| Forfatter |
Besked |
NemliJa
Medlem
|
: 23. jun 2011, 11:22 |
|
|
Jeg har sendt en mail til SHarp, og spurgt om det med sortering af kanalerne, og så må vi se, hvad de svarer. Jeg brugte flere timer i aftes og i nat til at få det til at fungere - desværre uden held. Jeg tror, at det er en lille svipser i firmwaren, som skal rettes til 
|
|
|
|
 |
MP
Ny på siden
|
: 23. jun 2011, 11:45 |
|
|
Hej. Jeg har også i går  købt et Sharp 46LE831S hos GECO.dk og søger nu på et vægbeslag, som er godt til dette fjernsyn. Er der nogen typer der bedre end andre, eller hvad skal man købe ?
|
|
|
|
 |
NemliJa
Medlem
|
: 23. jun 2011, 11:56 |
|
|
MP skrev: Hej. Jeg har også i går  købt et Sharp 46LE831S hos GECO.dk og søger nu på et vægbeslag, som er godt til dette fjernsyn. Er der nogen typer der bedre end andre, eller hvad skal man købe ?
Både harald-nyborg, elgiganten og bilka har nogle fornuftige nogen. Bare sørg for, at bæreevnen er stor nok, og at beslagdiagonalen passer.
|
|
|
|
 |
Mysen
Super entusiast
|
: 23. jun 2011, 14:05 |
|
|
MP skrev: Hej. Jeg har også i går  købt et Sharp 46LE831S hos GECO.dk og søger nu på et vægbeslag, som er godt til dette fjernsyn. Er der nogen typer der bedre end andre, eller hvad skal man købe ?
Det er et tyndt tv, så den vil tage sig bedst på væggen med et beslag der får den helt ind.
http://www.whatisvesa.com/index.php?opt ... 2&Itemid=5
Pricerunner og google er gode sider at lede. Bare søg på "vægbeslag" og "slim"
_________________ Mangler hifi... - og penge til hifi!
|
|
|
|
 |
Agerley
Spekulant
|
: 23. jun 2011, 14:20 |
|
Tilmeldt: 3. jan 2011, 14:39 Indlæg: 25 Geografisk sted: Sønderjylland
|
Jeg kan se hvis man trykker på linket til pricerunner så har 40" og 46" den samme pris, er dette rigtigt eller en fejl, for så må man da sige man får et godt tv, når man vælger 46"
For synes ikke det fremgår at elgiganten kører tilbud på 46"
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1308735729
Senest rettet af Agerley 23. jun 2011, 14:22, rettet i alt 1 gang.
|
|
|
|
 |
Kaabrejner
Spekulant
|
: 23. jun 2011, 14:21 |
|
|
|
Panasonic g30 46" vs Sharp le831s 46" til gaming.. ? billedkvalitiet, og bevægelse kommer i første række.
god sort niveau og farver er også højt prioriteret.
Pris urelevant.
Senest rettet af Kaabrejner 23. jun 2011, 15:15, rettet i alt 1 gang.
|
|
|
|
 |
Torben Rasmussen
Moderator
|
: 23. jun 2011, 14:39 |
|
Tilmeldt: 26. sep 2005, 11:25 Indlæg: 15372 Geografisk sted: København
|
De helt tynde beslag kan også fås her:
http://www.av-cables.dk/vaegbeslag_37_63_308_da/
Jeg påtænker selv at prøve deres 0.8 cm ultra-slim til et LE820. Der sidder dog en del ventilationshuller på bagsiden af TV'et, som måske kunne give problemer når afstanden bliver for lille. I så fald vil deres 2.2 cm beslag nok være bedre egnet.
|
 |
Bassemand00
Spekulant
|
: 23. jun 2011, 14:54 |
|
|
Er det et godt tv til Spil og film fra ps3 og almindlig tv kanaler ? 
|
|
|
|
 |
Kaabrejner
Spekulant
|
: 23. jun 2011, 17:04 |
|
|
|
nogle som har oplevet problemer med de såkaldte "overdrive slør" ?
|
|
|
|
 |
KristofferA
Interessent
|
: 23. jun 2011, 17:40 |
|
|
|
Det lyder næsten som om at denne giver bedre billedekvalitet end Samsung D8000.
Bla. bedre shadowdetail?
|
|
|
|
 |
JesperKeller
Interessent
|
: 23. jun 2011, 19:22 |
|
|
|
Hej Rasmus
Lækker test af Sharps nye lækre skærm!
Har ikke gået så meget op i Sharp, da de aldrig rigtig har sagt mig noget, men noget siger mig at de er på vej ind på det danske marked! Elgiganten kører hvertfald stor kampagne sammen med U21.
Men kan ikke se hvordan Quattron, i 2010 kunne vinde en præmie for innovativ tv-teknologi, da LG's LED-IOP tydeligvis klarede sig bedre?
MÃ¥ske har du noget input til dette.
På forhånd tak.
Jesper Keller
|
|
|
|
 |
JesperKeller
Interessent
|
: 23. jun 2011, 19:24 |
|
|
Bassemand00 skrev: Er det et godt tv til Spil og film fra ps3 og almindlig tv kanaler ? 
Hej Bassemand
Det er en rigtig godt TV. Sharp blev sidste år anmelder rost for deres 2010 model: LE820.
Til spil og film på Playstation 3, vil jeg hvertfald mene du får et fantastisk godt tv. Også det at den nu har fået 3D, som også vil være værd at lege lidt med!
Held og lykke
Jesper Keller
|
|
|
|
 |
NemliJa
Medlem
|
: 23. jun 2011, 19:52 |
|
|
JesperKeller skrev: Hej Rasmus
Lækker test af Sharps nye lækre skærm!
Har ikke gået så meget op i Sharp, da de aldrig rigtig har sagt mig noget, men noget siger mig at de er på vej ind på det danske marked! Elgiganten kører hvertfald stor kampagne sammen med U21.
Men kan ikke se hvordan Quattron, i 2010 kunne vinde en præmie for innovativ tv-teknologi, da LG's LED-IOP tydeligvis klarede sig bedre?
MÃ¥ske har du noget input til dette.
På forhånd tak.
Jesper Keller
Sharp har været på det danske marked i utallige år - det er bare ikke et særligt kendt mærke ift. Samsung, Sony etc.
At Sharp har fået EISA-prisen frem for LG skyldes, at den ekstra, gule sub-pixel er noget nyt, en ny innovation, som ikke er set tidligere. LG's IOP er ikke noget nyt, men derimod en vidreudvikling / forbedring af eksisterende Full LED med local dimming.
|
|
|
|
 |
NemliJa
Medlem
|
: 23. jun 2011, 23:34 |
|
|
|
Tænkte lige over; Når du tager billede af lysgennemfald til visualisering af ujævnt lys, hvilken lukkertid og eksponering / blænde bruger du så, og hvorfor?
|
|
|
|
 |
Torben Rasmussen
Moderator
|
: 24. jun 2011, 08:28 |
|
|
|
Så længe TV'et er i fokus, så er blænden vel ret ligegyldig. Det er en plan flade, så fokusplanet ligger dér du ser den lille lysende prik på skærmen.
Der er benyttet:
Lukketid på 1/4 sekund
Blændetal på 5.6
Fokallængde på 18 mm
skudt ved ISO800.
Der sigtes efter at vise TV'et på en sort baggrund. Hvis vi skruer op for lukketiden, så begynder baggrunden at blive grå i stedet og den plet vi bruger til fokusering begynder at flyde ud. Da lokalet er mørklagt, så kan vi med god tilnærmelse sige, at det man selv oplever er komplet mørke, så den sorte baggrundsfarve på væggen er ikke et udtryk for undereksponering.
|
 |
NemliJa
Medlem
|
: 24. jun 2011, 09:42 |
|
|
yakken skrev: Så længe TV'et er i fokus, så er blænden vel ret ligegyldig. Det er en plan flade, så fokusplanet ligger dér du ser den lille lysende prik på skærmen.
Der er benyttet: Lukketid på 1/4 sekund Blændetal på 5.6 Fokallængde på 18 mm skudt ved ISO800.
Der sigtes efter at vise TV'et på en sort baggrund. Hvis vi skruer op for lukketiden, så begynder baggrunden at blive grå i stedet og den plet vi bruger til fokusering begynder at flyde ud. Da lokalet er mørklagt, så kan vi med god tilnærmelse sige, at det man selv oplever er komplet mørke, så den sorte baggrundsfarve på væggen er ikke et udtryk for undereksponering.
Blænden er jo et udtryk for, hvor meget lys, der lukkes ind - eller hvor meget objektivets "lukker" åbner sig, og derfor er det slet ikke ligegyldigt. Fokus kan klares manuelt - både med og uden prik på skærmen.
Jeg spørger fordi jeg tog et billede af mit tv i aftes med en eksponering på 8 sekunder, blænde 2,8, fokuslængde 8,2, og det billede er i hvert fald ikke god reklame for jævn lysfordeling, for det ligner en tusmørkehimmel med masser af lysende skyer og striber - hehe
P.S: Til dem der ikke ved bedre; Et kamera med en lukkertid på 8 sekunder opfanger mere lys, end øjet er istand til, og derfor er en test af ujævnt lys opfanget over 8 sekunder urepresentativt og misvisende.
|
|
|
|
 |
Torben Rasmussen
Moderator
|
: 24. jun 2011, 10:14 |
|
|
|
Jo, i det her tilfælde er blænden ikke vigtig, da du jo bare kan justere på lukketiden for at få den lysmængde du er ude efter. Blænden har noget at skulle have sagt hvis vi var ude efter dybde i billedet, men det er ikke tilfældet her.
Lukketiden er desuden linket til din ISO-værdi og da vi kører ved en relativ høj værdi her, så er der ikke behov for lukketider på flere sekunder.
For at undgå at skulle skyde 10 billeder for at fintune fokus, så bruger vi en lille lysende plet på skærmen.
Uanset hvad, så vil du dog altid få (over-)eksponeret dit billede, når man gør som du har gjort. Det kan være OK hvis man partout VIL finde fejl på skærmen (for det vil der være på de fleste), men i vores tilfælde er vi ude efter at vise hvordan TV'et performer nogenlunde realistisk.
|
 |
NemliJa
Medlem
|
: 24. jun 2011, 11:59 |
|
|
yakken skrev: Jo, i det her tilfælde er blænden ikke vigtig, da du jo bare kan justere på lukketiden for at få den lysmængde du er ude efter. Blænden har noget at skulle have sagt hvis vi var ude efter dybde i billedet, men det er ikke tilfældet her.
Dét kan vi så diskutere, indtil solen står op i vest og går ned i øst
Noget andet: Jeg har fået en tilbagemelding fra Sharp idag, og til det med om der medfølger 3D briller er svaret:
Ved køb af dette TV i 46" i Elgiganten under U21 kampangen er det rigtigt, at der medfølger 1 sæt 3D briller. Jeg har personligt sendt briller til Elgigantens butikker i Tilst, Viby og Aalborg, så har du købt TV'et i en af de 3 butikker, kan du henvender dig der og få dem udleveret.
Svaret på det med sortering af kanaler er:
Jeg skal prøve at undersøge om den ikke kan klares med en SW opdatering. Det buder kunne lade sig gøre!
Så dermed er dét afklaret!
|
|
|
|
 |
KristofferA
Interessent
|
: 24. jun 2011, 13:19 |
|
|
Kaabrejner skrev: nogle som har oplevet problemer med de såkaldte "overdrive slør" ?
Ja det virker jo som det eneste der kan holde billedekvaliteten lidt tilbage...
|
|
|
|
 |
Jam1978
Spekulant
|
: 24. jun 2011, 13:52 |
|
|
|
Jeg modtog briller med posten idag :-)
og det virker virkelig godt :-) det er den nye model som oplades via USB.
hade bestilt 1 extre par som jeg hade håbe de hade send med, nu håber jeg de har dem i butikken til mig.
|
|
|
|
 |
|