Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79051
Jeg vil lige gøre opmærksom på at IP-adresser ER synlige her på siden. Brugerne balsner, tarok og lars.syv har alle relationer til samme to ip-adresser, så det er nærliggende at konkludere, at denne heksejagt kommer fra de samme personer. Er det ikke ved at blive til lidt af en farce det her?
Af Otto J
#79054
Balsner skrev:Norske Dingz har lige anmeldt PFL9704 og proklamerer at det er det bedste TV, de hidtil har set. De kalder det sågar det nye "Reference-tv".

Jeg må ærligt indrømme, at jeg er ligeså uforståelig, som visse andre herinde, at dette tv ikke engang kan få en anbefaling. Gøres der måske en dyd ud af at stå rimeligt alene?

http://www.dingz.no/828053/philips-46pfl9704-testet
Jeg forstår ikke reaktionsmønsteret. Rasmus leverer en dybdegående og saglig argumentation for sine kritikpunkter (okay, med en smutter, men en velbegrundet smutter efter min mening). Der er nogle helt konkrete punkter der fremhæves, inkl. målinger af dem. Så sammenholder man dét med nogle fuldstændigt overfladiske anmeldelser, der bare himler op om hvor fantastisk det hele er, og så stiller man spørgsmålstegn ved Rasmus? Det giver jo ikke mening. Det burde jo være de andre der skal præsenteres for de kritikpunkter Rasmus har leveret, og spørges hvorfor de ikke mener dét er vigtigt. Der er ikke én af dem der har leveret kritik i den her tråd, der er gået efter bolden og forsøgt at forklare hvorfor et dårligt gamma-forløb ikke skulle være et problem. Hvorfor er det Rasmus der skal forklare sig, når det nu netop er ham der HAR leveret en konkret argumentation for sine udmeldinger?

En helt generel ting: Det er desværre blevet sådan i denne branche, at anmeldelser der pipper lidt om nogle negative ting ved et produkt, opfattes som voldsom kritik. Det er lidt som om at hvis anmelderen ikke sidder og hyperventilerer over at det hér bare er væææærdens bæææædste fjernsyn, så læser folk det som om produktet ingenting er værd. Det er muligt at Rasmus ikke bryder sig om tv'et, men det synes jeg faktisk ikke fremgår af anmeldelsen. Den er ganske nøgtern og fremhæver nogle gode ting, og nogle dårlige ting. Ingen top-awards, nej, men der står ingen steder at man fraråder folk at købe tv'et. Alligevel himler folk op om hvorfor anmeldelsen er så negativ? Måske er det dérfor alle andre anmeldelser opfattes som så positive, det er bare blevet linien for mange anmeldere, der findes ikke dårlig, middel, god. Der findes kun god, rigtigt god, over-mega-god, super-duper-giga-god, og "der-findes-ingen-grund-til-at-leve-videre-hvis-jeg-ikke-ejer-dette-tv-god". Helt ærligt, så negativ er dén anmeldelse da heller ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79056
Som skrevet ovenfor, så er der vist et underliggende mønster i kritikken, som forklarer lidt...

Vi har argumenteret rigeligt for vore synspunkter, og én persons spam bør ikke ødelægge tråden for resten af læserskaren. Der er ikke uddelt advarsler eller noget i den dur, men hold nu inde med korstoget. Vi ændrer ikke holdning til kritikpunkterne af TVet.
Af Otto J
#79059
yakken skrev:Som skrevet ovenfor, så er der vist et underliggende mønster i kritikken, som forklarer lidt...

Vi har argumenteret rigeligt for vore synspunkter, og én persons spam bør ikke ødelægge tråden for resten af læserskaren. Der er ikke uddelt advarsler eller noget i den dur, men hold nu inde med korstoget. Vi ændrer ikke holdning til kritikpunkterne af TVet.
Enig, og jeg havde ikke læst den kommentar da jeg skrev indlægget. Det vil være meget mere værd at få en konstruktiv dialog omkring forskellige definitioner af hvad god billedkvalitet er. Vi kan konkludere at der er forskellige opfattelser af dette, spørgsmålet er så om man kan sige at den ene har mere ret end den anden. Det mener jeg godt man kan. Det afføder så næste spørgsmål, kan det være rigtigt at 90% af anmelderne i verden ved for lidt om dét de anmelder. Det mener jeg også godt det kan, og det er jo i virkeligheden dét der er det mest tragiske ved det her.
Af Balsner
#79072
Jeg føler at jeg må uddybe mig :)
Lad mig indledningsvis sige, at det er meget sjældent, at jeg er aktiv bruger af diverse forums. Det er som regel nok for mig at læse et utal af anmeldelser og tråde på Hifi4all.dk, Recordere. dk og Flatpanels.dk, samt på utallige lignende udenlandske websider. Når jeg så opretter mig her, så er det fordi, at jeg netop nu faktisk selv er i købstanker angående et nyt tv, og dette tv har jeg tænkt mig skulle netop være enten et Philips PFL 9704 eller lillebroderen PFL9664 eller LG SL8000. Jeg har næsten læst alt omrkring disse tv - både anmeldelser og diverse tråde, her den sidste tid.

Det der forstyrer mig, er at jeg har været i forretningerne og set de pågældende tv. Jeg synes at Philips PFL 9664 og 9704 giver et godt billede (men enig: Ikke ud af æsken) det kræver en del indstillinger. Jeg brugte faktisk en del af Expert ekspedientens tid ved Philips modellerne, men han var imødekommende og førsøgte at indstille billedet efter mine ønsker. Jeg synes godt, at dette tv kan indstilles ordentligt til almindelige mennesker, som jeg selv betragter mig som. Måske lidt mere teknisk minded end de fleste, men tv' et kan absolut godt indstilles af almindelige mennesker med lidt flair for teknik..Og billedet kan godt gøres pænt og naturligt med en flot naturlig skarphed (uden at være overskarp) med en fantastisk detaljegrad efter min mening. I Flatpanels.dk´s anmeldelse påpeges jo som noget, der trækker ned i bedømmelsen at 9704 ikke kan indstilles af almindelige mennesker. Det er helt klart er en overdrivelse.
Jeg kan heller ikke forstå, at I så kan tildele LG SL8000 en topanbefaling, når nu dette tv har en masse reflektioner og et glas eller plexiglas som efter min mening ødellægger/degraderer oplevelsen af billedkvaliteten. Desuden synes jeg også dette tv mangler en del kontrast og lidt detaljer.
Jeg så fodbold på dettte tv. Som Rasmus også skriver, er der lidt artifakter. Jeg synes der var _mange_ artifakter, som er ødelæggende for billedkvaliteten. LG er klart det flotteste ud i design - men nu gør I jo en dyd ud af billedkvaliteten, så her kan jeg ikke helt følge jer så. Philips 9704 havde ingen problemer med skarphed og detaljegrad og kunne let vise fodbold uden iririterende sideeffekter. Jeg anerkender nogle af de fejl i påpeger, men jeg synes bare at f.eks. det LG, jeg så på havde _mange_ flere fejl - og så får dette tv en _top anbefaling.
Jeg er ikke ude på at påvirke jer i nogen retning. Jeg stiller bare spørgsmål ved resultatet, som I vel er med på at diskutere. Jeg forstår ikke yakkens kommentarer om korstog. Men det kan han få lov at forklare os andre. Alle har vel lov at kommentere på jeres anmeldelser - også selvom kommentarerne ikke går jeres vej?

Afslutningsvis vil jeg linke til en anmeldelse på TechRadar på _flere_: sider af Philips PFL 9964, som har _næsten_ identiske data som 9704. Men som ved mit første indlæg, vil I jo sikkert igen nedgøre anmeldelsen. Det synes jeg faktisk ikke at man behøver at gøre.

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 917/review

Når jeg henvender mig - er det da fordi, jeg ofte har læst herinde og jeres anmeldelser gør mig da lidt usikker på, om jeg skal ofre så mange penge på et tv, som ikke opnår en anbefaling hos Flatpanels.dk. Så noget respekt har jeg da for stedet. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79080
Min kommentar anspores af at du deler IP-adresse med to andre (som vi ved sidder på samme fysiske adresse), der ligeledes forsøger at stille spørgsmålstegn ved rigtigheden af vores anmeldelse. Der kan naturligvis være en anden forklaring, men det tæller ikke umiddelbart som en fordel taget dit indlægstal i betragtning.

Hvis der er tale om tilfældigheder, så må du undskylde. Dine andre kommentarer mener jeg stadig vi har kommenteret i andre indlæg, så dem orker jeg ikke at skrive noget til. Læs tråden igennem igen i stedet.

Vi har endda skrevet artikler om hvorfor butiksfremvisnimger i bedste fald er misvisende...
Af Helmuth
#79084
yakken skrev:Min kommentar anspores af at du deler IP-adresse med to andre (som vi ved sidder på samme fysiske adresse), der ligeledes forsøger at stille spørgsmålstegn ved rigtigheden af vores anmeldelse. Der kan naturligvis være en anden forklaring, men det tæller ikke umiddelbart som en fordel taget dit indlægstal i betragtning.
F.s.v.a. IP-adressen, så kunne der vel være tale om et kollegie eller bofællesskab hvor mange brugere er "på" et netværk, hvor adressen "udadtil" er én-og-samme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79098
Det er ikke noget der skal koges suppe på, og hvis vi tager fejl mht. adresserne så er det beklageligt.
Af Balsner
#79100
yakken skrev:Min kommentar anspores af at du deler IP-adresse med to andre (som vi ved sidder på samme fysiske adresse), der ligeledes forsøger at stille spørgsmålstegn ved rigtigheden af vores anmeldelse. Der kan naturligvis være en anden forklaring, men det tæller ikke umiddelbart som en fordel taget dit indlægstal i betragtning.

Hvis der er tale om tilfældigheder, så må du undskylde. Dine andre kommentarer mener jeg stadig vi har kommenteret i andre indlæg, så dem orker jeg ikke at skrive noget til. Læs tråden igennem igen i stedet.

Vi har endda skrevet artikler om hvorfor butiksfremvisnimger i bedste fald er misvisende...
Sig mig, hva er det her for noget? Jeg kan aflægge ed på, . Jeg er den eneste i hustanden, der besøger Flatpanels.dk og vores trådløse net er sikret med krypteringskode. Jeg bor i Billund kommmune og får Internet via Dansk Kabel-tv. 2 andre under samme ip-adresse. Det vil jeg godt se dokumentation for. Det kan simpelthen ikke passe. Jeg synes at det er frækt, at ens troværkdighed anfægtes på denne måde. Jeg har højst debatteret tv med kolleger og venner, men så vidt jeg ved, er de ikke på Flatpanels.dk.

Men hvis det er grunden til at I ikke vil kommentere mit indlæg, som ellers kommer ind på billedkvaltet på de omtalte tv - ja synes jeg fakttisk Flatpanels.dk taber troværdighed.
Af tarok
#79104
Hej igen. Jeg havde eller besluttet, at jeg ikke gad ofre mere krudt på denne tråd. Nu kan jeg se, at mit navn pludselig drages ind i beskyldninger om fælles ip-adresser. Det er kun deltvis rigtigt
Jeg bor også i Billund kommune. Fra vores husstand har min søn og jeg skrevet. Min søn var på besøg og benyttede sin egen bærbare til at knytte kommentarer til debatten. Men den anden person vil vi ikke kendes ved.
Jeg kan oplyse at de forskellige byer i kommunen er under sammme ip-hat, så det forklarer vist sammenhængen. Men jeg forstår ikke dette angreb mod nogle brugere af Flatpanels.dk Alle indlæg har vel berettigelse, sålænge at de ikke er direkte personlige og modbydelige. Jeg føler ikke, at dette har været tilfældet. Hvis man ikke kan klare det, der er blevet skrevet i denne tråd, Ja så synes jeg egentligt, at man er en smule for ømskindet til at drive sådant et sted. Jeg har svaret helt ærligt personligt i mail allerede i går til Rasmus, at det var mig og min søn der skrev indlæg . Så det ved I godt. Jeg har også bedt jer om at slette os, for dette sted har udviklet sig i en retning, som vi ikke øsnker at være en del af længere.
Jeg beklager dybt, hvis vi har været med til at ødelægge denne tråd. Men jeg tror at debatten skal på rette bane igen for at ikke dette bliver for træls for Flatpanels.dk, for det fortjener de trods alt ikke.
Senest rettet af tarok 10. nov 2009, 00:30, rettet i alt 5 gange.
Af Otto J
#79109
Balsner skrev:
Det der forstyrer mig, er at jeg har været i forretningerne og set de pågældende tv. Jeg synes at Philips PFL 9664 og 9704 giver et godt billede (men enig: Ikke ud af æsken) det kræver en del indstillinger. Jeg brugte faktisk en del af Expert ekspedientens tid ved Philips modellerne, men han var imødekommende og førsøgte at indstille billedet efter mine ønsker. Jeg synes godt, at dette tv kan indstilles ordentligt til almindelige mennesker, som jeg selv betragter mig som. Måske lidt mere teknisk minded end de fleste, men tv' et kan absolut godt indstilles af almindelige mennesker med lidt flair for teknik..Og billedet kan godt gøres pænt og naturligt med en flot naturlig skarphed (uden at være overskarp) med en fantastisk detaljegrad efter min mening. I Flatpanels.dk´s anmeldelse påpeges jo som noget, der trækker ned i bedømmelsen at 9704 ikke kan indstilles af almindelige mennesker. Det er helt klart er en overdrivelse.
For det første, så er der, indstillinger eller ej, forskel på at se et tv i en butik, og at se det under mere kontrollerede forhold. Det er alt andet lige muligt at gå mere til bunds i tingene, når man har kontrol over rummet, signalkilder osv.

Derudover, så er en anmelders opgave ikke at finde frem til hvorvidt et tv er "godt nok" til en gennemsnitlig forbruger (efter min mening). Det er at finde frem til hvad der er bedst. Ellers kan vi jo bare vedtage at alle tv må være gode nok, eftersom flertallet af de almindelige forbrugere siger de er fint tilfredse med det de har, og så kan det hele jo være lige meget. Som det er gentaget flere gange, anmeldelsen kalder ikke tv'et dårligt, de kalder det bare ikke et af de bedste. Men der er jo tale om nogle helt konkrete kritikpunkter her, såsom at 200 Hz systemet ikke virker ved HD. Det er fløjtende ligegyldigt om du eller andre kan se det eller ej, det er et system som tv'et sælges på, men man siger bare ikke lige særligt højt at det kun virker ved SD. Det SKAL da kritiseres i en nogenlunde tilbundsgående anmeldelse. Om du eller andre er tilfredse med billedkvaliteten i praksis, er komplet urelevant for de helt konkrete kritikpunkter, de forsvinder ikke af at vi laver en brugerafstemning om hvorvidt folk synes billedet er godt eller ej.

Og bare for at understrege at jeg ikke er på et anti-Philips pro-Panasonic korstog: Det samme skal Panasonic's ublu markedsføring af et 600 Hz system der intet har med 600 billeder per sekund at gøre, og deres lodret forkerte kontrast-opgivelser. En journalist, amatør eller professionel, der undlader at kommentere den slags ting i en anmeldelse der må formodes at have til formål at hjælpe forbrugeren til at tage de rigtige valg, er ikke i tilstrækkelig grad på forbrugerens side.
Af hlh
#79122
Suk
Det er trist at læse alle anklager mod personer som har andre holdninger (balsner, tarok etc og nej jeg har ikke samme ip-adresse!)

Og når AV Precision skriver at, et af de konkrete kritikpunkterne er at Philips 200 hz ikke virker ved hd matriale...Bliver det næsten for meget (alle der har læst den oprindelig test ved at dette ikke blev omtalt). Men ok AV Precision savner 200 hz fra Philips

I min verden har flatpanel.dk (anført ved Yakken) smidt alle masker... Og det er ikke et pænt syn
Af Otto J
#79124
hlh skrev:
Og når AV Precision skriver at, et af de konkrete kritikpunkterne er at Philips 200 hz ikke virker ved hd matriale...Bliver det næsten for meget (alle der har læst den oprindelig test ved at dette ikke blev omtalt). Men ok AV Precision savner 200 hz fra Philips
Gå nu efter bolden. Mener du helt seriøst at det er en urelevant oplysning? Eller mener du at det er et problem at anmelderen har rettet en faktuelt forkert oplysning? Gør dét at oplysningen først er kommet med senere det til en forkert eller urelevant oplysning?

Jeg har ingen anelse om hvad du mener med din kommentar om at jeg skulle savne 200 Hz, udover at det fremstår som en usaglig, spydig kommentar uden noget konstruktivt formål.
Af MadDuke
#79126
Bøgerne har gået højt (fra alle sider) - også højre end nogen har haft glæde af...

Det står stadig alle frit for at købe tv'et - jeg overvejer det selv, ikke mindst fordi Philips Marketing har haft haft held med deres 'Ambilight-budskab' hos mig (godt backet af mange andre 'medium' tv entusiaster her og der)

Men da jeg NETOP ikke er 'high end' TV ekspert er jeg i modsægning til Otto også stadig på den lim-pind der hedder Motion XYZ (alt efter fabrikant), derfor er det for mig noget af et issue at 200hz ikke er aktiv på HD
- Hvis vi ser bort fra "farve nørderi" (don't flame me) så burde alle anmeldelser der roser denne feature samt afviklingen af HD have en bemærkning om dette (selvom afviklingen naturligvis stadig kan se fortrindelig ud i deres øjne)

- Er dette iøvrigt noget der ligger inden for hvad firmware update teknisk set ville kunne ordne (og er det mon noget Phillips ville være villige til at arbejde på?

Jeg ser frem til artiklen om Philips...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19