I FlatpanelsDKs store fødselsdagskonkurrence kan du vinde det spritnye Sony W905 tv. Svar rigtigt på et nyt spørgsmål hver dag og forøg dine vinderchancer!
Det er dine licenskroner det handler om! Den uofficielle DR NU app til Samsung og LGs Smart TV blokeres af DR. Er det et udtryk for et DR, der ikke følger udviklingen? Deltag i debatten.
Der bliver tale om meget mere end en spilkonsol og Microsoft præsenterer den som "det ultimative alt-i-ét hjemmeunderholdningssystem", der samler spil, tv, film, musik, sport og Skype. Xbox One lander senere på året.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Tilbudsjagten er et simpelt koncept. Hver uge finder vi de bedste tilbud på fladskærms-tv og tilbehør i samarbejde med jer brugere. Alle tilbuddene samles her i Tilbudsjagten. Vær med!
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Interessent

Nu kan jeg se at debatten kører på avforum om mat eller glas skærm giver det bedste billede. Min stue har mange vinduer så jeg tror jeg vælger en mat skærm, men har LCD skærme med glas skærm generelt et bedre billede? :o

Højere kontrast?
Jeg synes godt jeg kan se forskel, men jeg ved ikke hvad jeg foretrækker. Hvad siger I?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Når man taler om "kontrastglas", så er det faktisk ikke et boost af kontrast, men derimod en reduktion af reflektioner man taler om. Ved at minimere reflektioner, så ødelægger du ikke den kontrast skærmen eller har idet reflekteret lys vil forstyrre din opfattelse af farverne.

Når skærmen derudover er kalibreret, så vises farverne forhåbentlig ligesom andre skærme uden samme frontglas. Du kompenserer for eventuelle artefakter, som glasset måtte introducere, når du justerer skærmen ind.

Selve kalibreringen vil dog være påvirket af den mængde lys som glasskærmen indfanger fra omgivelserne, så man kan argumentere for, at din kalibrering kun er gyldig under samme lysforhold, som den blev udført under, men det er jo ikke anderledes end normalt. Ethvert lysindfald og reflektion på enhver skærm vil ødelægge farvegengivelsen i en eller anden grad.

Kører denne diskussion ikke allerede i en anden tråd herinde?

Entusiast

Geografisk sted: Randers
yakken skrev:
Kører denne diskussion ikke allerede i en anden tråd herinde?

Jo, denne tråd var om omtrent det samme: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=18444

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 3 indlæg ]