I FlatpanelsDKs store fødselsdagskonkurrence kan du vinde det spritnye Sony W905 tv. Svar rigtigt på et nyt spørgsmål hver dag og forøg dine vinderchancer!
Det er dine licenskroner det handler om! Den uofficielle DR NU app til Samsung og LGs Smart TV blokeres af DR. Er det et udtryk for et DR, der ikke følger udviklingen? Deltag i debatten.
Der bliver tale om meget mere end en spilkonsol og Microsoft præsenterer den som "det ultimative alt-i-ét hjemmeunderholdningssystem", der samler spil, tv, film, musik, sport og Skype. Xbox One lander senere på året.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Tilbudsjagten er et simpelt koncept. Hver uge finder vi de bedste tilbud på fladskærms-tv og tilbehør i samarbejde med jer brugere. Alle tilbuddene samles her i Tilbudsjagten. Vær med!
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Anmeldelsen af NEC EA231WMi er nu online. EA231WMi er baseret på et IPS panel og kommer med Full HD opløsning i 23".
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1265096906

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)

Super entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: Ã…rhus
Voldlækker skærm, *men* er den nu virkeligt de ekstra penge værd ift. Dell 2209WA?
Opløsningen er 1920x1080 mod 2209WAs 1680x1050. Det er 240x30 pixels mere, eller ca. 4% mere plads. Billedkvaliteten er stort set ens.

Det man får "yderligere" er DisplayPort indgang (lidt ubrugeligt lige nu), samt at man uden problemer kan tilslutte f.eks. en BD player, da billedformatet ikke skal skaleres.

Priserne er hhv. ca. kr. 2700 for EA231WMi og ca. kr. 1800 for 229WA hos DustinHome. Man betaler altså næsten 1000 kroner mere for 1 ekstra tomme og 4% større billedareal, samt et par features, der måske er lidt ligegyldige ved en monitor.

Site Admin
Brugeravatar

Ja, det er en super lækker skærm.

Du har ret mht. sammenligningen. Jeg havde dog selv lidt problemer med at finde ud af om jeg skulle læne mig mest op ad 2209WA eller U2410 i sammenligningerne. U2410 har jo trods alt "næsten" samme opløsning, men naturligvis også en del flere indgange. I den sammeligning er EA231WMi noget billigere, men man kan savne en HDMI indgang.

Personligt er jeg dog ret glad for den høje opløsning - ligesom jeg også er ret glad for skridtet op over 1920x1080.

Super entusiast

Ser ud til at være en god skærm, og nu har vi jo også lige lært i DRs Kontant, at man ikke skal handle hos Dell :)

Ny på siden

Hvordan er skærmen med hensyn til tekstbehandling? Jeg har læst at en del IPS-skærme har en overfladebehandling der gør tekst "grumset" ... Hvordan er det med denne?

Jeg er universitetstuderende, så skærmen skal være god nok til at jeg kan arbejde på den (stort set i form av tekst/programmering o.l.) i længere tid uden at få ondt i hovedet... (Men samtidig vil jeg gerne have en skærm der er god til film/billeder/en smule spil, derfor IPS frem for TN ;) )

Spekulant

Har skærmen, og jeg synes personligt at tekst fremstår knivskarpt på skærmen, og den ligger ikke på den lade side med hverken grafisk arbejde eller film, så det er en skærm jeg godt kan anbefale.

Site Admin
Brugeravatar

tr-ab skrev:
Hvordan er skærmen med hensyn til tekstbehandling? Jeg har læst at en del IPS-skærme har en overfladebehandling der gør tekst "grumset" ... Hvordan er det med denne?

Jeg er universitetstuderende, så skærmen skal være god nok til at jeg kan arbejde på den (stort set i form av tekst/programmering o.l.) i længere tid uden at få ondt i hovedet... (Men samtidig vil jeg gerne have en skærm der er god til film/billeder/en smule spil, derfor IPS frem for TN ;) )

Den har samme overfladebehandling. Nogen synes denne kan virke lidt grumset, men det er vist meget individuelt. Personligt generer det mig ikke. Jeg arbejder selv foran både IPS og PVA skærme, og blandt andet U2410 bruger jeg meget tid foran uden problemer.

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 7 indlæg ]