Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du støj på dit B850/B855 ?

Af kinoha
#83419
Jeg ved godt at der har været mange, rigtig mange, indlæg om støjproblemer på ovennævnte - nogen har dem, andre har ikke -
men jeg syntes det er svært at få overblik over hvor mange der har været heldige og hvor mange der har været uheldige.
Så ejere/tidligere ejere af et af ovennævnte - gi' jeres stemme her :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#83421
Fint overblik. Jeg har bidraget til afstemningen med et B855, som en bekendt har.

Må jeg foreslå, at du får nævnt denne tråd/"overblik" i alle de andre tråde omkring støjproblemerne. På den måde får du samlet de pårørte folk rundt omkring.
Af kinoha
#83425
Rasmus Larsen skrev:Fint overblik. Jeg har bidraget til afstemningen med et B855, som en bekendt har.

Må jeg foreslå, at du får nævnt denne tråd/"overblik" i alle de andre tråde omkring støjproblemerne. På den måde får du samlet de pårørte folk rundt omkring.
Hej Rasmus.
Ja, jeg håber det kan give et lille overblik for alle - også os der overvejer at købe....
Jeg sidder på job lige nu, så det med at henvise til denne afstemning i alle de andre tråde (der er godt nok mange), må desværre vente lidt.
Af Namnam
#83440
Man burde samle alle links vedr. dette støj problem og sende et brev til samsung, self. postet på siden, og meddele at man poster deres svar her på siden :-) for at høre om der kommer en løsning på problemet.

Tror der er mange der gerne vil købe b855 men er afventne på svar fra samsung.

Hmm highend tv der skal stå på 10 i volume for at overdøve zummm hmm:-)
Af kinoha
#83454
Namnam skrev:Man burde samle alle links vedr. dette støj problem og sende et brev til samsung, self. postet på siden, og meddele at man poster deres svar her på siden :-) for at høre om der kommer en løsning på problemet.

Tror der er mange der gerne vil købe b855 men er afventne på svar fra samsung.

Hmm highend tv der skal stå på 10 i volume for at overdøve zummm hmm:-)
Hvis der er mange der besvarer spm., kunne vi jo henvise til en uvidenskabelig undersøgelse her på flatpanels, hvor x% ikke oplever støj og y% gør det. De kender jo problemet i forvejen - men måske der er lidt mere vægt bag med disse oplysninger om antal ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#83492
Det kunne være I skulle reklamere for jeres afstemning på andre fora hvor der kunne være folk med samme TV. Eks. recordere.dk. Der skal nok en god portion tilbagemeldinger til før det statistiske grundlag er stort nok, og det kunne blive svært at samle herinde alene.
Af kinoha
#83556
yakken skrev:Det kunne være I skulle reklamere for jeres afstemning på andre fora hvor der kunne være folk med samme TV. Eks. recordere.dk. Der skal nok en god portion tilbagemeldinger til før det statistiske grundlag er stort nok, og det kunne blive svært at samle herinde alene.
God ide Yakken, så jeg har på recordere.dk oprettet følgende http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... g-b850-855

Håber mange flere vil deltage - for at komme med 15-20 personers erfaring er de nok lidt ligeglade med hos Samsung.

Og skriv også gerne Jeres kommentarer
Af kinoha
#83630
Rasmus Larsen skrev:Jeg får afstemningen op i en nyhedsartikel på forsiden her henover julen. Det giver forhåbentlig en del respons.
Dejligt - håber også på nogle flere tilbagemeldinger.
#83650
jfrederiksen skrev:Har hørt i HI-FI-klubben at støjproblemet kun er konstateret på 50" udgaven - ikke 58" - er der nogen der har en PS58B855/B850 som støjer ?
Det ved jeg ikke om passer, men jeg ved at 58" udgaven har nogle andre problemer med skyggeplamager, der viser sig som ujævn lysfordeling i top og bund.
Af bleze
#83661
Rasmus Larsen skrev:
jfrederiksen skrev:Har hørt i HI-FI-klubben at støjproblemet kun er konstateret på 50" udgaven - ikke 58" - er der nogen der har en PS58B855/B850 som støjer ?
Det ved jeg ikke om passer, men jeg ved at 58" udgaven har nogle andre problemer med skyggeplamager, der viser sig som ujævn lysfordeling i top og bund.
Jeg har en 58" og den larmer _helt vildt_ og iflg. Samsung's support vil de intet gøre ved 58"'eren men kan eftersigende fixe 50"'eren. Så tro ikke på en sælger der påstår at 58" ikke larmer! Fordi de ikke har fået nogen reklamationer betyder det ikke at der ingen problemer er.
Samsung sagde at pga de 8" ekstra tommer så larmede den bare mere end 50"'eren og der var intet at gøre ved det. Pioneer's 60" og LG's 60" (har haft 2 forskellige LG modeller) larmer absolut ikke. Så "sjovt" at Samsung ikke kan lave et TV med noget ordenligt elektronik der ikke larmer.

Problemet med skygger, som Rasmus omtaler, er mere en opdeling af skærmen i 6 horizontale dele som er synlige ved bestemte lyse farver. Ligesom om at fosforen er malet på med en rulle af 6 omgange. Rygter siger at det samme problem er at finde på 50" men sværre at se. Om problemet er selve panelet eller noget elektronisk er svært for mig at vurdere men jeg frygter at det er panelet.

Disse 2 problemer gør at TV'et absolut ikke er perfekt, så pas på! Jeg håber dog at afstemningen med nok stemmer kan presse Samsung i retning af en løsning på både 50" og 58"
Af hallo001
#83701
Hej!

Jeg har et forholdsvis ny-produceret 855, og har haft en tekniker ude, som siger følgende:

1) Problemet er oprindelig en spole på printkortet (der vibrerer) og derved opstår den kendte brummen.

2) Denne spole har Samsung fundet ud af er unødvendig, og den er dermed fjernet fra printet på de nyere modeller (produceret fra og med setptember 2009). Hvis det er en ældre model skifter de printkortet ellers ikke.

3) Ligeledes er der sat gummidutter på bagbeklædningen - også på de nyere modeller.

Mit er en ny model og støjede alligvel meget! Teknikeren opdaterede så BIOS, som skulle dæmpe frekvensen på støjen med 3db. Det er nu værre end før, så jeg er meget interesseret i hvad I kommer frem til. Har også stemt her.

Jeg har dog læst på andre fora at nogle har fået byttet deres TV til en anden model via Prestige Service - noget der kan bekræfte det? Jeg vil meget hellere have et af deres LCD TV efter alle disse problemer, og jeg tror ikke rigtigt på, at de kan løse det fuldstændigt - det er altså ikke godt nok for en topmodel til næsten 15.000 kr.!!
Af Kenni H
#83710
Hentede et 855 fra den lokale Expert i går til prøve. Det fik lov at stå tændt i 10 minutter, så var fruen, hunden og jeg ved at blive vanvittig af støj fra det.

Jeg er enormt skuffet over at produkt i denne prisklasse, og har indtil videre udskudt mit TV køb indtil der kommer nye modeller fra Panasonic, eller til Samsung en gang for alle for bevist at de formår at producere uden denne, i minverden banale fejl
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7