB samt tilslutning til extern hukommelse ???

Ny på siden

Jeg læste et sted, at man med den nye boks fra Canal Digital eksempelvis kan springe ni minutter ind i en optagelse, ved ganske enkelt at trykke på knappen "9".
Min nuværende Sagem HD-boks fra helvede, kan kun springe 10 minutter, og ikke et selvvalgt interval.
Kan den nye HD Entertain Center og springe fx tre minutter, ved at trykke på knappen "3"?
Det ville jo gøre det lidt mere interessant at se reklamekanaler

Spekulant

Geografisk sted: Ølstykke
Nogen der ved om man kan via USB stikket, kan koble en extern HDD på til ekstra lagerplads, hvis man har brug for mere end de 500GB?

Ny på siden

Kan man med denne box se de gratis kanaler på Astra eller gælder samme nye stupide tiltag som med HD boksene at den er låst til Thor satelitten?

Manuducend

Har også den "gamle" HD Sagem box fra Helvede....det værste møg når det gælder betjening. F.eks. kan man kun optaget noget via EPG såfremt boxen er tændt og står på den kanal man skal optage på. Hvis man glemmer at tænde boxen eller slå over på den kanal man vil optage fra, er optagelsen gået tabt.
Noget rigtig møg ;;) som ofte koster mig optagelser.

Gør den nye box det på samme måde eller tænder den selv og i øvrigt slå over på den kanal man vil optage fra?

Super entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: N.Sjælland
Pede2970 skrev:
Har også den "gamle" HD Sagem box fra Helvede....det værste møg når det gælder betjening. F.eks. kan man kun optaget noget via EPG såfremt boxen er tændt og står på den kanal man skal optage på. Hvis man glemmer at tænde boxen eller slå over på den kanal man vil optage fra, er optagelsen gået tabt.

Gør den nye box det på samme måde eller tænder den selv og i øvrigt slå over på den kanal man vil optage fra?

Det gør din nuværende boks allerede, så den må da være meget "syg".

Dali Mentor 6 / Mentor Vokal
KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Manuducend

"Mig selv"
Har du den nye box da? eller bare samme problem med en box du ikke skriver hvad er for en 8)

Super entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: N.Sjælland
Pede2970 skrev:
"Mig selv"
Har du den nye box da? eller bare samme problem med en box du ikke skriver hvad er for en 8)

Jeg har den gamle HDD boks, og den kan alt det, du beskriver din ikke kan.

Dali Mentor 6 / Mentor Vokal
KEF TDM34DS
B&W sub 650
Stereo setup
Holfi Power 150
Holfi Pre 5.1 vcs
Holfi Xenia CD
B&W 802 matrix s3

Site Admin
Brugeravatar

isteen skrev:
Jeg læste et sted, at man med den nye boks fra Canal Digital eksempelvis kan springe ni minutter ind i en optagelse, ved ganske enkelt at trykke på knappen "9".
Min nuværende Sagem HD-boks fra helvede, kan kun springe 10 minutter, og ikke et selvvalgt interval.
Kan den nye HD Entertain Center og springe fx tre minutter, ved at trykke på knappen "3"?
Det ville jo gøre det lidt mere interessant at se reklamekanaler

Ja, det kan man. Og det fungerer ret fint og hurtigt.

Site Admin
Brugeravatar

MGPdevil skrev:
Kan man med denne box se de gratis kanaler på Astra eller gælder samme nye stupide tiltag som med HD boksene at den er låst til Thor satelitten?

Den er låst - hvert fald som udgangspunkt. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at åbne den til andre satellitter.

Site Admin
Brugeravatar

Pede2970 skrev:

Det burde den gamle nu også gøre.

Men jeg oplevede absolut ingen problemer mht. optagelser. Det hele kørte som smurt, både via EPG, record-knappen, remote-optagelse og selvom den stod i stand-by.

Ny på siden

Rasmus Larsen skrev:
MGPdevil skrev:

Den er låst - hvert fald som udgangspunkt. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at åbne den til andre satellitter.

Hej Rasmus.

Tusind tak for svaret. Ærgeligt de er begyndt at låse deres boxe nu, men så må jeg overveje et CA-modul til tv'et eller en Deambox eller lignende istedet.

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 2 [ 27 indlæg ]
Gå til side - 1, 2 - Næste