Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Spar Konge
#95545
Købte NX800 for 10 dage siden. Lækkert og flot TV - lever helt op til forventningerne, men det knager som en i helvede...
Når det er tændt knager det og sige mærkelige plactic lyde. Når det er slukket står det længe og gir sig, det er bare træls at høre på - er der nogen der har oplevet dette??
Af Tramm
#95578
Jeg oplevede det med mit Samsung F86.
Agtigt at tv'et gav en "knald". Jeg ringede til Samsungs kundeservice, og de sagde at der ikke var noget at gøre ved det.

Mit bud er at konstruktionen simpelthen er for dårligt lavet. Varmen fra et tv burde ikke få plastikken til at give sig så meget at det larmer.

Men hvis det gør det i vildskab, så prøv at hør forhandleren og sig at det ikke lever op til forventningerne. Efter min mening bør de endten sende det til reparation (hvis det overhovedet hjælper) eller prøve med en anden model.
Af maskus
#95740
Tramm skrev:Jeg oplevede det med mit Samsung F86.
Agtigt at tv'et gav en "knald". Jeg ringede til Samsungs kundeservice, og de sagde at der ikke var noget at gøre ved det.

Mit bud er at konstruktionen simpelthen er for dårligt lavet. Varmen fra et tv burde ikke få plastikken til at give sig så meget at det larmer.

Men hvis det gør det i vildskab, så prøv at hør forhandleren og sig at det ikke lever op til forventningerne. Efter min mening bør de endten sende det til reparation (hvis det overhovedet hjælper) eller prøve med en anden model.
Jeg oplever også ekstreme knæklyde på vores køkken-tv, et Samsung B455 26". Knæklydene er ekstrem høje og jeg mistænkte først fjernsynets ophæng i Vogels-beslaget; men er nu ret overbevist om, at lyden kommer fra samlingerne i plastikken. Lyden opstår ligeledes som i dit tilfælde. Jeg har ikke gjort noget ved det, selvom jeg har købt det i Bilka og formentlig kunne snakke med dem om det. Jeg har opfattelsen af, at sådan er det bare. Men med dit NX800 som er væsentlig dyrere ville jeg helt sikkert snakke med Sony om det - Mail dem så har du evt. mailkorrespondence som kvittering.
Af telum
#95743
Mit gamle crt sony gjorde det også i starten. Jeg vred simpelthen lidt i det så det knagede og bragede (så kom det ligesom af med det). Derefter begyndte det at knage mindre og i dag (mange år senere) siger det stort set aldrig noget.
Af SLL
#95779
Det Samusung B755 jeg havde + mit nuværende gamle 32" Philips CRT TV gør det også. Nogen gange et rimeligt brag. Dog er det sjældent det sker :-)

SLL
Af Gforce82
#95784
Jeg har lige købt NX700 i 46". Jeg oplever det samme med korte knage lyde. Jeg har prøvet at vride forsigtigt i skærmen, som jeg har monteret på væggen. Jeg synes allerede det har hjulpet. Jeg regner med at det med tiden sætter sig helt, så jeg uforstyrret kan nyde det super fede billede og flotte design. Sony lever igen op til mine forventninger!
Senest rettet af Gforce82 3. apr 2010, 10:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95786
Det er ret normalt med formstøbt plastic, som opvarmes. Mit gamle Beovision gør det samme hvis solen får lov at skinne på det, og det er trods alt 10 år gammelt efterhånden.
Af calletv
#95793
Mit B&O MX7000 fra 1996 har også gjort det med pænt lange mellemrum. Det er nogle år siden det sidst gjorde det.
Af tarok
#95831
calletv skrev:Mit B&O MX7000 fra 1996 har også gjort det med pænt lange mellemrum. Det er nogle år siden det sidst gjorde det.
Mit B&O MX7000 har _aldrig_ gjort det - men det står hverken i solen eller nær varmekilde, så det er sikkert her problemet skal søges! Jeg har dog kun haft MX7000 inden for de sidste år - havde tidligere MX6000, heller ingen problemer her.
Af xcardman
#95835
Jeg havde et loewe crt tv og det kunne give nogle knald fra sig, som en action film ikke kunne gøre meget bedre. Men mest om sommeren
alle mine fladskærm har jeg aldrig haft problemer med
heller ikke en sony 40w3000 eller min den lille 32 sony w5500.
Af SLL
#95852
xcardman skrev:Jeg havde et loewe crt tv og det kunne give nogle knald fra sig, som en action film ikke kunne gøre meget bedre.
:D haha... ja, chok effekten er rimelig stor nogen gange ;)

SLL
Af TigerShark
#96749
Jeg har haft mit 40" NX800 i knap 3 uger og det knagede også helt vildt i starten. Det hjalp dog da jeg vred lidt i det. Det er vægophængt så jeg tror det har en del af skylden. Men det virker som om det bare skulle vrides lidt i. Efter jeg gjorde det siger det ikke ret meget mere...
Af agnerbo
#96761
Hej

Mit EX700 larmede også og det var også vægophængt. Jeg havde købt det i et sony center og har fået det byttet til et nyt for 10 dage siden og dette knager også, men denne gang har jeg valgt ikke at hænge det op på væggen. Det knager ikke så meget som det "Gamle".

Sony har vist lavet et mandags produkt denne gang :(